geluid opnemen met e-mu 0404?!

gijs

.
hij is nog vers, maar hopelijk heeft toch al iemand ervaring met de e-mu 0404 geluidskaart.

standaard staat de kaart zo dat de analoge inputs direct (al dan niet met toegevoegde effecten) naar de analoge uitgangen van je kaart worden gestuurd. Alles leuk en aardig, maar ik wil de kaart juist gaan gebruiken om te samplen. Dus even opgezocht hoe ik de inputs naar in de comp leidt om op te nemen. Procedure uit de hanleiding gevolgd, maar hij doet het nog steeds niet! Iemand al ervaring met de 0404 of miss een tip?

Volgens mij moet je dan in de patchbay van het emu control panel een fysieke input met een Asio input verbinden, had ik ergens gelezen in een review van Sound on Sound.

Edit: het heet Patchmix DSP ofzo

precies, zo stond het in de handleiding en dat heb ik - denk ik - ook goed gedaan. zonder resultaat alleen:( :(

wavelab lite, zat erbij.

ooknog ff gewoon met de geluidsrecorder van win getest: geen signaal...

hmz, was er niet meer op teruggekomen. Na veel gezweet en gevloek was ik er zelf gelukkig al achtergekomen hoe ik op kan nemen. Ik ga toch die session eens bekijken, want hij neemt nu wel op maar stuurt ook nog steeds hetzelfde signaal weer uit....met TONS of feedback!

thanx man!

Ik heb precies t zelfde probleem met mn 0404. ik wil graag mn livesetjes opnemen ermee..

Ik heb nu de record-out van mn mixer aangesloten op de anolog-in van mn 0404.. in de patchmixer zie ik de peakmeters gewoon geluid aangeven. alleen krijg ik het dus niet voor elkaar het binnenkomend geluid ook werkelijk op te nemen (wavelab, cooledit e.d. allemaal geprobeerd).

het lijkt wel alsof hij het binnenkomend geluid gewoon direct doorstuurt naar buiten toe

iemand al enig idee hoe dit op te lossen is ? :)

IK weet niet of de kaarten hetzelfde werken (gedachte volgen), maar ik heb de emu-1212m. IK heb ook even lopen te klooien, maar als volgt werkt het.

Ik kies bij kanaal Mono 1 als input I/O Card L. Als insert kies ik Send (Sending To Asio IN 1/2 - HOST) en Pan op -90
Ik kies bij kanaal Mono 2 als input I/O Card R. Als insert kies ik Send (Sending To Asio IN 3/4 - HOST) en Pan op 90

Voor de rest geen Inserts gebruiken (als je dit niet wilt natuurlijk) op je Input. Daarnaast ook niet bij je Main inserts.

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt. :biertje:

je moet in de channelstrip een insert-send plaatsen,die het geluid send naar 'WAVE IN'...
(WAVE staat voor de interne dingen zoals Wavelab,Soundforge,Cooledit en alle Microsoft geluidstoepassingen...)

Als je in de Channelstrip een insert toewijst aan 'ASIO' kun je het geluid naar bijv. Cubase sturen...

Een insert maken doe je op de volgende manier in PatchMix :
- in je channelstrip waar je het geluid ziet binnenkomen,zie je verschillende blokjes (1 daarvan is een vu-metertje waarschijnlijk) er staat 'inserts' bij...
- ga in een leeg blokje staan met je muis,klik erop om te selecteren
- rechts-klik in dat blokje,een windowtje verschijnt
- selecteer 'Insert send - output to Asio/wave or physical out'
- een windowtje verschijnt waar je de out kunt selecteren
- selecteer 'WAVE' als je het inkomende geluid naar Wavelab wilt sturen

en klaar is Klara...

nou daar liep ik dus ook al mee te knoeien.

alleen kan ik bij die inserts niet de goeie wave kiezen :(

inserts.JPG

als ik die "host wave l/r" kies kan ik dus maar 1 insert plaatsen.. of op de linker of op de rechter strip :(

dan maak je toch een stereo strip....:confused: ....HOST WAVE is L/R dus stereo...;)

ja dat krijg ik dus ook nie goed voor elkaar :(

als ik een new strip aan wil maken zijn dit de enige opties

newstrip.JPG

en onder "physical source"staat alleen alleen die s/pdif l/r aansluiting :confused: :confused:

waarom kan dit niet gewoon makkelijk, zoals bij soundblasters :P

edit:
als ik die 2 mono strips weggooi en een nieuwe probeer te maken, staat er ook geen stereo tussen oid.... volgends mij zijn ze mono zodat je gitaar en mic opnames ermee kunt maken ofzo :/

If you can hear the sources but you cannot record them or see any activity in your Wave Editor, here are some settings you can check taking WaveLab as an example:

1) In Windows

Go to Start - Settings - Control Panel - Sounds and Audio Devices.
In the Audio tab, check that the E-DSP soundcard is selected as a Sound playback and Sound recording default device.
Then click on Volume... in the Sound recording field.
In the Options menu select Properties.
Select Recording.
In the Show the following volume controls field tick Wave to activate it.

cannot_rec_waved1.jpg

cannot_rec_waved2.jpg

2) In PatchMix DSP

Click on OUTPUTS to show the Output assignment in the TV.
Then click on host to highlight it.
In the MIX column tick the case that will draw arrow to WAVEL/R in order to send the output of the mix to the wave source in Windows

cannot_rec_waved3.jpg

3) In the Wave Editor

Make sure the E-DSP Wave is selected as source.
In WaveLab you do this by clicking on Preferences in the Options menu. Then select the Audio Card tab.
Select the E-DSP card in both Playback and Recording fields.

cannot_rec_waved4.jpg
Then do some recording tests.

http://dmzweb3.europe.creative.com/...7930,Sxi=0,VARSET=centric:761,Kb=creative_emu
En dan als zoekterm invullen "record" dan vind je nog meer links m.b.t. routing en recording. Succes!

TIP: als je niet gaat recorden, MUTE dan toch de kanalen in de mixer waar je record signalen binnenkomen, anders kun je van die flanger effecten krijgen. ik record bijvoorbeeld via m`n line-out van m`n mixer, maar ik luister ook via een kanaal van dezelfde mixer. Misschien wat vaag uitgelegd. Maar anders kan het iig bij mij gaan flangeren/piepen bij hoog volume.

Laatst gewijzigd:
ja dat had ik ook op emu site gevonden.. maar helpt allemaal niets.. en is ook niet voor de 0404 bedoeld (staat boven voor welke geluidskaarten wel) =(

heb al een mailtje gestuurd naar de technische dienst.. hopelijk kunnen ze me daar verder helpen

als ik de oplossing heb, post ik m ook wel hier :)

ja heb ik ook gelezen. maar helpt ook niet echt (die screenshots zijn ook al offline gehaald ... maakt t niet makkelijker =( )

OK. Now I think I understand. What you want to do is, record inputs L/R in stereo in Wavelab via ASIO. Correct?

Try this.
1) Open 0404 product default.
2) Rt. click on AUX 1 main insert section. Insert a ASIO SEND. Should be ASIO 5/6, since 1/2 are used for L, and 3/4 are used for R. Next turn the Send level to 0db and the return to -132db.
3) Go to L/R strips, pan hard left and right. Set strip Aux 1 levels to 0db.
4) Save this session so you can come back to it whenever you need to record stereo.
5) Go to Wavelab, look for ASIO 5/6 this is a STEREO target.
If you wanted to record the L only you would choose either ASIO 1 or 2(they are identical signals), to record the R only you would choose ASIO 3 or 4(again identical signals)

Best,
ICHi
E-MU Systems

Posted - 08/27/2004 : 12:07:15
--------------------------------------------------------------------------------

Originally posted by pox-inc

Hi,
thanks for this advice, but there is a better, right way do have stereo!!!
See:
mixer.JPG

I would like, to have this settings much.

How should i do it?
*** Don't quite understand as you pretty much have it setup... Just make sure the aux 1 levels for L/R strips are both set to 0db.

Je bedoelt die screenshot ?

Back