Ook maar even voorstellen dan

Clay

Stamgast
Hoi,

Ben al een paar weken aan het "lurken" hier, en ik vond het wel eens tijd worden me te registreren :)

Ik ben betrekkelijk laat begonnen met muziek, 13 a 14 jaar oud ongeveer toen ik op keyboardles ging. Ik was altijd al wel gefascineerd van de vleugel bij mn tante, maar blijkbaar heeft dat me niet eerder die beslissing doen nemen. Op zich hadden mn ouders ook wel de achtergrond (moeder klassiek pianoles gehad, maar mocht naar haar idee niet genoeg vrij spelen/ontdekken, vader's vader was zelf stemmer), maar ze hebben me er iig nooit in gepushed.

Mijn eerste keyboard was een Gem px7, grappig ding waar ik vooral loeisnelle riedeltjes mee maakte op de (beperkte) sequencer ala die foute eurodance en happy hardcore uit de 90's. Langzaam opnemen, snel afspelen :P

Ondertussen leerde ik bij het lessen op verzoek wat klassieke stukken, en zo kwam ik er al gauw achter dat notenlezen aan mij niet echt besteedt was. Ik leerde die stukken wel spelen, maar uit mijn hoofd ipv van de noten. Oefeningen om noten te leren lezen waren dus ook nutteloos; na 3 keer spelen kende ik de oefening ook uit mn hoofd.

Ondertussen was ik van px7 naar een Roland e70 gegaan, waar al een stuk beter geluid inzat, maar al die begeleidingsmeuk gebruikte ik eigenlijk nooit. Het lessen en de zomer- en kerstuitvoeringen bevielen me toch niet zo, dus na een aantal jaren ben ik met lessen opgehouden. Toen is spelen vervallen in een soort gepiel waarbij ik gewoon lekker speel waar ik zin in heb; naspelen van favo muziek (oa Ayreon), de radio, zelf dingen verzinnen etc. Maar nu heb ik die e70 dus nog steeds :bekdicht: en dat ben ik eigenlijk zat. Na hier en daar met cubase en soundmodules te hebben gespeeld, en veel gelezen heb over sythesizen en alle terminologie etc kwam ik erachter dat dat eigenlijk precies dat is wat ik altijd gemist heb.

Nu zit ik dus in de "welke synth moet ik kopen" fase (heb een paar kandidaten op het oog), en daar zal ik maar geen topic over openen ;)

welkom welkom!

loeisnelle riedeltjes mee maakte op de (beperkte) sequencer ala die foute eurodance en happy hardcore uit de 90's. Langzaam opnemen, snel afspelen

herkenbaar, deed ik op mijn e-16 ook

:D

een vochtig welkom uit een verzopen eindhoven :biertje:

@ Zhanox: Seq op een E16 ? Waar dan ? (ik heb 'm nog niet gevonden........)

Re: Ook maar even voorstellen dan

Origineel geplaatst door Clay
..Nu zit ik dus in de "welke synth moet ik kopen" fase (heb een paar kandidaten op het oog), en daar zal ik maar geen topic over openen..

:dubbel: Whahaha, nee hè?! Schijnt nogal taboe te wezen hiero..
Maar over vrijwel elk merk en type is (o.a.) hier wel iets terug te vinden.
En anders kan je natuurlijk een gebruiker Pb-en in geval van nood.
De meesten zijn meer dan bereid om hun ervaringen te delen!

:biertje: Maarre, welkom hier!!

Back