Really Nice Compressor - Spirit SX BUS

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Hoi RNC gebruikers en Spirit SX gebruikers...

Ik wil mijn RNC via een subbus op mijn mengtafel gaan gebruiken. Hoe kan ik dat het beste doen?

RNC via AUX aansluiten middels stereo kabel (splitst naar L en R naar de RNC) en van de RNC terug naar een stereo kanaal
L en R middels gewone jackkabel? Zoiets?

Hulp!

Of een een willekeurige stereo compressor dan???:confused:

Normaal zou je via een sub insert de compressor kunnen aansluiten. De sx heeft echter geen sub insert alleen een main insert. Wat je zou kunnen doen is de sub outputs verbinden met je compressor en de outputs van de compressor met een (of twee) van de inputs van de sx (ben je dus wel twee kanalen kwijt). LET OP: zorg ervoor dat de sub out niet naar de main out wordt doorgestuurd (via het knopje dat boven de sub faders zit) en let er op dat je de de kanalen waar de sub outs op aangesloten zijn NIET weer naar de sub groep stuurd anders krijg je een signaal loop. Ik heb deze constructie niet zelf geprobeerd dus alles is op eigen risico. Dus zoiets:

signaal -> kanaal 1-2 -> sub -> compressor -> kanaal 3-4 -> main

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

neen, maar ik had het nog niet geprobeerd, ik heb 'em nu maar recht toe recht aan alleen voor mijn drumsounds aangesloten..... ik was bezig met een bassline waar ik al tijden op aan het zwoegen was en eindelijk lekker klinkt...
maar ik ga het vanmiddag proberen!

i'll keep you posted...

ik ben echt een leek in die mixer afdeling....dat is KUT!

Gelukt!

via de aux in.

3x fx kan je dus aan sluiten d.m.v. een soort bus op je SX.

daarna je wetness in je kanalen in te stellen.

heb dus geen idee hoe het heet, maar via de auxileries lukt het dus.

het effect staat over alle kanalen maar het inregelen gaat dus per kanaal (de aux knopjes onder de eq)

kan wat mij betreft:

:slotje:

Back