Akai CD3000XL bevroren

conso

Fold it
Ha,

Ik heb vandaag voor een tijdje een Akai CD3000XL sampler kunnen lenen. Eigenaar is langere tijd in buitenland.

Meteen na het aanzetten (nog niets van SCSI zaken etc. eraan gehangen) bevroor het scherm.

Dit is te lezen op het display:

PROGRAMS IN MEMORY (CD: NO DISK)
*1 TEST PROGRAM 1 PROGRAM
1 NOW ACTIVE
PROGRAM NO. 1
Waiting for SCSI DRIVE Ready .. SKIP

Rode SINGLE lampje brandt, andere doen het niet (hij zit dus vast op SINGLE)

En er zit wel degelijk een CD in nu. Maar de speler doet ook niks als ik machine aanzet.
Wil ook niet open. Ook niet met paperclip in Emergency hole.

Iemand een idee wat ik moet doen? Ik heb de handleiding gedownload maar daarin vind ik geen Trouble Shooting etc. hoofdstuk.

Heb datzelfde wel eens gezien bij een S-3000XL. Zelfs de 'skip'-toets werkte niet meer. De enige manier om 'm weer aan de praat te krijgen was door de sampler aan een externe harddisk of aan een PC met SCSI kaart te hangen. Ik heb nog steeds geen idee wat er nou precies mee aan de hand is.

Klopt! waarschijnlijk is de termination fuse opgeblazen. Je kunt een nieuwe bestellen op dit nummer: 010-2812345(Fodor Service centrum BV) Serie nr. van de Fuse voor de CD3000xl: 1013043.

Als je een beetje kunt solderen dan moet je het gewoon zelf gaan doen,bespaart weer wat euros. Zorg er wel voor dat je een dunne/kleine soldeerbout bij de hand hebt.

Succes ermee!

Origineel geplaatst door justin
Klopt! waarschijnlijk is de termination fuse opgeblazen. Je kunt een nieuwe bestellen op dit nummer: 010-2812345(Fodor Service centrum BV) Serie nr. van de Fuse voor de CD3000xl: 1013043.

Als je een beetje kunt solderen dan moet je het gewoon zelf gaan doen,bespaart weer wat euros. Zorg er wel voor dat je een dunne/kleine soldeerbout bij de hand hebt.

Succes ermee!

Fodor doet toch helemaal geen Akai meer? Alles is toch naar Voermann?

Yo,

Dank voor alle reacties !

Inderdaad komt de Akai weer los wanneer ik bijvoorbeeld een SCSI Zip drive aansluit, dus hopelijk is alleen die zekering het probleem.

Ik benieuwd of iemand in de buurt van A'dam dat voor me kan oplossen???? Want met een soldeerbout kan ik zelf net zo goed overweg als met een space shuttle. :biertje:

:okdan: Boemtsjak !

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Als je drie weken kunt wachten, dan wil ik dat eventueel wel voor je doen. 8)

iemand enig idee waar ik deze zekering kan vinden op de print.
het lijkt er op dat mijn s3000xl net even wat anders is als de meeste versie die er bestaan.
ik heb de instructies op de pagina gelezen waar hij zou moeten zitten maar bij mij is het net ff anders lijkt wel en er zit geen zekering in
een fototje zou handig zijn

Back