korg electribe serie em ?

tragmadat

vioo eh 'l
Ik heb al veel gelezen over de korg electribe serie ea en er maar over de em vind ik niet veel terug, hij is duurder en bevat volgens mij beide in 1.
Heeft niemand dat ding of is tie voornamelijk in het bezit van stille genieters.
M.a.w. wie heeft dat ding
en wat zou de reden zijn 'em niet te kopen?

:P

Ik heb 'm toevallig in de laatste paar maanden 2x live gezien in een drum 'n bass liveset van 2Times. Zij gebruiken ook oa 2 electribe MXen en een MPC2000XL, dus wat ze er nu precies mee deden was me niet helemaal duidelijk.

EM is inderdaad een "fusie" van de EA en ER. Je gaat volgens mij alleen 2 voices voor je drum part achteruit (ER heeft er 10, EM maar 8 ). Reden om een niet te kopen: "slechts" 2 voice VA.

Ik zie een DX200 in je setup. Is een AN200 als uitbreiding niets? Meer VA voices en meer real time control dan een EM.

em ... :o: maar 2 voice VA wat bedoel je daarmee?
Ik denk dat een an-200 een beetje meer van t zelfde is, daarbij wil ik eigenlijk niet nog meer yamaha spul.
Ooit ook een ER gehad en spijt, daarbij kan het ook voor een zeer leuke prijs.

Het verschil tussen de SX en de MX is dat de sx een sampler is, de MX niet(ik weet niet of je er samples mee in kan laden ze zitten er wel al in.) Maar als extra heeft de mx weer een synth met ik dacht 5 parts. Het zijn eigenlijk broertjes die je bij elkaar moet hebben) :) Beide hebben smart media, dus ik denk dat je met de mx misschien wel wavs in kan laden. Maar zeer zeker niet opnemen met een MX.Het ding is vet, maar ik denk dat het toch meer een live app is. En voor dat geld heb je ook andere leuke dingen, zoals een electribe es of a rmkII sampler en nog een simpel va synth dingetje misschien? En daar zal je veel meer mee kunnen.

em ... maar 2 voice VA wat bedoel je daarmee?
Ik bedoel: het echte synth gedeelte is "maar" 2 voices polyfoon.

daarbij kan het ook voor een zeer leuke prijs.
Ben je trouwens aan het kijken voor de nieuwe EMX serie? Die is nog best prijzig, maar ook wel een stukkie geavanceerder.

Phochos heeft zo'n beetje alle electribes weleens geprobeerd, ook de EM. Misschien moet je die maar eens PB-en :)

Bij Synthplanet.com zijn die electribes anders al erg goedkoop, nog geen 700 euri, incl. verzendkosten.

Origineel geplaatst door mOkBor
Het verschil tussen de SX en de MX is dat de sx een sampler is, de MX niet(ik weet niet of je er samples mee in kan laden ze zitten er wel al in.) Maar als extra heeft de mx weer een synth met ik dacht 5 parts. Het zijn eigenlijk broertjes die je bij elkaar moet hebben) :) Beide hebben smart media, dus ik denk dat je met de mx misschien wel wavs in kan laden. Maar zeer zeker niet opnemen met een MX.Het ding is vet, maar ik denk dat het toch meer een live app is. En voor dat geld heb je ook andere leuke dingen, zoals een electribe es of a rmkII sampler en nog een simpel va synth dingetje misschien? En daar zal je veel meer mee kunnen.

Volgens mij is de SmartMedia op de MX-1 bedoeld om patches en songs op te slaan, niet om samples te laden. Dat is ook de reden dat ik een SX-1 gekocht heb. De synth in de MX-1 is namelijk erg beperkt.

Wat ook geldt voor de synth in de EM... want daar ging de vraag/topic over ;)

De synth in de EM is inderdaad maar twee voices polyfoon. Twee keyboard tracks met ieder één voice polyfonie.

http://www.vintagesynth.org/korg/etm.shtml

Ik weet al 2 verschillen:

- er zit geen audio ingang (mix door de filters heen stampen) op de EM, da's heel jammer want dat was net zo leuk aan die andere 2!

- de EM heeft 144 drumwaveforms (kan je kiezen), de ER maar 10 (vast)

Het blijft moeilijk, toch wel leuk bakkie nl.

*D

De EM is op samples gebaseerd de er en ea zijn virtueel analoog.

Origineel geplaatst door Blinx
De EM is op samples gebaseerd de er en ea zijn virtueel analoog.

Ik mag aannemen dat de twee stemmige synth van de EM ook een VA is.

Number of Parts:
12 total; 8 drum parts, 2 synthesizer parts, 1 synthesizer accent part, 1 drum accent part

Number of Waveforms:
144 drum waveforms, 50 synthesizer waveforms

Nope het is echt een rompler :D

Volgens mij heeft de korg electribe m1 ook meerdere effecten tenminste dit heb ik gelezen op vintage synth explorer.

Ik had bijna de er1 en de ea1 gekocht, maar naar het luisteren van de demo's kwam ik er toch achter dat de em1 meer iets voor mijn setup zou zijn.

desondanks luisteren van demo's kom ik er niet echt uit.

hoe goed zijn de geluiden in dit ding?

Hoe zit het met de drums? 909 - 808 samples aanwezig?

thx voor de input!

Kheb dit filmpje nu een viertal keer gezien, heb het bij deze nog eens bekeken.
Sommige drums klinken best goed eigenlijk, naar mijn gevoel.
Komen dicht bij de klassieke 909-808 en andere samples.

Mooi schetsblok toch?

Ik weet niet of het filmpje van marcel B dezelfde is,want ik heb geen realplayer,
maar nog een video demo van de oudere electribe series, inclusief de kaosspad 1...

http://www.clicklive.com/korgUSA/sn....0.3646&rn=false&qt=true&fl=4.0&rate=Infinity

En de videos van de electribe EMX en ESX kun je zien op korg.com

Ik heb zelf de ESX nog steeds, de EMX heb ik ook gehad maar weer redelijk snel verkocht omdat ik vind dat alle synthesevormen te veel opelkaar lijken.
De drumsamples vind ik wel weer goed, maar na een paar tracks wil je ook wel weer wat anders.

De ESX vind ik veel flexibeler, omdat je zelf ongeveer 26 MB aan samples in het flashgeheugen kwijt kunt,
Dus na het laden van verschillende set's (van max 26 MB) klinkt ie steeds weer anders omdat je er in kan stoppen wat je wilt.
Wel vind ik het ontbreken van een harde schijf en usb een gemis.
Verder dik tevereden.

Origineel geplaatst door cloudman
desondanks luisteren van demo's kom ik er niet echt uit.

hoe goed zijn de geluiden in dit ding?

Hoe zit het met de drums? 909 - 808 samples aanwezig?

de demo's op het net zeggen idd niet veel
Die 808 en 909 samples zijn aanwezig maar zo vet als ze noemen zijn ze niet.
Maar als je die wil moet je voor die bakjes gaan...
Voor de rest ben ik heel tevreden met een em-x, hij heeft zijn eigen sound, en die buist :-)

oh, deze vraag gaat al lang mee blijkbaar :biertje:

Back