[AOR] Whateverhouse (update nav jullie posts)

AOR

Ouwe rot
Had de track een maandje of wat terug ook hier gepost en ben door oa jullie bevindingen op hetvolgende resultaat gekomen.

http://www.alex.blaa.nl/music/tracks/Alex O'Rion%20-%20Needles%20and%20Stitches.mp3

Wil deze track ook graag gaan rondsturen naar labels.

Hebben mensen nog een bepaalde mening/tip alvorens ik hem aan de postbode meegeef?

Ik krijg op dit forum de link niet gelinkt, dus graag even copieeren in de adresbalk... indien geinteresseerd. 8o

klinkt zeer lekker dit. kan je zo op een feesje draaien of onder een bacardi reclame gooien. (positief bedoeld)

Ik vind het helemaal niet onaardig. alhoewel er misschien wel iets meer spannende dingen in zouden kunnen, maar dat is een keuze. Het heeft een beetje een lay-back clubby feel. Niet speciaal ofzo. Maar wel okee..

ehm, misschien beetje letten op de compressie, die vind ik te overdreven. Daardoor lijkt het 'hoog' wat gemoffeld. En ik zou ook nog wat meer aan je stereobeeld doen.

succes
R

jaja, die track gaat echt diep. die bass die voel je echt. mooie kick. hoe heb je die gemaakt? of is het een sample?

Het is niet helemaal mijn ding dit, omdat ik persoonlijk van meer variatie in een produktie houd. Maar desalniettemin ben je geslaagd in het neerzetten van een"lazy sunny afternoon gevoel'. Alhoewel ik een lekker diepe meeswingende bassline mis in je track( persoonlijk) vind ik inderdaad ook net als "isnieZot" dat je een mooie bassdrum hebt zitten in je track (lekker warm), op de percussie is verder weinig aan te merken,het is een lekker ritme. Toch zou ik zeker nadenken over een meelopende bassline met een aanstekelijk loopje, ik denk dat dat op de vloer wat beter werkt.

Verder leuk hoor:mega:
off topic, leuk dat er nog meer nijkerkers op het forum zitten!

Luister op m'n laptop dus mix kan ik niets over zeggen.
Wel een goeie track!
Misschien net iets te monotoon of te langdradig, misschien ook niet...

begin zit zeker goed
idd. mooie kick --> zou ge die is ff apart willen uploaden? i wanna have it too of mag dat niet?

wederom moet er niet meer gebeuren, dit is perfect om te draaien
meer variatie zou misplaatst zijn
Ik heb de indruk dat mensen dat hier vaak zeggen ... het is natuurlijk niet hetzelfde om dit op een feestje te horen in een set of om dit te beluisteren achter de pc

het is natuurlijk niet hetzelfde om dit op een feestje te horen in een set of om dit te beluisteren achter de pc
meer variatie zou misplaatst zijn
Ik heb de indruk dat mensen dat hier vaak zeggen ...

Het is natuurlijk logisch dat forumleden die een andere soort muziek maken waar b.v. een melodielijn in voor komt, de track die ze beluisteren op dit forum, vertalen naar hun eigen gevoel en dan klinkt iets dergelijks als dit vrij monotoon (absoluut niet verkeerd bedoeld hoor) en zouden ze graag iets meer willen horen dan een swingend ritme. Men wil zich natuurlijk graag laten verrassen!
Verder wordt er vaak positieve kritiek gegeven
:kroon:

Lekkere track. ben t wel met het eerdere commentaar eens dat de compressie erg zwaar is. het lijkt bijna of ik naar een radio mix zit te luisteren. verder loopt het ritme lekker en vind ik t een lekker speels baslijntje.
tsja wat werkt wel/wat werkt niet op een dansvloer. Als ik m thuis zit te luisteren, dan vind ik m in ieder geval een tikkie te lang.
verder.... klasse

Compressie is iets to much ja. Heb je trouwens de fm7 gebruikt??

Kwa ritmiek mist hij nog wel wat in het mid laag. Ik zou ipv die 808 toms eerder een ander soort toms doen.

Origineel geplaatst door bobaphat
Compressie is iets to much ja. Heb je trouwens de fm7 gebruikt??

Kwa ritmiek mist hij nog wel wat in het mid laag. Ik zou ipv die 808 toms eerder een ander soort toms doen.

Die tom kan ik nog wel proberen, tnx !

Nee, geen fm7 :)

Origineel geplaatst door Arv

ik zou ook nog wat meer aan je stereobeeld doen.

Wanneer ik in CUBASE SX digitale mixdown kan doen heb ik 3 opties:

- mono
- stereo split
- stereo interleaved

welke moet ik gebruiken?

Verder vind ik de mp3compressie erg beroerd van me trackie. Heb wegens omstandigheden WAVELAB gebruikt, maar het klinkt bijna als streaming. Zal het later even veranderen :)

Stereo Interleaved dan maakt hij 1 Stereo bestand
Stereo Split krijg je L en R apart gesaved
Mono tja spreekt voor zich

Lekker nummertje,

Ik zie mezelf hier niet uit me dak op gaan, omdat het niet echt mijn stijl dance is, maar als ik dit in de brandende zon op het strand hoor dan kan ik daar echt wel van genieten.
Relaxtrack. Goed gedaan.

:biertje:

zeker goed gedaan..'k durf niet te zeggen of ie beter klinkt dan je vorige versie aangezien ik die niet meer heb.
Lekker minimalistisch, 't gaat niet vervelen. Ik zou ook niet kunnen bedenken wat er nog beter aan kan. toppie!

Origineel geplaatst door demian
zeker goed gedaan..'k durf niet te zeggen of ie beter klinkt dan je vorige versie aangezien ik die niet meer heb.
Lekker minimalistisch, 't gaat niet vervelen. Ik zou ook niet kunnen bedenken wat er nog beter aan kan. toppie!

http://www.alex.blaa.nl/music/tracks/Alex O'Rion%20-%20Needles.mp3

Vind men deze beat trouwens beter? (lees: minder gecompressed?)

Als ik ze naast elkaar luister vind ik je track (waarvan je zegt dat er minder gecompressed is) frisser klinken, heeft iets meer hoog.
Dat vind ik wel ok. Alleen wordt die open hihat iets te schel / of iets te veel mid op het moment dat je omlaag gaat pitchen.
Verder vind ik hem dus wel beter klinken ja. Het klinkt gewoon veel minder dof.

Back