Geluiden gezocht voor robot!

wesko

Artificial sounds R real
Naast muziek maak ik ook robots. Onze nieuwe robot heeft (mono)geluid en kan OGG (Linux MP3) files afspelen.

Nu ben ik op zoek naar leuke ideeen en geluiden om het ding wat tot leven te wekken. Te denken valt aan stofzuiger, piep-piep-piep bij achteruitrijden, startgeluiden en remgeluiden.

Wie heeft duidelijke samples of leuke ideeen? Links?

PS de robot draait Gentoo Linux op een x86.

Attachments

• chezzilla_draft4.jpg
    chezzilla_draft4.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 170
Laatst gewijzigd:
Wil je de robot wat "persoonlijkheid" geven dan zou ik er wel op letten dat de geluiden (samples) allemaal een beetje de zelfde sfeer uitademen en het geen allegaartje wordt. De vraag is natuurlijk of je hem (haar?) een grappige, serieuze, dreigende of (...vul in) uitstraling wilt laten hebben.

Zelf zou ik al snel voor typisch electronische en abstracte sounds gaan (zoals R2D2 bijvoorbeeld), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Origineel geplaatst door Freakydile
1 word. Chiptalk.

http://www.speechchips.com/downloads/ChipTalkSetup.exe

Axel

Moet ik dan een extra chippie plaatsen? Het programmaatje genereert hex codes waarvan ik vermoed dat ik die naar de chip moet sturen?

En onze robot spreekt geen windows (uiteraard). Is er dan toch een conversie van text naar HEX?

Origineel geplaatst door wesko
Moet ik dan een extra chippie plaatsen? Het programmaatje genereert hex codes waarvan ik vermoed dat ik die naar de chip moet sturen?

En onze robot spreekt geen windows (uiteraard). Is er dan toch een conversie van text naar HEX?

Nee, het programma genereert zelf het geluid (druk op de [speak] knop) en via File --> save kun je het als .WAV opslaan!:)

Back