Techno - Een paar nummertjes

Mexes

Stamgast
http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=270685&_amp;T=1678

Hierop vind je mijn account met een aantal nummertjes.
Wil graag weten wat jullie hiervan vinden.
-Qua afmix techniek
-qua originaliteit
-ritme en variatie.

Btw: Hier is Reason 2.5 alleen van pas gekomen.

Als er verder nog op- en/of aanmerkingen, aarzel niet en gooi het eruit.

Alvast thanks voor het luisteren.

UR samplen, he? ;)

Volgens mij klinken de nummers een beetje dof. Kan misschein aan de compressie liggen?
Mean style vind ik wel grappig. Doet me een beetje aan vroeger denken. 8D

Misschien een gekke vraag, maar wat is UR samplen?

Heeft iemand misschien een paar tips voor voller geluid.
Hardware vind ik geen optie, want het moet ook lukken met computer.

-Ik kan volgens mij dan beter stereo samples nemen ipv mono. Dan kom ik denk ik al een heel eind.

Origineel geplaatst door Mexes
Misschien een gekke vraag, maar wat is UR samplen?
Je hebt een stab gebruikt(sample)uit een plaat van underground resistance UR

Heeft iemand misschien een paar tips voor voller geluid.
Hardware vind ik geen optie, want het moet ook lukken met computer.

Mijn mening is nog steeds dat hardware dikker vetter voller klinkt dan software.
En anders moet je de zoekfunctie eens gebruiken ,hier lopen al topics over.

Oh ok... Maar alles komt uit Reason dus zover ik weet heb ik niks gepikt. Maar over welke sample gaat het precies dan.
Het gaat zeker over "slow swing" ?

Tuurlijk klinkt hardware voller, het is voor mij meer een uitdaging om het toch voor elkaar te krijgen.
Sven Wittekind gebruikt het ook alleen, heb ik mij laten vertellen.
Het geluid is iig beter dan een jaar geleden. Wie weet gebeurd het onmogelijke;)

Ik zal de zoekfunctie eens gebruiken. Maar meer commentaar is altijd welkom

Oh ok... Maar alles komt uit Reason dus zover ik weet heb ik niks gepikt. Maar over welke sample gaat het precies dan.
Het gaat zeker over "slow swing" ?

Tuurlijk klinkt hardware voller, het is voor mij meer een uitdaging om het toch voor elkaar te krijgen.
Het geluid is iig beter dan een jaar geleden. Wie weet gebeurd het onmogelijke;)

Ik zal de zoekfunctie eens gebruiken. Maar meer commentaar is altijd welkom

Ik ken sven wittekind niet,maar bv alexander kowalski,gebruikt cubase en reason,maar mixed alles analoog af,inc zijn hardware (ook analoog)

Verder kun je hier mischien wat uit halen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25372&highlight=volle+mix
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=926&highlight=volle+mix
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=19151&highlight=volle+mix

wat sven wittekind doet kan je zelf ook wel doen zonder hardware imo.
ik denk dat je maar eens moet zoeken hoe je precies moet mixen
enzo en een goede geluidskaart kan ook wonderen doen.
ik heb enkele tracks beluisterd en ik vond het wel ok klinken. :)

je hebt een vocoder ergens overheen gegooid? dat blikgeluid creeerd de vocoder op 16band of minder...(als equalizer) ik vind het niet zo mooi klinken, maar das uiteraard smaak

... en je hebt het bij meerdere nummers gebruikt merk ik :) misschien heb je dat expres gedaan zodat het voller klinkt maar het verdoft het geluid wel

de opbouw en breaks vind ik wel goed. de muziek op slow-song na rammelt lekker door :okdan: hou ik wel van

Mexes, gebruik Isotope om je liedjes of te mixen. een gouden tip om de koude reason songs presence te geven, met een klankleur die soms zelfs aan echte studioproducties doet denken!

Mix kan ik niet beoordelen via 96k/s WMA stream maar het klinkt.

En voller geluid heeft ook met mixtechnieken te maken. Ook met weetjes zoals oversturing bij digitale apparaten vaak niet goed werkt omdat die oversturen niet lekker klinkt en het geluids er alleen maar slechter op maakt (tenzij je industrial of zo maakt, waar dat juist weer meer bij de stijl past).

De muziek zelf heeft wel een groove en zal goed dansbaar zijn denk ik. Qua opbouw enzo denk ik dat je misschien nog wat anders zou kunnen proberen. En goed luisteren hoe anderen dat doen voor inspiratie.

Thanks voor het luisteren en natuurlijk de reacties. :okdan:

@retrophreakcom: Ik gebruik idd vocoders om het voller te maken. Ik kan idd wat anders proberen om het geluid anders te krijgen, maar ik heb weer info om aan te werken.

@rozegeur: isotope he? Ok. ik ga eens kijken waar ik dat kan vinden.

Mensen bedankt!! Ik ga aan het werk en als ik resultaat heb laat ik het natuurlijk even weten.:)

Je hebt wel een aparte sound, komt vast door die vocoder! Klinkt wel cool, vooral de punch op je kicks is errrg lekker!

Heb al je tracks gehoord, vind ze allemaal lekker qua idee e.d. maar de mix is idd een beetje brak zoals andere zeggen, of dat nou door reason komt of door die vocoder, kweet t niet.

Mischien is het een idee om al je kanalen in Reason apart te renderen, en in een ander programma af te mixen. Daarnaast kun je dat vocoder effect apart opnemen, en dan over de "droge" sound zetten. Mischien dat 't dan niet zo dof word.

Je hebt iig talent! Das al duidelijk!

Succes!

ps. vind je definitie van "chill techno" wel een beetje vreemd! ;)

Heb al je tracks gehoord, vind ze allemaal lekker qua idee e.d. maar de mix is idd een beetje brak zoals andere zeggen, of dat nou door reason komt of door die vocoder, kweet t niet.

Mischien is het een idee om al je kanalen in Reason apart te renderen, en in een ander programma af te mixen. Daarnaast kun je dat vocoder effect apart opnemen, en dan over de "droge" sound zetten. Mischien dat 't dan niet zo dof word.

Succes! [/unquote]

thanks man...:d

Ik vind die sound niet helemaal warm. Ik weet ook niet helemaal hoe ik dat kan oplossen, maar dan heb ik iig. iets te doen. ;)

Ik vind het een leuk idee om al die kanalen apart aan te sluiten, maar ik heb geen mengpaneel.. Ik doe alles op de computer.

Kan je dan de aparte vocoder sound opnemen. (in sound forge of iets anders dergelijks) en er gewoon overheen plakken
Hoe moet ik dat zien. (of moet ik dan in een ander topic zijn?)

Ik luister het nu dan wel af p m'n computerboksjes maar;
Vette schijt! Krijg ook idd het ouderwetse gevoel van :okdan:
Wat ik me alleen afvraag, kwa vocoder gebruiken om de sound op te dikken, hoe doe ja dat dan?
Lift je er 1 frequentie uit ofzo, ik dacht dat vocoders waren om doorheen te zingen.
Treed je ook wel eens op btw?

Succes! [/unquote]

thanks man...:d

Ik vind die sound niet helemaal warm. Ik weet ook niet helemaal hoe ik dat kan oplossen, maar dan heb ik iig. iets te doen. ;)

Ik vind het een leuk idee om al die kanalen apart aan te sluiten, maar ik heb geen mengpaneel.. Ik doe alles op de computer.

Kan je dan de aparte vocoder sound opnemen. (in sound forge of iets anders dergelijks) en er gewoon overheen plakken
Hoe moet ik dat zien. (of moet ik dan in een ander topic zijn?)

Hoef je ook geen mengpaneel voor te hebben? Kun je met Reason niet alle kanalen apart renderen naar een WAV file?
En dan moet je al deze wav's weer herarangeren in een andere sequencer zoals ACID ofzo. En vandaar uit kun je gebruik maken van goeie Equalising plugins en compressors e.d.

Als je de output van de vocoder eens op neemt, daarna zet je die vocoder uit in je track, en plakt deze output van die vocoder over je track heen, kun je ook nog is wicked truukjes mee uithalen ook, met die output van die vocoder.

Hoe doe je dat eigenlijk? Dat truukje met die vocoder? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar!

Hoef je ook geen mengpaneel voor te hebben? Kun je met Reason niet alle kanalen apart renderen naar een WAV file?

Als je de output van de vocoder eens op neemt, daarna zet je die vocoder uit in je track, en plakt deze output van die vocoder over je track heen, kun je ook nog is wicked truukjes mee uithalen ook, met die output van die vocoder. [unquote]

apart renderen naar WAV-file? hoe kan je dat doen. Is dat toevallig via het MIDI-device? Of is dat voor de hardware/ software rewire zooi die je zo kan doorkoppelen in Reason?

En hoe kan je output van de vocoder opnemen? Laat je dan je sequencer lopen en doe je dan je truckjes?
Want er gebeurd namelijk aardig veel tijdens die kleine stukjes?

btw: hoe doe je dat quoten?:confused:

Is er ook een optie om 1 keer alle sporen apart van elkaar te exporteren? Bij Cubase en Reaon?

Als je de output van de vocoder eens op neemt, daarna zet je die vocoder uit in je track, en plakt deze output van die vocoder over je track heen, kun je ook nog is wicked truukjes mee uithalen ook, met die output van die vocoder. [unquote]

apart renderen naar WAV-file? hoe kan je dat doen. Is dat toevallig via het MIDI-device? Of is dat voor de hardware/ software rewire zooi die je zo kan doorkoppelen in Reason?

En hoe kan je output van de vocoder opnemen? Laat je dan je sequencer lopen en doe je dan je truckjes?
Want er gebeurd namelijk aardig veel tijdens die kleine stukjes?

btw: hoe doe je dat quoten?:confused:

Ik weet niet zeker of het kan met Reason hoor, maar ik neem aan dat je je songs kunt renderen als WAV? Aangezien je ze hier ook post heb je ze vast ook uitgepoept als een WAV file, en daarna als MP3 omgezet.

In het programma waar ik mee werk (renoise) kun je elk kanaal apart als WAV file renderen. Maar of dat ook mogelijk is met Reason weet ik dus niet.

Die output van je vocoder kun je evt. met een geluidsbewerkings programma opnemen, zoals Cool Edit of Soundforge.
Maar als het goed is, kun je ook gewoon een stukje renderen van je track, waar je alleen de vocoder hoort. Dan maak je daarna van dat gerenderde stukje WAV een loopje, en die zet je weer in je track.

Maarre, vertel is hoe jij dat die vocoder gebruikt? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :)

Voor het quoten: rechts onder de post die je wilt Quoten staat een "citeer" knop
*D

Moet effe kijken met dat apart renderen. Ik ben bang van niet, maar Reason heeft wel addertjes onder het gras qua truckjes dan..

Want met die vocoder... soms is er het geheim van de smid.:confused:

Je hebt het denk ik nog wel gezien hoe het moest.

Laatst gewijzigd:
Back