[Novation] Drumstation heeft KUREN

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Mensen,

mijn novation drumstation heeft kuren sinds dag 1. Het zou volgens de kenners aan de stroomtoevoer liggen, maar met mijn 4e adapter doet 'ie het nog steeds niet beter.
Als ik aan de bovenkant op het apparaat duuw verspringen functies, soms begint het ding zelf de pitch v.e. geluid te veranderen en laatst tijdens een live optreden viel hij ineens helemaal uit; weg 909 en 808 beats, weg set :(

Ik heb menig maal op het punt gestaat het ding finaal door te laten en uit het raam te gooien, maar het geluid is zo tof dat ik dat toch maar niet gedaan heb.

Mijn vraag hier is of iemand weet waar ik 'm kan laten repareren???
Of hij die hier ervaring mee heeft weet welke adapter het doet stoppen?

Ik heb ook een van de eerste drumstations en had inderdaad aan het begin ook heel vellast van vreemde storingen en hangen en brommen.
Dit bleek bij mij inderdaad aan de voeding te liggen, het apparaat trekt meer dan de gemiddelde synth en heeft een zwaardere en stabielere voeding nodig dan gebruikelijk, ik heb zelfs een zelf gemodificeerde voeding erop draaien met extra condensatoren e.d.
Sindsdien heb ik geen problemen meer met mijn drumstation.

Ik denk dat jou probleem ergens in een sluiting in het circuit zit, zeker als je verteld dat je erop drukt dat ie dan uitvalt enzo.
Ik zou zeggen,pak een schroevendraier, schroef hem open zorg dat je bij de onderkant van de printplaat komt.
Waar ik zelf een vermoeden van heb is dat er een 'pennetje' van een componnent tegen je frame aankomt en dus een sluiting veroorzaakt.
Oftwel, kijk of je ergens een langer pennetje ziet zitten dan de rest van de pennetjes en knip deze af (wel aan de soldeerzijde uiteraard anders knip je botweg je componenenten der uit en dat wil je niet..)

Stop ook eens een stuk papier tussen de printplaat en de behuizing en probeer het nog eens.. het MOET zoiets simpels zijn haast..

Succes !!

ik heb het ook met mijn nova gehad.
de kwaliteit van novations zijn crap!!!, ik heb ze hier ook al een paar keer over gemailt maar nooit wat van gehoord.
pfff,
maar in ieder geval succes met die van jouw

Origineel geplaatst door synthiaks
ik heb ze hier ook al een paar keer over gemailt maar nooit wat van gehoord.

Dit had ik ook al gemerkt volgens mij is dat support adress gewoon een prullebak voor overbodige mail daar.......

hahaha, jah en volgens mij is dat ook het adres waar je als novation user je ideeen kan posten om hun producten nog beter te maken. pfffff
(k vind die draaiknoppen zo vervelend glad)
well een beetje off topic dit dus k hou op.

Ik weet niet veel van het hele gerei van novation, maar over de drumstation kan ik het volgende vertellen:

De drumstation zijn in verschillende uitvoeringen. Meestal worden ze versie1 en versie2 genoemd. De versie1 werd al vrij vlug opgevolgd door versie2 met enkele verbeteringen, waaronder de voeding. Ook de dynamiek van de geluiden ging er op vooruit. Van versie 2 heb ik verder geen klachten gehoord. Versie2 is herkenbaar aan de donkeroranje lijn op de onderkant van de front.

Mijn probleem met mijn drumstation versie1 is dat dat ding totaal doorgeflipt is. Na een nachtje met spanning op dat ding (met originele voeding), is er iets geknakt in hem wat hem een harde 50Hz brom op de audiooutput deed gooien en verder zijn alle LED's uit en de digit's van het display geven 88.
(Dat is best beroerd wakker worden)

Ik heb de spanning er voor een dag afgehaald, maar daarna nog steeds dezelfde symptomen. Ik geloof dat de lange duur van spanning, zonder dat ding te gebruiken het noodlot voor dat ding heeft betekent en ik dat ding wel door de raam naar buiten kan gooien.

Ik ben dus ook op zoek naar iets of iemand die die dingen kan repareren. Ik heb ooit gehoord van dat de EPROM in dat ding los te bestellen is, maar de muziekzaken in mijn omgeving kunnen mij niet helpen hiermee. Iemand nog hints of tips?

gewoon door blijven mailen naar novation en vragen of zei je kunnen helpen.
Soms zijn fabrikanten heel soepel in dit soort dingen en willen ze je wel helpen.
Gewoon proberen dus.
Het is voor novation trouwens geen onbekend probleem!!
K heb toch van andere mensen gehoord dat ze wel goed geholpen zijn dus wie weet.

Laatst gewijzigd:
Ik heb ook net een zoek tocht achter de rug naar een raparatie adres en ben terecht gekomen bij service connection. ik ga ze over morgen ff bellen voor de reparatie van mijn drumstation. (ze zijn alleen berijkbaar tussen 9 en 1 (klote tijden dus...)

OW ja hier ff een link naar hun site: http://www.connectionbult.com/

Ik had zelf al het ding open gemaakt en zag 2X een verwisselbare chip zitten waarmee je denk ik een software upgrade kan laten uitvoeren. ik hoop alleen dat dit voor mij (en voor jou :)) de oplossing is....

Ik had alleen bij het open schroeven het onderste schroefje dolgedraait:stupid .... heb dat ding moeten uitboren en geloof mij het ergste wat een mens kan zien is een boormachine een synth in zien verdwijnen.. gelukkig heeft ie het overleeft:halleluja

ik had ook regelmatig hangers, dan deed ik de spanning eraf en weer erop, en dan deed ie het weer.

vreemd genoeg gebeurde dat nooit in de studio, en altijd on stage... raar ding... alsof ie het aanvoelt...

Waar die van mij last van heeft is dat niet alle geluiden op alle outputs even hard zijn.. zo krijg ik de 909 en 808 TOMs bijvoorbeeld niet hard genoeg op output 6...raar.

equate

Origineel geplaatst door Arveyman
Als het 1 schroefje is zet ik niet meteen de boor in een synth, maar dat is mijn mening hahah.. :D
Ik had maar 2 keuzes openbreken of uitboren.....

Maar goed ik heb effe service connection gebeld en de kosten zijn ongeveer 55 euro excl btw en onderdelen dus dat is wel te doen

Die van mij heeft de laatste tijd ook kuren...krijg ik in een keer alleen maar enorme ruis...spanning er af en weer erop en hij doet het weer...heel vreemd....

Nou zeg.....

Nou zeg.....

...en ik was juist van plan om er een aan te gaan schaffen! Is het nog wel aan te raden? Als ik dit zo lees ga ik toch erg twijfelen...

Re: Nou zeg.....

Re: Nou zeg.....

Origineel geplaatst door Ferric
...en ik was juist van plan om er een aan te gaan schaffen! Is het nog wel aan te raden? Als ik dit zo lees ga ik toch erg twijfelen...

Zo voor de Jomox Airbase99 gaan.

Minder hands-on controll maar wel 10 outs. (en klinkt zeer OK naar mijn bescheten mening):engel:

mensen ... bouw nou gewoon die voeding zoals ik in dat andere topic heb beschreven (serachmode) en je hebt nooit, lees NOOIT meer problemen met je drumstation !!
En dat is geen sterk verhaal...

Jomox?? leuk... heb ik ook maar is gewoon minder als de drumstation, kick heeft geen power, hi hats klinken ranig en tikken, clap tikt etc etc.

Back