Refill converten naar ander formaat

bobaphat

Ouwe rot
Weet iemand een manier om refill files te converten naar akai of exs formaat??

Ik heb zelf geen reason, maar ik heb laatst wat sample cds gehad bij een aankoop met refill files.

Kan chicken sys dit??

denk niet dat dit mogelijk is........refill is dusdanig ingepakt dat je het niet kan converten!! ben er ook een keer mee bezig geweest maar is absoluut (naar mijn weten) geen software voor...

andersom kan wel..

zou je anders niet in reason< op een of andere manier al die wavs tegelijk kunnen saven???

Of iemand anders moet nog een oplossing hebben;)

Ik heb hier ook een keer een kleine speurtocht naar gedaan, niet met 100% succes. Er zijn echter wel computernerds die met een soort programmaatje, waarmee je sounds uit spelletjes kunt extraheren, een groot percentages wavjes uit een .rfl bestand hebben kunnen zeven. Even zoeken op google, thats all i van say

Succes, en groet, maurice

ik heb hier ook een onderzoek naar gedaan op dit forum in een andere topic

conclusie: onmogelijk, het bestand is gecodeerd met een onbekende sleutel

alle google converters zijn virussen.

Balen zeg,,, dus in Reason zou je ook niet wavfiles kunnen maken van die rfls???

knap waardeloos zeg bah

Dan zou je een aantal refills achter elkaar moeten gebruiken in je song.

Die song kun je vervolgens als WAV file uitpoepen. Ik dacht (is tijdje geleden dat ik Reason gebruikt heb) zelfs per spoor een aparte WAV laten exporteren.

Dan heb je in ieder geval de loops als losse WAV's. Wel een klote klus.

Ja dat is veel te veel werk joh,,

ik ben zowiezo niet zo'n looper, en ik ga echt 2000 one shots afzonderlijk lopen bouncen, dan ben je weken bezig

Origineel geplaatst door bobaphat
Ja dat is veel te veel werk joh,,

ik ben zowiezo niet zo'n looper, en ik ga echt 2000 one shots afzonderlijk lopen bouncen, dan ben je weken bezig

Tja... jij vroeg of je wav's kon maken in Reason.

Sorry dat ik deze oude thread nog eens van onder het stof haal, maar ik begrijp het niet: ik ben nu zelf geen programmeur, maar zou het nu echt zo'n grote truc zijn om de encryptie van een .rfl te ontrafelen? Waar zitten die nerds eigenlijk als je ze nodig hebt?

Origineel geplaatst door consumer
Sorry dat ik deze oude thread nog eens van onder het stof haal, maar ik begrijp het niet: ik ben nu zelf geen programmeur, maar zou het nu echt zo'n grote truc zijn om de encryptie van een .rfl te ontrafelen? Waar zitten die nerds eigenlijk als je ze nodig hebt?

Ik als progrqammeur zijnde kan je garanderen dat dit echt niet simpel is. Nu noem ik mijzelf geen nerd, maar zonder enige vorm van guidelines lijkt me dit een enorme uitdaging.

Groet,

avs

Het heeft allemaal te maken met de grootte van de userbase die potentieel van een tool gebruik gaan maken om refills te converten. En als je je beseft dat de meeste sample cd makers versies uitbrengen met refill format, pcm/wav format, rexjes en whatnot, dan krijgt de bouw van een refill-converter ineens veel minder prioriteit.

De enige reden waarom iemand refills wil kunnen converteren is om samples en patches van commerciele en non-commerciele refills te "rippen". Maar waarom zou je? Als je een sample cd met refills hebt gekocht dan neem ik aan dat je Reason hebt. Die rewire je zo in je sequencer, dus waarom is er dan nog de noodzaak om te rippen/converten?

Of je hebt geen Reason in the first place, maar dan heb je gewoon een verkeerde keus gemaakt in sample cd formaat. Jammer maar helaas, volgende keer beter opletten bij de aanschaf van dergelijke sample cd's.

Als er nou echt helemaal geen manier zou zijn om refills te gebruiken (e.g. er zou geen Rewire protocol zijn), dan zou het sense maken. Dat is dan ook de reden waarom er bijvoorbeeld wel een Akai converter is: Er zijn bergen met sample cd's voor Akai spul en met de komst van software sampling (Kontakt, Battery, andere softsamplers) is nou eenmaal de noodzaak ontstaan om die sample cd's te kunnen gebruiken.

Nou wil ik niet ontkennen dat ik het me zelf ook wel eens heb afgevraagd hoor, waarom er geen Refill converter/ripper was. Maar dat was omdat ik een keer een sample cd van Fatboy Slim had gedownload (which is bad) maar hem niet kon gebruiken omdat ik toen (nog) geen Reason had en het mij juist alleen maar te doen was om de gerexte drumloops.

Sowieso, daarvoor kun je zo een workaround maken, alleen kost wel werk: speel de loop af in Reason, rex hem vervolgens zelf. En presto: je hebt een geripte Refill sample. Deze methode is alleen niet handig als je een mega grote multilayer patch hebt.

Maar goed, terug naar de essentie: aangezien het aanbod van courante / recente sample cd's in een veelvoud van formaten beschikbaar is is de accute noodzaak voor een refill converter te programmeren. En natuurlijk is het heel slim van de boys van Propellerhead, want zo kunnen ze in ieder geval gebruikers aan zich binden (iemand die bijvoorbeeld een heel arsenaal aan refills heeft zal het product Reason blijven gebruiker en minder vaak snel overstappen naar alternatieven, tenzij ze gebruik maken van Rewire). Knap staaltje vendor lock in. Maar dan nog is er voldoende aanbod in alternatieve formaten om het voor "nerds" minder interessant te maken om een refill converter te maken.

Althans, zo zie ik het ;).

Cheers.
Joost.

Origineel geplaatst door avs
Ik als progrqammeur zijnde

foei, da bent een dubbele kontaanmnnaadje mienjong

Origineel geplaatst door DJ Fuse
foei, da bent een dubbele kontaanmnnaadje mienjong

Waar heb je het nu weer over!!!

:D

groet,

avs

Kontakt leest de rex formaten wel in,

.rfl kan helaas alleen met Reason

Ik ben aan het wachten tot de pakket prijs van R3 omlaag gaat zodat ik die erbij kopen kan voor het spelen met loops en vage meuk.... Vind het nl. een alleraardigst (en krachtig) pakket om lekekr mee aan de breekkoor te gaan :okdan:

@ Joost: Dat noem ik nu eens een antwoord. Maar waarom wil ik zo hoognodig m'n refills uitpakken? Alleen al de tijd die ik zou besparen mocht ik de inhoud van tientallen refills naar mijn zin kunnen indelen en de onbruikbare samples weggooien. Bovendien komt alles vanuit Reason in dezelfde channel terecht - of was daar ook al een oplossing voor? Mocht ik alle refills kunnen uitpakken en een goed alternatief Rex vinden - ik gebruik nu microdicer maar ben er niet zo laaiend over - dan zou ik waarschijnlijk steeds minder naar Reason grijpen want ik heb toch de indruk dat een zelfde Rex helderder klinkt in Cubase dan in Reason... al kan ik me dat ook inbeelden.

Back