[track] feel the road

Unic

El Musica
Mijn nieuwste track helemaal klaar.

gemaakt met:
fruityloops
roland d70
afgemixed in cooledit
(piano en solo's zijn zelf ingespeeld)

Een typische unic track...

een dikke vleug italo en Nova.

Happy feeling music.

Ik vind hem wel lekker knallen. hard draaien doet het hem:D

Veel plezier ermee als je het kan waarderen...!:)

greoten Unic

Feel the road

(oja: reacties alleen als: ik vind het kut, is dit een grap? enz... houdt die maar voor je:) houden we het gezellig..)

een man en een vrouw rennen elkaar te gemoet op een open veldje in een bos, slaan elkaar in de armen en draaien rondjes; je ziet de bomen rond gaan met een paar schapenwolkjes er boven. daarna zie je de leuke dingen die ze samen doen; pretparken, suikerspinnetje eten op de kermis, spontaan ergens in een fontein springen...

althans, dit zie ik voor me als ik dit hoor. als je had gezegd dat dit van een sytnhesizer greatest-cd uit '87 kwam, had ik je geloofd.

nu de kritiek: een rustig intro'tje mist, naar mijn mening. soms zijn je hi-hats ietsepietsie te hard (denk ik), kickje vind ik iets te zacht, snaartje vind ik iets te dof. het is wel zwaar muzikaal en daar gaat't uiteindelijk om. ik ben niet zo muzikaal als jij. hele goede accoorden gebruikt met je strings en arpeggio-geluidjes passen er mooi bij. arrangement is top! klinkt onwijse old-skool, maar cool (hoewel 't mijn muziek niet echt is; normaal vind ik iets pas cool als d'r iets nieuws/moderns in zit, maar dit klinkt wel heel chill met hoog 'feel-good' gehalte).

:okdan:

8)

Origineel geplaatst door RJen
een man en een vrouw rennen elkaar te gemoet op een open veldje in een bos, slaan elkaar in de armen en draaien rondjes; je ziet de bomen rond gaan met een paar schapenwolkjes er boven. daarna zie je de leuke dingen die ze samen doen; pretparken, suikerspinnetje eten op de kermis, spontaan ergens in een fontein springen...

althans, dit zie ik voor me als ik dit hoor. als je had gezegd dat dit van een sytnhesizer greatest-cd uit '87 kwam, had ik je geloofd.

nu de kritiek: een rustig intro'tje mist, naar mijn mening. soms zijn je hi-hats ietsepietsie te hard (denk ik), kickje vind ik iets te zacht, snaartje vind ik iets te dof. het is wel zwaar muzikaal en daar gaat't uiteindelijk om. ik ben niet zo muzikaal als jij. hele goede accoorden gebruikt met je strings en arpeggio-geluidjes passen er mooi bij. arrangement is top! klinkt onwijse old-skool, maar cool (hoewel 't mijn muziek niet echt is; normaal vind ik iets pas cool als d'r iets nieuws/moderns in zit, maar dit klinkt wel heel chill met hoog 'feel-good' gehalte).

:okdan:

8)

tnxxx...ondanks dat het niet je soort muziek is, vind je het toch wat hebben:)

kickje kan ik nog wel wat aan doen en de hihats ook....ff paar dagen laten liggen nu:)
Ik heb expres geen rustige intro gemaakt...het moest gelijk spatten:D

Eerlijk gezegd ben ik ook verbaasd over het resultaat...Er komt steeds meer uit me...leuke hobbie muziek maken.:)
Het is mijn tweede track in fuityloops gemaakt...met fx is wel ff zoeken steeds nog...nogal nieuw voor me.

greoten

dat doe je idd weer lekker unic:halleluja

maar inderdaad, iets van een intro moet wel, al was het maar een akkoordje als opmaat. Hij komt er te abrupt in nu...

Keer een projectje samen doen in FL?

Origineel geplaatst door Zhanox
dat doe je idd weer lekker unic:halleluja

maar inderdaad, iets van een intro moet wel, al was het maar een akkoordje als opmaat. Hij komt er te abrupt in nu...

Keer een projectje samen doen in FL?

Ik kan er misschien dan wel een zuigende sweep pitchband intro accoord in gooien...zoiets:) die van hoog naar laag in komt.

wil best eens wat proberen samen. wat voor muziek maak je? en hoe wil je dat doen? ik bedoel 1 iemand zal het basis idee neer moeten leggen..toch..?:)
de piano en de lead speel ik later kaal in om ze samen te voegen met cooledit..

pb andrs ff :eureka:

Hoi,

ik wil em even beluisteren, maar heb iets heel
erg raars aan de hand, ik start de mp3, dan een 2tal
seconden stilte, ik wordt vervolgens midden in het
nr gegooid, en als ik halverwege ben (2 a 3 minuten)
dan krijg ik ineens het einde van de song, en dan
heb ik nog een half songdeel stilte.

Een idee waar dat aan ligt? Volgens mij is de mp3 een
beetje corrupt?

Axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Hoi,

ik wil em even beluisteren, maar heb iets heel
erg raars aan de hand, ik start de mp3, dan een 2tal
seconden stilte, ik wordt vervolgens midden in het
nr gegooid, en als ik halverwege ben (2 a 3 minuten)
dan krijg ik ineens het einde van de song, en dan
heb ik nog een half songdeel stilte.

Een idee waar dat aan ligt? Volgens mij is de mp3 een
beetje corrupt?

Axel

ja merk het nu
ff wachten....irritant

ff opnieuw uppen, was niet zo volgens mij, nu ineens wel?!?!?

Zo... ik heb hem voor de eerste maal beluisterd...

Mooi, op 1:20 voel je de voorbode van de verlossing
die zich helemaal voltrekt op 3:28... Echt prachtig.

Mooi aan dat laatste op 3:38, is dat je van laag naar
iets hoger gaat met de piano, je voelt de velocity de
voorzichtigheid doorgeven waarmee dat stukje gespeeld
is.

Je eigen sound zit er ook in deze in. Het nummer doet me
aan een open veld met middenin een electriciteitsmast aan
denken. Vraag me niet waarom.

Dat het basgedeelte van de track is subtiel minimaal,
wat wel goed is aan deze track.

Het feit dat je niet aan een drumkit gebonden bent,
geeft je wel een goede vrijheid in je keuze van drums.

Puik werk, je hebt weer een goed verhaal afgeleverd.

Axel :halleluja

PS: ligt het nou echt aan mij of nie, maar nu is het einde
ineens abrupt. :confused:

Origineel geplaatst door Freakydile
Zo... ik heb hem voor de eerste maal beluisterd...

Mooi, op 1:20 voel je de voorbode van de verlossing
die zich helemaal voltrekt op 3:28... Echt prachtig.

Mooi aan dat laatste op 3:38, is dat je van laag naar
iets hoger gaat met de piano, je voelt de velocity de
voorzichtigheid doorgeven waarmee dat stukje gespeeld
is.

Je eigen sound zit er ook in deze in. Het nummer doet me
aan een open veld met middenin een electriciteitsmast aan
denken. Vraag me niet waarom.

Dat het basgedeelte van de track is subtiel minimaal,
wat wel goed is aan deze track.

Het feit dat je niet aan een drumkit gebonden bent,
geeft je wel een goede vrijheid in je keuze van drums.

Puik werk, je hebt weer een goed verhaal afgeleverd.

Axel :halleluja

PS: ligt het nou echt aan mij of nie, maar nu is het einde
ineens abrupt. :confused:

wat betreft de drums

de snare komt uit mijn orgel:)
de ding ding ding in het midden stuk komt uit de d70 net zoals de oeshh oesshh en de bekken. mooi uitgelegd he?:D
de rest uit fruityloops dus.

het einde hoort uit te faden...doet ie dat niet??? of bedoel je dat met abrupt? hehe

Hoi,

hij deed uitfaden en dan alsnog abrupt stoppen in het
einde van de fade, maar ik heb het hele nr probleemloos
kunnen beluisteren.

Het deed me idd denken dat het een orgelsnare was.
Uit mijn bontempi-kids-vintage-orgel komt een gelijkaardige
snare. Daarom dacht ik er aan.

Klasse,

kind regards,

Axel

PS: indien je eens zin hebt om die
track van me te rmx-en, dan laat je
maar eens even wat horen, dan ga ik
eens de tracks appart zetten op een
keer, indien je zin hebt...

Nice one Unic :halleluja
Ontspannend om te luisteren na mijn stress dag op 't werk. :frons:

Zeg Axel, ik denk dat ik van jou een Juno gekocht heb vorige week :) . De wereld is klein hé.

Hiiiii Zag je dat aan mijn avatar?

Groetjes,

Axel

Re: [track] feel the road

Origineel geplaatst door Unic
Een typische unic track...

een dikke vleug italo en Nova.

Happy feeling music.

Inderdaad, een typische Unic-track. Ik heb al jouw geplaatste tracks beluisterd (en bewaard 8) ) en je hebt een duidelijk, herkenbare stijl... die ik wel mag.

De song 'kabbelt' lekker voorbij, zoals ook veel Nova songs.

Ik kan niet onmiddellijk een hoofdmelodie ontdekken die door de ganse song loopt maar dat is zeker geen minpunt. Het is, zoals je zelf ook al zegt, happy feel good muziek.

:)

hehe, ik kreeg de comment dat mijn tracks oud klinken, maar dit klinkt ook oud - which is nice
precies een track van zo'n oude synth cd van de 80's

nice

alleen mag 1 van de meldodieën er misschien wat meer uitspringen? nu klinkt het alsof er een compromis is tussen de versch klanken

IN mijn opzet had ik ook geen melodielijn, het was puur de sfeer die ik als basis had. Daarna nog wel wat melodie in het refrein toegepast.

Nieuwe versie met intro, diepere bas staat online onder dezelfde link, met nog een kliene percussie toevoeging

Muziek vind ik prachtig.

Snap alleen de mix niet zo. Het klinkt in de verte eigenlijk. Mis die openheid en stereo gevoel zeg maar. En een bas die de rest wegdrukt.
Volgens mij heb je een paar serieuze mixproblemen. Net zoiets als je teveel gegeten hebt en je broek zit te strak. Gooi die boel open! ;)

Origineel geplaatst door fuse
Muziek vind ik prachtig.

Snap alleen de mix niet zo. Het klinkt in de verte eigenlijk. Mis die openheid en stereo gevoel zeg maar. En een bas die de rest wegdrukt.
Volgens mij heb je een paar serieuze mixproblemen. Net zoiets als je teveel gegeten hebt en je broek zit te strak. Gooi die boel open! ;)

tnxx voor het compliment.:)

wat betreft de mix.
he he....Ik snap na 3 keer lezen, en ff luisteren wat je bedoelt...:)

Er gebeurd veel op de achtergrond...tja dat ontstaat zo. het gaan allemaal wat heen en weer. Ik houdt van een brede mix... met toch wat hoofd tonen in het midden.
Dat de bas de rest weg drukt vind ik neit zo probleem...want als ik wat geluiden weg haal die je zeg maar neit meer zou kunnen horen. Is het nummer gelijk erg leeg qua sfeerbeeld, en daar is het juist om te doen. het kabbellend eop de achtergrond
Hoe je dus precies bedoelt "gooi open die boel", weet ik niet..kan je dat uitleggen?:) :) In mijn beleving gooi ik juist alles open!hehe:)
of je bedoelt dat je het liever hebt zoals die bas in de intro...die is wel wat aanweziger.
Of het een serieus mixer probleem is...denk het niet 8) is een kwestie van smaak.

greotne Uniic

Back