NI Guitar Rig

Het kon niet missen. Native Instruments komt ook met een Guitar-Amp-FX-Mic sim plugin. De interface lijkt wat op Kontakt en er zijn allerlei rare routings mogelijk tussen amps, fx en mics. De eerste review zijn al erg lovend en op diverse formus zijn al mensen te vinden die zeggen dat line6 wel kan inpakken met hun POD's.

plaatje:

b2b6de849f.jpg

linkje:

http://www.nativeinstruments.de/index.php?guitarrig_us

[QUOTE[Ik werk met een 01x (dus ook HI Z inputs) en ik kan best een mooi geluid voor bas en gitaar fixen zo....maar ik heb er toch maar een 19 inch Line 6 Pod Pro XT bijgekocht, het is niet voor niks dat bijna iedereen in de bizz de POD gebruikt, van Muse tot hiphop acts als Public Enemy

Klinkt de Pod Pro XT beter dan een normale POD?
Werkt de opname via USB in Cubase vlekkeloos?
Lijkt me een ideaal apparaat om herrie te kunnen maken zonder dat de gitaarversterker vol open moet voor een vette distortion.

Zeker !!! Meer mogelijkheden, ik vind het echt een verschil van een slok op een borrel. Gewoon ff naar Feedback of zo gaan, mag je ze zo testen

(ik moet wel eerlijk toegeven, dat ding is ZO uitgebreid, dat ik met veel spelen nog maar steeds rond de 20 procent van dat ding weet/ door heb/ door heb genomen, kan je nagaan)

De Pod XT had ik een poosje geleden geprobeerd bij Feedback.
De cleane sounds vond ik wat minder maar geef toch meestal de voorkeur aan het vervormde werk.
Zou ´m voornameijk handig vinden om later op de avond en ´s nachts te kunnen gebruiken.
En uiteindelijk gaan de distortions toch snel aan voor het betere scheurwerk.

Mwoah... hij klinkt wel leuk met mijn Chapman Stick...
Verder kun je hem natuurlijk ook gebruiken voor allerlei andere zaken dan gitaar, zoals synths, drums en vocalen. Ik zie het dus meer als een grabbelbak van leuke effektjes.

Laatst gewijzigd:
hahaha, chapman stick, wel origineel (ken er maar twee die dat doen)

het is nou niet een bepaald een gitaar, en daar hadden we het de hele tijd over. Dus ik vond het komisch om te lezen dat er ook andere instrumenten uitgerpobeert worden erop...... dat WAS er grappig aan.......:Z

Origineel geplaatst door Chazz
het is nou niet een bepaald een gitaar, en daar hadden we het de hele tijd over. Dus ik vond het komisch om te lezen dat er ook andere instrumenten uitgerpobeert worden erop...... dat WAS er grappig aan.......:Z

Nou, een Chapman Stick is anders nog behoorliijk gitaar-achtig. Er worden meestal gewone (bas)gitaar-versterkers en effekten voor gebruikt.

Ik gebruik die Guitar Rig echter regelmatig met andere instrumenten, zoals synthesizers, drumcomputer, elektrische piano, zang en zelfs m'n didgeridoo. Wie zegt dat dat programma alleen te gebruiken is voor gitaren? Als het maar lekker klinkt, toch!

Daar zit wat in
Een TB303 of andere synth klinkt ook lekker met een overdrive

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Nou, een Chapman Stick is anders nog behoorliijk gitaar-achtig. Er worden meestal gewone (bas)gitaar-versterkers en effekten voor gebruikt.

Ik gebruik die Guitar Rig echter regelmatig met andere instrumenten, zoals synthesizers, drumcomputer, elektrische piano, zang en zelfs m'n didgeridoo. Wie zegt dat dat programma alleen te gebruiken is voor gitaren? Als het maar lekker klinkt, toch!

Dat is een feit! Altijd nieuwe dingen proberen, anders kopieren we elkaar maar :biertje:

:mexico: erg fijn programma!
Weet iemand of je ergens kant en klare effecten/presets voor de guitar rig kunt downloaden?
Ik ben op zoek naar mooie metal distortions.

Origineel geplaatst door retrophreakcom
Hij slurpt wel mn CPU op. ik heb een intel p3 1.7ghz die hij voor 50%-60% gebruikt :stupid

Wat raar, ik heb een AMD1800+ en hier slurpt 'ie tussen de 10 en 20%. Werkt ideaal :)

Ik vind het ook hele fijne software verder trouwens. Ik was eerst van plan een Line6 Guitarport te kopen, maar nu ik Guitar Rig heb, heb ik daar helemaal geen behoefte meer aan.

Als je alleen de software editie hebt, hoe werkt het dan precies?

Back