JP8000,ION, analoge ideeën.....
JP8000,ION, analoge ideeën.....
Hey....
Een boel antwoorden, en dus nog 1.
Ik heb zelf de jP8000 ( feitelijk de JP8080 dus) in '98 gekocht.....prima bak, en hij gaat inderdaad absurd sub-laag. Prima instrument voor grommende en snorrende baslijntjes.
Ik heb de Ion vorig jaar eens getest bij Feedback, en het was gelijk raak; een wonderbaarlijk lekker klinkend instrument dat meteen goed in de vingers lag. Beetje fucked up toetsenbord wel.... maarja: ik ben dan ook een live-toetsenist.
Wat ik uit alle antwoorden en jouw zoektocht kan filteren, is dat de oplossing misschien ligt in een monofone, analoge synth. Voor baslijnen heb je inderdaad geen polyfonie nodig, en als je de keuze op een analoge bak laat vallen zit er gelijk wat meer grind en stof in de klank van je filters..... msischien een mooie bijkomstigheid tegenover al je VA-synthese.
Zelf ben ik een aanhanger van de minder grote en minder bekende synthesizers - vaak handgebouwde producten. Kijk bijvoorbeeld eens op:
http://www.spectralaudio.ch/
De neptune II is een geile analoge synth waar ook wel wat leuks mee te doen valt. Importeur is musichouse Utrecht (musichouse@hetnet.nl).