[techno] FS - Fluid

forcesupreme

links hangend lid
Heb met deze track een beetje gekeken naar wat oudere techno, en hoe die inelkaar zit. Wat me vooral opviel is dat in de wat oudere techno, met veel minder, veel meer gedaan werd. En dat wou ik ook...

Kweet niet of het ook daadwerkelijk gelukt is, het is iig een vrij monotone track die lekker doorgaat IMO.

http://www.forcesupreme.com/mp3/fluid.mp3

Gemaakt mbv. Renoise, en zt3a+ VSTi.

Ik vind het een (te) harde track zonder gevoel, het doet me weinig.
Volgens mij verschilt het verder niet veel van je andere tracks. Voor "nieuwerwetschen" techno zal het best goed zijn, maar daar heb ik geen verstand van. ;) Een minder harde kick zou al een stuk beter zijn, denk ik.

Waarschijnlijk heb ik ook een ander referentiekader.

Vind het basje erg lekker, de track ook overigens. Mis nog echt een catchy ding erin. Iets climaxerend, maar jah.. das makkelijker gezegd dan gevonden, maar dat je het weet ;)

Waar haal jij al je geluiden vandaan? Die hihats klinken weer heerlijk sprankelend.

kick klinkt op de pc misschien ietwat hard, maar zal in de zaal alleen maar ten goede komen.

Origineel geplaatst door AOR
Vind het basje erg lekker, de track ook overigens. Mis nog echt een catchy ding erin. Iets climaxerend, maar jah.. das makkelijker gezegd dan gevonden, maar dat je het weet ;)

Waar haal jij al je geluiden vandaan? Die hihats klinken weer heerlijk sprankelend.

Ja, ik ben t met je eens dat er nog wel iets bij kan. Maar dat is altijd zo lastig he :)

De hihats zijn gewoon samples. Veel van de percussie geluiden zijn samps. Gewoon een kwestie van elk afzonderlijk geluid goed Eq'en. Daarnaast heb ik alle "hat" samples door een compressor en distortion gestuurd.

Thanks voor je reply! (de rest ook!)

wicked!!!:okdan:

vind m erg lekker....ben echt al jaren een zware technoliefhebber...denk dat deze track het heerlijk zal doen in een grote zaal.

er is maar 1 dingetje wat ik eraan toe zou voegen en dat is: lekker cliche misschien maar als je een beetje naar een hoogtepunt wilt werken moet je er een subtile RIDE in plaatsen....dus na de break een( 909) ride...dan is ie helemaal af.

als technoman snap je wel wat ik bedoel denk ik

;)

Re: [techno] FS - Fluid

Origineel geplaatst door forcesupreme
Heb met deze track een beetje gekeken naar wat oudere techno, en hoe die inelkaar zit. Wat me vooral opviel is dat in de wat oudere techno, met veel minder, veel meer gedaan werd. En dat wou ik ook...

Kweet niet of het ook daadwerkelijk gelukt is, het is iig een vrij monotone track die lekker doorgaat IMO.

http://www.forcesupreme.com/mp3/fluid.mp3

Gemaakt mbv. Renoise, en zt3a+ VSTi.

Vind het niet echt gelukt,daar is dit te statisch en te koud voor.(software?)
Oude techno is vaak analoog of i.s.w met wat digi hardware bakken.
Nu is dit niet bedoeld als puristisch geneuzel,maar het is echt zo:)

Dus op zich een wel een leuk trackje,alleen het mist wat warmte,+ de funk.
Maar smaak is subjectief.

Re: Re: [techno] FS - Fluid

Re: Re: [techno] FS - Fluid

Origineel geplaatst door trash
Vind het niet echt gelukt,daar is dit te statisch en te koud voor.(software?)
Oude techno is vaak analoog of i.s.w met wat digi hardware bakken.
Nu is dit niet bedoeld als puristisch geneuzel,maar het is echt zo:)

Dus op zich een wel een leuk trackje,alleen het mist wat warmte,+ de funk.
Maar smaak is subjectief.

Idd software, ben het ook met je eens dat het de warmte mist (en toch ook wel een beetje die funk :))

Ik begin ook steeds meer te merken dat software niet genoeg is om een goede techno sound te kunnen neerzetten.

Een oude techno sound of niet, ik vind 't weer een goede track Peter. :okdan: Lekkere basslaag...
Nu je 't zegt kan ik er wel een steriel digitaal laagje in herkennen, tenminste, dat meen ik, maar zou dit op te lossen zijn met een paar hardware bakken? Misschien met een combinatie ervan idd. Misschien toch van plan naar hardware over te schakelen?

Origineel geplaatst door Rino
Een oude techno sound of niet, ik vind 't weer een goede track Peter. :okdan: Lekkere basslaag...
Nu je 't zegt kan ik er wel een steriel digitaal laagje in herkennen, tenminste, dat meen ik, maar zou dit op te lossen zijn met een paar hardware bakken? Misschien met een combinatie ervan idd. Misschien toch van plan naar hardware over te schakelen?

Ja, ik denk dat ik er toch aan moet gaan geloven, wil ik me een beetje verder ontwikkelen en dingen maken zoals ik ze in mijn hoofd heb.

Waar ik ineens achter komt; ik heb een boel geluiden uit de Zt3a+ gehaald. Dat ding vreet CPU, dus ik had de output van die VST instances op "draft" gezet, oftewel lage kwaliteit omdat mijn pc het niet meer trok.

En die heb ik dus vergeten om weer terug te zetten op "best" :eureka:

En ja, ben wel van plan om over te gaan schakelen. Heb al wel een midi-interface en een Roland XP10, maar beide nog nooit gebruikt. Wanneer ik me nieuwe voorschoten binnenheb ga ik als eerst een TR909 halen, ben gek op die sounds!!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Ja, ik denk dat ik er toch aan moet gaan geloven, wil ik me een beetje verder ontwikkelen en dingen maken zoals ik ze in mijn hoofd heb.

Waar ik ineens achter komt; ik heb een boel geluiden uit de Zt3a+ gehaald. Dat ding vreet CPU, dus ik had de output van die VST instances op "draft" gezet, oftewel lage kwaliteit omdat mijn pc het niet meer trok.

En die heb ik dus vergeten om weer terug te zetten op "best" :eureka:

En ja, ben wel van plan om over te gaan schakelen. Heb al wel een midi-interface en een Roland XP10, maar beide nog nooit gebruikt. Wanneer ik me nieuwe voorschoten binnenheb ga ik als eerst een TR909 halen, ben gek op die sounds!!

?? ga je over op hardware? wie weet maak je nu wel die grote kapitale die je nooit meer te boven komt..
Wordt je bekend als de man die voordat ie op hardware over ging geweldige platen maakte, maar daarna niks meer.

Ik vind je software producties meer dan zeer goed klinken en ik zie dus ook absoluut niet in waarom juist JIJ aan de hardware moet.

Maar goed... niet dat ik niet nieuwschierig ben wat je daar uit zou halen, maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Ik wens je veel succes met koerswijsziging.
Ik hoop dat je een nieuwe trend weet te ontwikkelen en bewijst dat hardware nog steeds kickend stoer is.

.. een lichtelijk verbaasde demian.. :)

Vette track! Lekker diep, doet me een beetje denken aan Heiko Laux.

Je schrijft dat je over wilt stappen op hardware. Ik gebruik alleen hardware, geen pc, en ik merk wel dat het toch zijn beperkingen heeft. Programmeren neemt een hoop tijd in beslag en voor je het weet is de inspiratie om muziek te maken weg. Denk er zelf aan om een puter aan te schaffen... Voor het gemak zeg maar... Samples maken e.d. Verder ruled hardware natuurlijk...;)

Keep up the good work!!

sounds nice indeed. idd, er moet nog iets in, wellicht wat borrlend analoog geluid (en dan bedoel ik niet meteen een 303)...

Erg lekkere track hoor. Kick is niet te hard wat mij betreft.

Ik zou alleen nog eens kijken naar je strings, want die klinken nogal dun af en toe.
En ik heb 't idee dat je met deze track nog wel iets veeleisender mag zijn, dat je de track wat meer kan laten leven. Het is nu wel een erg standaard opbouw met een filter op een string die opengaat om naar de climax toe te werken. Misschien kan je het ook spannend houden door meer met andere geluidjes te spelen of wat meer met percussie aan de gang te gaan.

Origineel geplaatst door demian
?? ga je over op hardware? wie weet maak je nu wel die grote kapitale die je nooit meer te boven komt..
Wordt je bekend als de man die voordat ie op hardware over ging geweldige platen maakte, maar daarna niks meer.

Ik vind je software producties meer dan zeer goed klinken en ik zie dus ook absoluut niet in waarom juist JIJ aan de hardware moet.

Maar goed... niet dat ik niet nieuwschierig ben wat je daar uit zou halen, maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Ik wens je veel succes met koerswijsziging.
Ik hoop dat je een nieuwe trend weet te ontwikkelen en bewijst dat hardware nog steeds kickend stoer is.

.. een lichtelijk verbaasde demian.. :)

Beste verbaasde Demian :)

Het is niet zo dat ik helemaal wil gaan overstappen joh! Ik blijf trouw aan het tracken met Renoise en de VST's die je daarbij kunt gebruiken.

Wat ik wel wil gaan doen, is een combinatie tussen soft- en hardware. That's it!

Het is gewoon een aanvulling op wat ik nu doe, dus geen vervanging!

Vette track! Lekker diep, doet me een beetje denken aan Heiko Laux.

Je schrijft dat je over wilt stappen op hardware. Ik gebruik alleen hardware, geen pc, en ik merk wel dat het toch zijn beperkingen heeft. Programmeren neemt een hoop tijd in beslag en voor je het weet is de inspiratie om muziek te maken weg. Denk er zelf aan om een puter aan te schaffen... Voor het gemak zeg maar... Samples maken e.d. Verder ruled hardware natuurlijk...

Keep up the good work!!

Thanks voor de Heiko vergelijking ;)

En zoals ik al zei, het is een aanvulling, geen vervanging!

sounds nice indeed. idd, er moet nog iets in, wellicht wat borrlend analoog geluid (en dan bedoel ik niet meteen een 303)...

En daar wil ik dus een leuke hardware bak voor hebben ;)

Erg lekkere track hoor. Kick is niet te hard wat mij betreft.

Ik zou alleen nog eens kijken naar je strings, want die klinken nogal dun af en toe.
En ik heb 't idee dat je met deze track nog wel iets veeleisender mag zijn, dat je de track wat meer kan laten leven. Het is nu wel een erg standaard opbouw met een filter op een string die opengaat om naar de climax toe te werken. Misschien kan je het ook spannend houden door meer met andere geluidjes te spelen of wat meer met percussie aan de gang te gaan.

Die strings klinken dun omdat ik de output van die ZT3a+ plugin waar ie uit komt op "draft" heb gezet ipv "best".

Ben het met je eens dat de track wat simpel is, en kan hier en daar wat subtiele sfeervolle geluiden op achtergrond gebruiken. Qua percussie wil ik er niet al te veel aan toevoegen (hoogstens nog een ride en evt. misplaatste hihat ofzo). Dit omdat ik zo de nadruk wil leggen op die doorklinkende bassdrum. Mischien ga ik er nog een wat "wildere" versie bij maken :).

Thanks voor de tips!

De gouden tussenweg kan niet missen.

Loike track btw.

ik vind de kick helemaal niet te hard staan, ja in 't begin misschien. ik vind de mix over het geheel erg goed. leuk dat zuigende rateldingetje wat met de kick mee doet doef rrrwwupdoef rrrwwup.

Ik vind je kick ook niet te hard....
het is wat anders dan dat ik gewend ben/maak, maar ben er niet vies van. iets meer climax erin et voila!

Misschien om nog iets meer variatie te krijgen een kleine reverb op een snijdend geluid.

:mega:

Er is een fundamenteel verschil tussen een kick die te hard staat of een kick die te hard is. ;)

Maar zie Trash' verhaal voor wat ik zo ongeveer bedoelde...

Back