[NordModular 1] Gate nodig

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hey,

Ik zit lekker te spelen in m'n nord modular 3.03 editor en heb een phatte beesdrum gemaakt :{
Leuke digitixer ertussen, maar die wil ik niet horen als hij minimaal geluid doorgeeft, alle bij vollere sterktes.
Ik heb al veel geprobeerd met comperators en gain control maar dat werkt allemaal niet.
Ik zoek een manier om een drempelwaarde in te kunnen stellen waarboven geluid doorkomt.
Is er zoiets als een aan/uit gate-doorgeefluik ?

je stuurt de gate op je envelope generator aan via de 'keyboard- voice' module?

Attachments

• gate modular.jpg
    gate modular.jpg
    21,9 KB · Bekeken: 67
Misschien flauw, maar de waardes heb ik even doorgestreept, voorlopig moet dit nog een eigen geluid worden :)

Waar het mij gaat dus, is dat ik de zachtste bd's niet moet horen, omdat de digitizer wel te hard doorklinkt dan.
Een soort van instelbare gate dus, vlak voor de digitizer, en dan heb ik het dus over een AUDIO gate, geen signaal gate.

Attachments

• dikkebd-2.jpg
    dikkebd-2.jpg
    48,4 KB · Bekeken: 68
al geprobeerd simpelweg de twee schakelaars voor kwantisatie en sample-conversie via midi op de juiste momenten (geautomatiseerd) aan te sturen?

anders zou ik het zo snel even niet weten, maar je kunt mooi digitale schakelingetjes opbouwen met de modular, misschien is er iets te ontwerpen. je zou het signaal idd moeten kunnen vergelijken (comparen) met een signaal waarbij de gate open zou moeten gaan. ehhh... ehhh...

ff bakkie koffie zetten

Weet ik, beste mod, maar dan bestaat de kans dat het Patch Archief van de NM lijst doublures gaat bevatten. Daarom verwijzen we meestal dmv een URL naar een bestaande Patch. Een 'nieuwe' Patch kan altijd op welke wijze dan ook gepubliceerd worden.

Wout

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Niel
Misschien flauw, maar de waardes heb ik even doorgestreept, voorlopig moet dit nog een eigen geluid worden :)
Helemaal niet flauw, alleen staan alle schuifjes en draaiknopjes en grafiekjes zodanig dat ik toch wel kan uitvinden hoe 't geluid klinkt ;). Moet je die anders ook even doorstrepen.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Weet ik, beste mod, maar dan bestaat de kans dat het Patch Archief van de NM lijst doublures gaat bevatten. Daarom verwijzen we meestal dmv een URL naar een bestaande Patch. Een 'nieuwe' Patch kan altijd op welke wijze dan ook gepubliceerd worden.

Wout

[ot]
M'n praatje was bedoelt om het posten van complete patches te promoten. Niet om jouw terecht te wijzen.
[/ot]

Ah, je bedoelt 'liever geen plaatjes', maar de hele Patch.
Tja, dat kan bij een forum altijd, zo'n plaatje. Toch een voordeel van een email lijst :)

Wout

nee maar wel zo

Attachments

• gatedrumdigibass.pch
    3,7 KB · Bekeken: 83
Back