Welke USB/FW soundcard met ADAT ?

ikke

Ouwe rot
Ik zoek een geluidskaart met ADAT inputs (8 kanalen), 1 ana stereo uit, 1 ana stereo in, MIDI in/uit, headphone, en ééntje met zeer lage latency.

Logic of Nuendo, speelt geen rol.

mic pres hoeven niet persé

USB 2.0 of FW400/800

Convertors liefst van een zo goed mogelijke kwaliteit.

Het is de bedoeling dat mn laptop een digitale mixer varvangt om MPC outs te mixen.

Ik heb me de laatste dagen suf gezocht maar vind niet echt iets naar mn goesting.
Iemand interessante suggesties?

Oh ja.. mn budget is +/-300 euro dus een Digiface is wat te duur, hoewel deze perfect zou zijn.

:biertje:

Laatst gewijzigd:
Ja.. weet het. Maar die zijn dus te duur.

Ik zoek iets goedkoper met minder mogelijkheden. 1x ADAT is voldoende.

Zoeits als de EMU 1212M, maar dan met USB of Firewire.

Behringer heb um!
Maar die specifieke behringer kwaliteit... ik weet het niet.
Kan heel erg meevallen. Check m uit!

TC electronics komt ook met nieuwe kaartjes uit. Kompakt serie geloof ik. Hebben wel wat je zoekt. Weet alleen niet of je veel moet bijleggen...

Behringer raad ik zwaar af.

Wat zou er mis zijn met die Behringers dan?

Kijk eens naar de M-audio lightbridge, die is rond de 400 euro, veel goedkoper ken ik ze niet met ADAT-funktionaliteit.

hhmm, ziet er op zich leuk uit, maar zitten geen analoge ins op dus heb er weinig aan.

Ik ga binnenkort een aw4416 halen met 16 ins en een adat kaart. Ik wilde d.m.v. een geluidskaart met 8 ins en adat nog eens 8 kanalen toevoegen zodat er 24 kanalen de AW ingaan. Vandaar! Met oog op de toekomst heb ik liever geen pci kaart, vanwege het eventuele gebruik van een laptop.

MAar ik heb al gezien dat het erg moeilijk wordt om dat een beetje goedkoop te houden.

Zou dit trouwens komen doordat firewire en usb 2 niet sterk genoeg zijn voor adat en analoge kanalen?

Back