JV1000 of 01R/W?

stekke

Stamgast
Ben momenteel op zoek naar een goedkope 2de hands synth en twijfel momenteel tussen de Roland JV1000 en de Korg 01R/W FD.

Belangrijk voor mij :

- Goeie sequencer moet erin zitten om op meerdere MIDI kanalen externe apparatuur aan te sturen
- Fijne geluiden, graag echte synth geluiden en niet te veel van die violen, piano, orgel, flute, hoorn ,...
- Moet reeds beschikken over een eental effecten met o.a. zeker distortion en andere vervormers
- Moet ervoor gekend staan te werken als een tank en nooit problemen te geven (display licht, toetsen, ...)

Wat zijn zo de voor en nadelen van die 2 en welk zou het best beantwoorden aan m'n behoeften?

Ik denk dat je de 01w/FD van Korg bedoelt..

Ik denk de eisen die je stelt, dat je echt eventjes verder moet gaan zoeken, aangezien dit nou net 2 types zijn die dan niet aan je verwachtingen zullen voldoen.
Het zijn allebei presetbakken en daar zitten dus juist van die violen, piano, orgel, flute, hoorn geluiden in die je eigenlijk niet wilt.

Re: JV1000 of 01R/W?

Origineel geplaatst door stekke
- Moet ervoor gekend staan te werken als een tank en nooit problemen te geven (display licht, toetsen, ...)

Dan moet je dus zeker geen 01R/W nemen, die staan bekend om hun brakke display en display backlight. Gaan gegarandeerd een keer stuk en vervangen kost +/- EUR. 130,-

Heb 'm zelf een jaar of 10 geleden nieuw gekocht en na twee jaar (alleen studiogebruik) werd de backlight al slechter en na drie jaar hield ie er helemaal mee op. Vervolgens een paar jaar lang in de hoek stof laten happen en 'm uiteindelijk maar voor een zacht prijsje verkocht. De koper (die wist van het mankement) heeft er destijds voor EUR. 130,- een nieuwe backlight in laten zetten en toen bleek het display ook nog stuk (heel erg traag).

Er blijken veel mensen dezelfde problemen te hebben (gehad) met zowel de rack als de keyboard versie.

Verder waren de synth-geluiden ook niet echt super (zwakke filters, weinig modulatie mogelijk-heden). De realistische geluiden daarintegen weer wel.

Origineel geplaatst door Kenny
Ik denk dat je de 01w/FD van Korg bedoelt..

Ik denk de eisen die je stelt, dat je echt eventjes verder moet gaan zoeken, aangezien dit nou net 2 types zijn die dan niet aan je verwachtingen zullen voldoen.
Het zijn allebei presetbakken en daar zitten dus juist van die violen, piano, orgel, flute, hoorn geluiden in die je eigenlijk niet wilt.

Mee eens...

Tja, voor wat meer controleerbare (synth)sounds moet je toch een beetje in de VA hoek gaan zoeken.
De meeste workstations hebben nu eenmaal veel violen, piano, orgel, flute, hoorn sounds.
Ik zou als ik jou was gewoon in een winkel bij je in de buurt wat synths gaan checken, en dan kom je er vast wel uit.

Origineel geplaatst door stekke
Inderdaad

Wat zou dan wel meer die richting opgaan en voor niet meer dan 400 euro gaan?

Yamaha AN1x is misschien meer wat voor je. Kost zo'n 300-350 euro en heb je dus mooi geld over voor een standaard :)

Origineel geplaatst door mc_kwok
kurzweil k2000?

Yep idd de K2000 of de module versie van de Trinity ( Trinity TR--Rack , ca 425 euro )

Re: Re: JV1000 of 01R/W?

Origineel geplaatst door Leudes
Dan moet je dus zeker geen 01R/W nemen, die staan bekend om hun brakke display en display backlight. Gaan gegarandeerd een keer stuk en vervangen kost +/- EUR. 130,-

Heb 'm zelf een jaar of 10 geleden nieuw gekocht en na twee jaar (alleen studiogebruik) werd de backlight al slechter en na drie jaar hield ie er helemaal mee op. Vervolgens een paar jaar lang in de hoek stof laten happen en 'm uiteindelijk maar voor een zacht prijsje verkocht. De koper (die wist van het mankement) heeft er destijds voor EUR. 130,- een nieuwe backlight in laten zetten en toen bleek het display ook nog stuk (heel erg traag).

Er blijken veel mensen dezelfde problemen te hebben (gehad) met zowel de rack als de keyboard versie.

Verder waren de synth-geluiden ook niet echt super (zwakke filters, weinig modulatie mogelijk-heden). De realistische geluiden daarintegen weer wel.

Het display is inderdaad een probleem met de O1/w , heb hier ook 1 staan maar ja het geluid
maakt veel goed ( Choir en Pads ) echt heel mooi.

Origineel geplaatst door Leudes

waaahaaahaaa! LOL! Ik denk al 6 jaar dat de 01/w geen verlicht display had! hahahaaaa sukkel die ik ben! :stupid Nou, dan toch maar eens gaan kijken naar een backlight....

Re: Re: Re: JV1000 of 01R/W?

Re: Re: Re: JV1000 of 01R/W?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
waaahaaahaaa! LOL! Ik denk al 6 jaar dat de 01/w geen verlicht display had! hahahaaaa sukkel die ik ben! :stupid Nou, dan toch maar eens gaan kijken naar een backlight....

Hihihi! LOL!!!

Back