new!

Frer!k

Bedorven lid
Beste muziekliefhebbers!

Na lang wikken en wegen, toch maar besloten me aan te melden bij dit forum. :)

Iets over mezelf: ik ben Frerik, 21 jaar oud en klassiek geschoold pianist. Vanaf 1 september ga ik de opleiding Art of Sound volgen aan het conservatorium in Den Haag. Art of Sond is een verzamelnaam voor drie studierichtingen: Recording, Producing & design en Theatre Sound. Waarschijnlijk kies ik voor de richting Producing.
Want ja, ik ben dus net als vele van jullie een synthgek (vind ik zelf dan...). M'n setup is nog bescheiden (ik ben financieel niet al te rijk, student :biertje: ): heb een Yamaha SY77 (beste aankoop ooit; vier jaar geleden voor 500 gulden, 1000 instelbare parameters, afijn), Alpha Juno'tje (weinig aan), Crumar Bit99 (heftig) en een Micro Modular (geniaal). Dit gehangen aan een AMD 1800 PC met Audiophile geluidskaart met een handvol VST's, FL Studio (geniaal programma, erg onderschat) Cubase, Acid etc., zelfbouw ScanSpeak monitors en Musical Fidelity amp. O ja, en m'n Ohio Sound :kont: geluidstafeltje. Wishlist is een Nord Elektro (of gewoon een echte piano...) en een mengtafel waar ik wat meer mee kan :(
Ach ja, al die spullen, gaat er toch om wát je er mee doet, nietwaar?

Hopelijk jullie een beeld gegeven te hebben van mijzelf en tot horens! :dj:

Fight for good music

Bescheiden setup ??
Ik vind dit al heel wat!
Het zal wel in orde komen, ik voel het...

Welkommmm :mega:

[hallo!]>:doei:

Welkom :doei: Bescheiden setup? Waarom wel?
Alleen aan je PA gedeelte zou ik iets doen (mixer/monitors)

De 01x zou ideaal voor je zijn aangezien je half hardware / half software minded bent.
TIP: Misschien is de 01v met een MY16-mLAN kaartje wel iets voor jou?

Waarom heb je eigenlijk zolang gewikt en gewogen?

Origineel geplaatst door r.5
Welkom :doei: Bescheiden setup? Waarom wel?
Alleen aan je PA gedeelte zou ik iets doen (mixer/monitors)

De 01x zou ideaal voor je zijn aangezien je half hardware / half software minded bent.
TIP: Misschien is de 01v met een MY16-mLAN kaartje wel iets voor jou?

Waarom heb je eigenlijk zolang gewikt en gewogen?

Een 01v zou te gek zijn, staat eigenlijk ook op m'n verlanglijstje van nieuw speelgoed. Ik heb wel vaker met die tafel gewerkt, maar vind hem minder prettig dan een analoge variant, ook de kosten enzo... Maar goed, klinkt als een klok.

Waarom ik me niet eerder heb aangemeld is ehhh... luiheid ;)

Origineel geplaatst door Frer!k
Een 01v zou te gek zijn, staat eigenlijk ook op m'n verlanglijstje van nieuw speelgoed. Ik heb wel vaker met die tafel gewerkt, maar vind hem minder prettig dan een analoge variant, ook de kosten enzo... Maar goed, klinkt als een klok.

Met een beetje geluk vind je een 2dehands 01v voor 500€.
Dat betaal je ook voor een 16 kanaals analoog mixertje.

Digitaal is minder hands-on maar interfaced wel makkelijker met je PC. :geslaagd:

Back