• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Moogerfoogers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Nieuwe draad dan maar:

MF-104 Moogerfooger Delay in nieuwstaat 750 euri
MF-102 Moogerfooger Ringmod in nieuwstaat 275 euri
samen voor 1000 met MF voltagepedaal erbij, en je raad het al: in nieuwstaat

Voor de delay moet je snel wezen want er komt iemand voor langs binnenkort, maar iemand die beide MF's koopt gaat gewoon voor, dus het is meer om iemand ze allebei nog 'aan te smeren' :), want het is veel leuker als setje; een gruwelijk vet analoog semi-modulair klassiek Moog effectensetje!
Duur: jawel. Maar oerdegelijk qua sound en bouw, dit gaat niet kapot en valt in de categorie "earcandy".

Gebruikt door o.a. Air. Need I say more.
Ik heb nog niemand over de vloer gehad die na het horen van deze 2 nog steeds vond dat ze duur waren.... put's things in perspective :D, hier kun je zelfs je preset grooveboxjes nog best aardig mee laten klinken, of je PC :duivels:

Ahja en de reden van verkoop is omdat ik ermee stop.

EN het kan allemaal opgestuurd worden, komt met adapter, doos, handleiding, etc.

MF-104

This type of delay unit is quite a rarity these days, as it uses old technology (by today's standards, anyway) that is no longer in production -- namely 'bucket-brigade' integrated circuits. Big Briar have managed to track down the last remaining stocks of these special but once common items and are producing a limited edition run of just 1000 Analogue Delay processors. Coupled with the Moog name, this pretty well guarantees that the MF104 will become a collectable item.

Using the Loop function on the MF104 with the control processor (patched here to use the CP251's sample & hold module).
The top panel layout is the same as the other Moogers, but instead we have controls for Delay Time, Feedback, Mix, Drive (input level with tri-coloured LED) and Output Level. Also included is a Loop Gain control and LED (of which more in a moment) and an Internal/External Loop rocker switch.

One drawback with analogue delays is that they have a much lower audio bandwidth compared to digital delays (often less than half). To most modern ears, they are therefore an acquired taste, and can sound muffled and decidedly low-tech. However, with the right kind of music, and in the right situation, such as when playing live or adding 'warmth' to digital instruments, they can be just what the doctor ordered.

Voltage control of many parameters is offered, including external control over mix, feedback and delay time. If you've not played with an analogue delay before, you might find tricks like sweeping the delay time on the fly without digital noise or stepping artefacts a real revelation. It may not be an effect that suits all types of music, but it's great for dub and experimental electronica. Used at the minimum delay time settings, the MF104 will produce flanging, while at the mid settings you can get it to simulate 'boingy' spring reverb-type sounds. The maximum delay is a respectable 800mS, and is eminently suitable for spacey Robert Fripp-type effects.

The Loop option is nothing to do with sampling and breakbeats, but allows you to re-route the delay feedback signal out of the audio chain and into an external processor, after which you can insert the effected signal back into the feedback path. If you use the Loop Gain control carefully (to set the gain of the signal sent to the loop) and choose the right kind of external processing, the results can be quite unusual. For instance, if the Loop option is used to send to and return from the Ring Modulator, and a sound is played into the Delay processor, the original signal is heard as it should be, but the delayed echoes are increasingly ring-modulated with each repeat. The Loop feature works best with an external effect that has a pronounced effect on the sound, such as the phaser or ring modulator, but it doesn't work so well if you use the low-pass filter.

kom op jongens, ik heb een mooie witte Dodge ram van gezien, grijs kenteken op lpg.... damn wat VET!!!

675 dan?!

(Ik heb voor het hele zwikkie 800 betaald, ik dacht ik zeg het ff.)

Wat ben ik aan het doen; ik ben syntherklaas niet;

prijs is weer 750, met pedaal.

Take it or leave it. Hadden jullie maar snel moeten zijn :duivels:
Anders leg ik dit beestje lekker voorlopig ter rijping in de berging.

Bied anders iets, ik weet het ook niet meer.

Het ding ligt hier in de berging, in z'n doosje, doodzonde. Het heeft recht op en behoefte aan modulaire vriendjes, fijne CV intercourse in al zijn gaten zo nu en dan. Ik doe niks meer met muziek, en dit is een v.d. laatste items die eruit moeten. Als je hem komt ophalen doe ik er misschien nog wel een leuk cado'tje bij zoals ik nog heb liggen een Speak&Spell, een zelfbouw shure level-loc cloon compressor, een microfoon, een brainwave machine (alhoewel), een grote bliksembol... of toch liever een greep uit de doos kabels? Grabbelen maar!

Jullie weten toch wat er allemaal mogelijk is met dit ding, dat het flexibeler is dan menig digitaal fx, dat je eender welke LFO erheen kan sturen om snelheid, feedback, volume etc. te regelen, dat er een pedaal bij zit om dit te doen die je onder je synth of werkblad kan leggen zodat je handen vrij hebt om te spelen of mixen, dat je hem met een midi-to-CV box kunt integreren in je IDM programmeringen (en OW BOY wat een VET MOOG geluid er dan in je kille digitale mix komt), een Moogerfooger aansturen met midi-controllers, ik krijg al bijna spontaan een stijve.
Wat je ook kunt doen is 'm aan een stepsequencer hangen en elke step z'n eigen delaytijd geven. Zet je hem kort, krijg je nootjes. (en OF er een fuif is!)
Als ik wat analoog had staan zou ik me bezeikt voelen zonder dit meesterwerkje van Moog erbij.
Fantaseer even over de mogelijkheden in de gemiddelde analoge setup. Koop er de control processor bij en men gaat je geheid op den duur geluidsmagier noemen.
Er is zelfs een externe FX loop.
Dit bakje heeft alles wat je wil om CREATIEF te zijn, nog sterker, het lokt het uit.

nog een reviewlink dan maar: http://www.effectsdatabase.com/reviews/235/
Zonder Moogerfoogers was deze wereld en onze muziek een stuk lelijker, en dat zeg ik niet vaak over gear.

Ruilen alleen nog voor technicsjes, of een (elec.) piano, of een Theremin... Iets wat ik in de woonkamer kan zetten als aandenken aan of verlengstuk van mijn passie voor muziek. Geen typisch studiospul.

Nieuwe prijs 700 euro met pedaal. da's 220 oude guldens minder dan dat ik ervoor betaald heb.
Wat moet ik nog doen; op m'n kop gaan staan?

En als ik nou 600 vraag?

Is er gewoon geen interesse, of is het te duur?

De eerste(n) die er zeker van zijn 600 te willen betalen kunnen zich melden, het moet maar.
Als je na dit weekend de enige bent die 600 wil bieden, heb je hem voor 600.

Anders ga ik in de loop van volgende week de geinteresseerden laten opbieden.
De eerste die 650 bied mag zich sowieso de nieuwe eigenaar noemen.

Ja, ik verzend.

Het gaat dus om de moogerfooger MF-104 in mintstaat plus pedaal.

Moogerfooger MF-104

Moogerfooger MF-104

Nah dan gaan we maar gewoon met de prijs omlaag totdat iemand zegt 'kip ik heb je'.

Nu voor 575.
In mint conditie.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back