Ik heb ooit zo'n casio sax gekocht bij correct in rotterdam, voor 69 gulden. Die gingen als broodjes over de toonbank.
Het ding speelt relatief makkelijk, en is simpel in gebruik.
Laatst kwam ik een aanbieding van een breathcontroller tegen, die me wel leuk leek voor bij mijn YS100. Bij het uitproberen ervan vond ik dat ik heelerg hard moest blazen om ook maar een beetje verandering in geluid te horen.
Qua instellingen mankeerde er voor zover ik het kon zien niets aan het geluid.
Is dit normaal bij een breathcontroller, of zou dit exemplaar toch niet helemaal gewerkt hebben zoals het hoort.
Het kan ook best wel aan mij hebben gelegen, maar door dat hopeloze blazen heb ik hem uiteindelijk niet gekocht. Een leuke sax-solo, en je kan gelijk aan hetzuurstof.
Origineel geplaatst door Heine Laatst kwam ik een aanbieding van een breathcontroller tegen, die me wel leuk leek voor bij mijn YS100. Bij het uitproberen ervan vond ik dat ik heelerg hard moest blazen om ook maar een beetje verandering in geluid te horen.
Qua instellingen mankeerde er voor zover ik het kon zien niets aan het geluid.
Is dit normaal bij een breathcontroller, of zou dit exemplaar toch niet helemaal gewerkt hebben zoals het hoort.
Origineel geplaatst door Heine
Laatst kwam ik een aanbieding van een breathcontroller tegen, die me wel leuk leek voor bij mijn YS100. Bij het uitproberen ervan vond ik dat ik heelerg hard moest blazen om ook maar een beetje verandering in geluid te horen.
Je noemt geen merk, dus is het lastig te oordelen over hetgeen je gekocht hebt.
De WX5 is inderdaad goed (maar lastig) in te stellen zodat hethet rendement van je lucht
beter gebruikt.
Daarnaast maakt het ook uit welk geluid je kiest uit een sample-unit.
Het ene geluid heeft vrij weinig lucht nodig, een ander geluid weer meer.
Heeft dus ook te maken hoe de opbouw/programmering van het instrument/sample is.
Origineel geplaatst door DJ_H@NK Hoi
Ik heb al jaren een WX-11 van Yamaha.Hij is eigenlijk ontworpen om met de officiele soundmodule van Yamaha te gebruiken maar die heb ik niet.Ik sluit hem dus aan op soft-of hardware synths.
Daar ben ik (voor mijn WX5) ook erg nieuwsgierig naar :-)
Ik ben nog zoekende, maar heb al wel wat leuks gehoord/gezien in FM7 van Native Instruments.
Ben erg benieuwd naar andere ervaringen.
er staat een wx5 op marktplaats.nl onder midi
mischien heb er wat aan .
trouwens die dingen kosten ook wat pfffffff
maar met de z1 kan je toch ook zelf de blaas techniek aanpassen of niet?
ik kan met mn prophecy met mn ribboncontrol de blaas techniek bepalen
en de prop en z1 zijn toch hetzelfde of niet?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.