E-Mu ESI 4000 editors

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Sinds enkele dagen heb ik de eer om van iemand voor (voorlopig) onbepaalde tijd een ESI 4000 te lenen.:)
Nu vraag ik me alleen af of er voor het ding ook editors zijn om met de pc (Windows XP) het beestje aan te sturen. Ik vind het editen met de ESI zelf namelijk niet echt heel intuïtief.
Zelf heb ik al gezocht met Google en hier op het forum maar tot dusver nog niks gevonden, dus weet iemand of er überhaupt editors voor verschenen zijn?

Probeer Peter de Entertainer a.k.a. Pjotr G eens. Die heeft volgens mij de turbo versie van deze sampler.

:D

Ik gebruik inmiddels gewoon Soundforge, Esiwin draait bij mij niet onder Win2K.

Welke SCSI-kaart heb je trouwens, Kraan?

Sly Dog > De bediening is juist erg gemakkelijk,als je het systeem ff doorhebt kun je elke functie met 2 x drukken bereiken....;) ...gewoon ff in de handleiding dat schema met alle functies doorkijken....

Origineel geplaatst door Yoozer
Welke SCSI-kaart heb je trouwens, Kraan?

Volgens mijn Device manager heb ik Adaptec AIC-7850. Verder weet ik er niets van. Ik heb hem bij mijn ESI32 gekregen. Het werkt verder fantastisch. Ik heb er een NEC SCSI CD-rom en een NEC SCSI schijfje op geprikt die prima met mijn Esi32 werken.

Het enige nadeel van werken met Soundforge vind ik dat ik een bestand eerst terug in het geheugen van de Esi moet laden en vanuit daar weer op mijn schijf kan zetten.

Origineel geplaatst door dione
Sly Dog > De bediening is juist erg gemakkelijk,als je het systeem ff doorhebt kun je elke functie met 2 x drukken bereiken....;) ...gewoon ff in de handleiding dat schema met alle functies doorkijken....

Ach ja, ik kom er met dat nabewerken van samples nog niet helemaal uit, hoe je nou zo'n sample opslaat en vervolgens weer opvraagt om van een filter en envelelope oid voorziet.

At Yawgmoth: Kheb hier zelf ook de turboversie staan en wacht gewoon wel tot ie deze thread tegenkomt.:D

ik ken/gebruik ook alleen esi-win en dat is erg beperkt. Alleen wat samples overgooien en toewijzen aan keys.

Maar goed, ik ben ook niet voor niks nét overgestapt op emulator x :)

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ach ja, ik kom er met dat nabewerken van samples nog niet helemaal uit, hoe je nou zo'n sample opslaat en vervolgens weer opvraagt om van een filter en envelelope oid voorziet.

At Yawgmoth: Kheb hier zelf ook de turboversie staan en wacht gewoon wel tot ie deze thread tegenkomt.:D
Dynamic Processing> Select zone> Dan selecteer je de toets(en) van de samples die je wil bewerken, enter en dan maar aanklooien :)

gij zijt welkom ;)

editors zijn er trouwens niet volgens mij (op Esi-Win na dan), maar als je die bak gewend raakt gaat t veel simpeler allemaal, ik werk nu voor het grootste gedeelte gewoon met de cijfers voor de functies die ik t meest gebruik, bijv. om uitgangen toe te wijzen master/global, dan 9 en dan 1...werkt prima :)

maar ook aan de dial draaien is niet echt tijdrovend ;) je moet alleen ff weten waar je wat vindt...'t meest tijdrovende is nog via scsi de samples overgooien, maar ja, het zij zo...

Back