[TRACK] tech-house / techno

Je zet hier wel een aparte synthetische sound neer. Vind het wel iets hebben, en dat terwijl ik niet zo van zulke "cleane" sound houd. Doe mij maar smerige krakende herrie.

Maarrr, vind het in dit geval niet eens zo verkeerd klinken...

Je gebruikt een vrij standaard "bubbly" rythme, maar wel zo effectief. De kick vind ik niet verkeerd, maar kzou er een sample van een andere kick overheen layeren. Nu is krijg ik er zo'n partyanimals gevoel bij ;).

Hihatje is lekker, geeft de track een funk, net als die droge clap. De percussie die je later toevoegd is vooral veel HOOG. Mischien wat percussie die de mid freq. wat opvullen zou niet verkeerd zijn. Die closed 909 hihats die er later bij komen zijn lekker, die zou je de hele track wel mogen gebruiken.

Dat stabje is erg vet!

Kortom: Niet verkeerd, wel errrug clean, mag ietsjes rauwer en smeriger imo. Creatief samplegebruik zou daarbij een oplossing kunnen zijn.

Origineel geplaatst door forcesupreme
De kick vind ik niet verkeerd, maar kzou er een sample van een andere kick overheen layeren. Nu is krijg ik er zo'n partyanimals gevoel bij ;).

Is dat niet goed dan? 't Is toch een nummer om op te dansen?

Mischien wat percussie die de mid freq. wat opvullen zou niet verkeerd zijn.

Goede tip bedankt. :)

Dat stabje is erg vet!

Dat komt door de toegevoegde mengeling van olijfolie en braadboter. :dubbel:

Kortom: Niet verkeerd, wel errrug clean, mag ietsjes rauwer en smeriger imo. Creatief samplegebruik zou daarbij een oplossing kunnen zijn.

Goed idee, spijtig dat ik (nog) geen sampler heb. Ik ben nog een beginner, sampler komt na de vakantiejob.

Bedankt voor je toelichting.

Wie nog?

Voor een beginner is 't zeker niet slecht. Zeker als zo'n beetje halverwege alle geluiden geintroduceerd zijn. Er zijn wel wat problemen met de mix, ik ervoor bijvoorbeeld bijna geen "voelbare" bas in de kick of bassline. Er zit wel een soort van onhoorbare subbass onder maar daar heb je niet zo veel aan. De kick heeft een nare "bonk" ergens in de middenfrequenties maar heeft verder geen power. Ik zou daarvoor dus zeker een andere sample gebruiken, en een behoorlijke bassline toevoegen.
Verder gewoon lekker doorgaan en dan komt het vanzelf goed :)

Bedankt voor je mening. Het is echter niet echt de bedoeling dat de kick de pan uit swingt; ik vind hem al pompend genoeg eigenlijk.

En de baslijn, die hoor je in het begin (er is inderaad ook nog zo'n onderliggende subbass, maar die hoor je zo goed niet) en lijkt een beetje op de kick.

Maar goed bedankt voor de reacties. Wie er nog kwijt wil, heel graag.

Vind de kick helemaal niks, geen impact en body. Vind het wel goed dat je alles heel clean en droog doet, zou er alleen dan een nog minimalere sound neerzetten. Zuo echt een andere kick gebruiken, maar das mijn mening.

Ja inderdaad bij deze track heb ik niks van effecten gebruikt. Ik vond het gewoon beter klinken zonder.

Ik snap die commentaar over de kick niet zo goed. Wat is er mis mee? Moet ze pompender? Lager klinken? Of meer vervormd (distortion)?

Bedankt voor je reactie.

Los van de kick, wat vinden de heren en dames van de rest van de track?

Origineel geplaatst door Steven V
Ja inderdaad bij deze track heb ik niks van effecten gebruikt. Ik vond het gewoon beter klinken zonder.

Ik snap die commentaar over de kick niet zo goed. Wat is er mis mee? Moet ze pompender? Lager klinken? Of meer vervormd (distortion)?

Bedankt voor je reactie.

Los van de kick, wat vinden de heren en dames van de rest van de track?

Er is niets mis mee, maar het gaat hier meer om meningen. Het is wat je gewend bent en hoe je het wilt horen. Wat voor kick vind men fijn?

Deze ploft een beetje, denk dat je met fcten niet zo ver zal komen om hem wat minder ' plofferig' te krijgen, zou er gewoon een andere kick (lager) onderzetten.

Origineel geplaatst door AOR
Er is niets mis mee, maar het gaat hier meer om meningen.

de kcik heb ik het dan over

Oke, ik snap het. Meningen verschillen uiteraard, dat wist ik al langer.

Maar goed ik zal zien, ik vind de kick zelf wel oké. Ik ga eens een andere layeren eronder, kijken wat dat geeft. Bedankt voor de tip.

Lekkere track hoor. Idd vinnik het geheel ietwat weinig body hebben idd, maar ik denk dat je met een wat zwaardere kick en goede mastering een heel eind komt.

Voor een van je eerste tracks klinkt het zeker niet gek.

Probeer wel aan je geluiden/ samples te werken, want dat is nu de zwakste schakel in de track.

Back