ion vs nordlead 2

jjaja.. maar het ging om de keuze een ion of een nord lead.. ik heb de nord's 1 & 2 gehad, leuke doosjes, maar ik ik heb ze toch weg gedaan, dus ik zou als ik kiezen moet tussen die nord & ion zou ik kiezen voor de ion.

maar .. als ik een synth zou zoeken voor bassen zou ik ook iets analoogs nemen.. maar dat was de vraag niet..

En dat ontwikkelingen niet altijd een vooruitgang hoeven te zijn is waar, maar zet nou zelf een nord eens naast een ion.
Dan laat je de nord toch staan .... of ben ik nou gek? ;)

Bericht door een moderator:
Reageer a.j.b. ontopic!
De vraag: Ion of Nordlead 2..... welke is het beste in bassen?
Off topic posts zijn verwijderd

Ik heb zelf ook een Ion en zowel qua klank als mogelijkheden is het naar mijn mening een fantastisch ding. De NL2 ken ik niet; hij zal ongetwijfeld goed klinken maar inderdaad is hij wat ouder en zal het wat schelen in processorkracht (en dus de klank).

Mijn ervaring met de Ion is in ieder geval dat hij een redelijk “natuurgetrouwe” analoge benadering heeft en er niet standaard opgepompte agressieve sounds uitgooit. Voor mij is dat een plus, maar het blijft een kwestie van smaak. Luisteren dus! Maar bedenk dat de Ion inderdaad redelijk diep gaat qua modulatiemogelijkheden en je er zeker niet snel op uitgekeken raakt. Daarnaast is hij volgens mij flink goedkoper geworden sinds hij uitkwam, dus doe er je voordeel mee.

En oh ja, of je er ook mooie zware bassen uithaalt? Echt geen enkel probleem!

Origineel geplaatst door demian
En dat ontwikkelingen niet altijd een vooruitgang hoeven te zijn is waar, maar zet nou zelf een nord eens naast een ion.
Dan laat je de nord toch staan .... of ben ik nou gek? ;)

Geen idee, ik vertoon me al een tijdje niet meer in muziekwinkels uit budgettaire redenen....:)

Ben eingelijk benieuwd naar wat voor type bas je in gedachten hebt aangezien je met een jp en een viruis al een behoorlijk pallet aan klanken in huis haalt

en ja het kan altijd meer / beter 8o)
vermoed als je weet wat voor type klank / bas je wilt dat je gerichter kan zoeken [ of zie ik dat verkeerd ? }

ION. Als nordleadgebruiker van het eerste uur (eerst een 1 , nu een 2 -rack) moet ik eerlijk zeggen dat ik de nordlead wel aan de dunne kant vind zitten qua geluid . (oh ooooh daar ga ik weer..... wees mild forumleden..)
En ik heb de ION beluisterd bij het gewaardeerde forumlid Virkaz, en ik was wel onder de indruk.
Ik geloof dat Nolet hem ook veel (goed) gebruikt. Sterker nog... iemand anders heeft het al eens gezegd, en ik ben bang dat het waar was... maar een goede softsynth kan een nordlead denk ik wel aan.

Hopend niemand op de kast te jagen....

Der immer Taktische Tactic.

(kun je trouwen met een juno -60?)

bedankt voor de reacties mensen, ik denk dat ik even zal moeten wachten om een synth te kopen, aangezien mijn geluidskaart het begeven heeft vandaag =( (zoals ik in een andere topic al besproken heb;) )

Gezien je huidige setup lijkt het me verstandiger een nordlead aan te schaffen dan een Ion. In mijn ogen heeft de nordlead een specifieke klank. Aangezien je een mooie setup hebt lijkt het me geschikt dat je eerder voor een nordlead/rack moet gaan. Wat kan in jouw ogen een Ion nog toevoegen aan je huidige synths. Ik zou eerder kijken naar klankeigenschappen. De Nord is gewoon lekker rauw uit de doos,lijkt me geschikter dan een Ion,gezien je huidige setup. Maargoed smaken verschillen.

Origineel geplaatst door Tactic
ION. Als nordleadgebruiker van het eerste uur (eerst een 1 , nu een 2 -rack) moet ik eerlijk zeggen dat ik de nordlead wel aan de dunne kant vind zitten qua geluid . (oh ooooh daar ga ik weer..... wees mild forumleden..)
En ik heb de ION beluisterd bij het gewaardeerde forumlid Virkaz, en ik was wel onder de indruk.
Ik geloof dat Nolet hem ook veel (goed) gebruikt. Sterker nog... iemand anders heeft het al eens gezegd, en ik ben bang dat het waar was... maar een goede softsynth kan een nordlead denk ik wel aan.

Ik zou een nordlead ook zeker niet aanschaffen als eerste VA of wanneer ik een vette synth wil gaan aanschaffen.Iik zou een Nordlead aanschaffen om zijn klankeigenschap en specifiek de rauwe droge sound. Het is zeker een goede opvulling op je setup,gezien de huidige VAs.

Origineel geplaatst door justin
Ik zou een nordlead ook zeker niet aanschaffen als eerste VA of wanneer ik een vette synth wil gaan aanschaffen.Iik zou een Nordlead aanschaffen om zijn klankeigenschap en specifiek de rauwe droge sound. Het is zeker een goede opvulling op je setup,gezien de huidige VAs.

kortom, met een virus en een jp heb je allleen nog een ... nodig :)

Origineel geplaatst door justin
Gezien je huidige setup lijkt het me verstandiger een nordlead aan te schaffen dan een Ion. In mijn ogen heeft de nordlead een specifieke klank. Aangezien je een mooie setup hebt lijkt het me geschikt dat je eerder voor een nordlead/rack moet gaan. Wat kan in jouw ogen een Ion nog toevoegen aan je huidige synths. Ik zou eerder kijken naar klankeigenschappen. De Nord is gewoon lekker rauw uit de doos,lijkt me geschikter dan een Ion,gezien je huidige setup. Maargoed smaken verschillen.

zo denk ik daar nou ook eens over.

En de Nord kan idd dun klinken, maar een 'razorblade' die toch muzikaal is. Er is geen enkele VA die kan wat hij het beste kan. Hij kan ook heel breed klinken, wel 'à la Nord Lead'.

Hij past perfect in een trio met JP en Virus. Ion is overbodig dan gewoon.

Jochem, je zegt dat je deze synth vooral zal kopen voor de bassen. Heb je 'n specifieke reden om voor een VA te kiezen? Velen zullen het met me eens zijn dat je in het prijsgebied van de ION/NL2 een analoge monosynth in huis kan halen die qua bas voor 'n VA moeilijk te evenaren zal zijn. Dat geldt dubbel voor de combi van 'n analoge monosynth en 'n FM bakkie.

Als je niet tevreden bent over de bassen van 'n Virus, dan zul je van 'n Nord niet stijl achterover slaan. De klank is natuurlijk anders, maar het is niet zo dat er 'n 10 keer dikkere bas uit komt. De ION ken ik alleen van 'n half uurtje pielen in de winkel, dus daar kan ik moeilijk over oordelen. Hij is zeker veelzijdiger dan 'n Nord, maar of het de ultieme bass-synth is betwijfel ik.

Ik heb zelf 'n SE1x en 'n Pulse, en ik had een M3X. Die bakken doen IMHO elke VA die ik gehoord heb verbleken als het om stevige monofone bass-sounds gaat. Ik heb bijvoorbeeld m'n Pulse uitgebreid 1-op-1 vergeleken met 'n Nord3, en dat heeft qua diepte en dynamiek gewoon weinig met elkaar te maken.

----- Overigens, ik heb de ballen verstand van trance. Misschien versta je iets heel anders onder 'vette bas' ------

Origineel geplaatst door Prophet
Er is geen enkele VA die kan wat hij het beste kan.

Wat mij betreft, is dit de uitspraak van de week!

word hier ook regelmatig tussen de tanden door gemommeld dat de waldorf Pulse een optie zou zijn voor zijn bassen als alternatief op de Ion of een NL2(1)
Persoonlijk heb ik de indruk dat die dan weer 'te' bol klinken en zeker nog goed wat moet eq'en eer die bak in je mix past, niet allen met bassen dacht ik.

Je ziet ze trouwens veel te koop staan, zegt me ook al genoeg...

Je ziet ze trouwens veel te koop staan, zegt me ook al genoeg...

Heb je het dan over de Pulse?

Het is een moddervet ding, maar de editting is zwaar K#T en de overtreffende trap daarvan geldt voor de constructie.

Dan doel ik op de potmeters...

omdat de andere post gedelete is: inderdaad, ik vind dit ook ;-)

Origineel geplaatst door Tactic

In een vorige post werd er ook al gesmeten met halve info als zijnde dat èèn of andere softsynth/VSTi de NL clone'd of in zijn blote billen zet.
Wel, is het dan zo moeilijk om ineens gewoon alle informatie te geven aan welke softsynth dat deze eer te beurt valt, of is dat ook al staatsgeheim?

Ik ben eens benieuwd over welke VSTi('s)het deze heren hier hebben, want de NL klinkt wel zeer karakteristiek hè.

:walker:

In een vorige post werd er ook al gesmeten met halve info als zijnde dat èèn of andere softsynth/VSTi de NL clone'd of in zijn blote billen zet [....]
Ik ben eens benieuwd over welke VSTi('s)het deze heren hier hebben, want de NL klinkt wel zeer karakteristiek hè.

volgens mij hebben de heeren het over discodsp's discovery (http://www.discodsp.com/discovery/)

Attachments

• discovery.jpg
    discovery.jpg
    37,6 KB · Bekeken: 86
Zo karakteristiek vind ik een nordlead nou ook weer niet.
Máár... het is een leuke bak die je 2e hands voor een leuke prijs kan scoren.

deze vsti leest alle nordlead2 programs. is dus compleet compatibel.
qua sound vind ik hem wel wat anders... maar ut verschil tis miniem...

verder zitten er meer filters in en ook een arpeggiator...

Back