Gathering Info

Zou kunnen: Impulse Tracker, BuZZ, softsynths,

Wil graag leren: te veel

Nickname(s): BlinX, Just B, MrMadMax Mr Kenny Mccormick, Mc (C)LOUD, Darkstar

Naam: Bob van der Wolk

Leeftijd: 20 jaar

Werk/studie: Klaar met MBO (ICT) binnenkort HBO

Ervaring: Impulse Tracker, BuZZ, softsynths

Gear: zie gearlist (hier onder)

Maakt: trance dance techno rave happy hardcore, enkele pogingen gedaan tot jungle / drum & bass

Luistert: dance trance techno rave happy hardcore jungle drum&bass en soms ook klaziek (geen opera!!!) en heel soms top40 muziek

Homepage: BlinX.nl (op het moment dood)

Bassie reporting...

Bassie reporting...

zou kunnen: Je lastig vallen met suffe synthfeitjes, je bier opdrinken, weet verder wel aardig wat over midi en synths.

wil graag leren: Arrangeren en een nummer eens helemaal af maken. Mastering, mixen en effecten. Audio opnemen en bewerken in VST.

nickname(s): OnAcid, 303BASS, Bassie.

naam: (se) Bas (tiaan) van Kerkfort.

leeftijd: 24 (07-01-1978 ).

woonplaats/regio: Rhoon, onder de ranzige rook van Rotterdam.

werk/studie: Binnenkort afstuderen "Vormgeving en ontwerp van Interactie" te Den Haag. En parttime webdeveloper.

Ervaring: Begonnen met MC-303 en cakewalk6 zo'n 5? jaar geleden. Al snel verkocht voor AN1x en S2000. Van daaruit verder gegaan en overgestapt op cubase.

Gear: Zie sig. Al staat daar niet alles in.

Maakt: Acid, (detroit) techno, sinds kort probeer ik electro. Als het maar oud en achterhaald klinkt. ;)

Luistert veel: Acid, (detroit) techno, electro, oldschool (parkzicht mixteepies, etc.), synthesizer muziek, 80's, disco. Als het maar oud en achterhaald is. :P

homepage(s): http://www.acid.nl

Laatst gewijzigd:
Re: Bassie reporting...

Re: Bassie reporting...

zou kunnen: ideetjes en gedachtes uitwisselen over composities

wil graag leren: Masteringtechnieken en alles over compressie

nickname(s): Funxiun, FnX en héél vroeger SCouT

naam: Roland van Oorschot

leeftijd: 29 (07-07-1972 )

woonplaats/regio: Utrecht

werk/studie: Systeembezeerder

Ervaring: Vanaf 1995 aan het klootviolen

Gear: Zie signature

Maakt: Electro, Techno en als de pet goed staat wat Acid

Luistert veel: Techno, Electro, Industrial Metal (Fear Factory) en sinds kort draai ik Spinvis grijs.

homepage(s): http://www.funxiun.com

Mijn personalia

Mijn personalia

zou kunnen: Reason en sample recording, gitaar, keys, muziektheorie beetje zang. [offtopic] Photoshop, programmeren, flash, (3d) animatie, foto, film etc.

wil graag leren: Strakke drumloops, mastering, arrangeren en opbouw van track

nickname(s): Damjone

naam: Martin Kuipers

leeftijd: 21 (15-04-1981)

woonplaats/regio: Leeuwarden, na zomer Utrecht/Hilversum (Ben nog op zoek naar woonruimte btw :P)

werk/studie: Afstuderend Hogere Informatica, per septeber MMA (master of multimedia) in Hilversum

Ervaring: 7 jaar ant prutsen

Gear: Evolution MK249C, softsynths, fostex VM04 mixer, 2 gitaren (elec&acous).

Maakt: (hard)trance, ambient, filmmuziek, blues

Luistert veel: Trance engery livesets, moby, enigma, blues, laaste tijd wat techno en foute hollandse muziek :biertje:

homepage(s): http://damjone.hekje.net (zomerversie onderweg)

zou kunnen: vertellen hoe je een vette mix maakt met veel ranzigheid en punch. wegwijs kunnen maken in de platenindustrie. vertellen hoe het vroeger was...

wil graag leren: tekst schrijven, de 'perfecte' popsong maken.

nickname(s): Dobre, Prongo

naam: Gaston Steenkist

leeftijd: 30

woonplaats/regio: Amsterdam

werk/studie: fulltime producer, hobby: DJ'en

Ervaring: vanaf 19e professioneel met muziek bezig..vanaf 9e bezig met herrie maken...vanaf 16e jaar bezig met DJ'en

Gear: pfff...veel...van analoog tot digitaal, van oud tot nieuw.

Maakt: muziek waar je op kunt dansen met een stevige link naar house

Luistert veel: hiphop

homepage(s): http://www.unitedrecordings.com

Zou kunnen/Hou me bezig met/Ervaringen:
-Produceren van nummers in elk genre wat mij aanspreekt. Varierend van Hardtrance tot Lounge tot klassieke probeersels...
-Opzetten van commercielere projecten met vele zangeressen en enkele zangers. Dit doe ik samen met een andere producer. We werken momenteel samen met een jong entertainment bureau in Groningen die in het noorden al aardig wat voeten in de aarde hebben.
-Ervaring met tegenwerking uit de bussines waardoor enkele projecten al gedoemd waren te mislukken :(
-Veeeeeel ervaring met meisjes die denken dat ze kunnen zingen... minder met goed zingende zangeressen. En toch opbouwende kritiek kunnen blijven geven!!! Lang leve de AUTOTUNE :halleluja Kan wel zeggen dat ik veel vrouwen over de vloer heb gehad *D

Wil graag leren/doen:
-Hoe ik nou eindelijk eens een goeie mix/master combinatie kan maken.
-Hoe ik mijn motivatie langer vast kan houden met nummers die praktisch af zijn maar me ondertussen de neus al tien keer uit zijn gekomen!
-Wat mijn 'eigen' vaste muziekstijl(en) zou kunnen zijn.
-Eens tevreden genoeg te zijn met m'n producties dat ik achter een platendeal aan zou gaan.
-Mijn eigen VSTi of DXi schrijven!

Nickname:
Almeros

Naam:
Almer Thie (Nee ik ben geen chinees)

Leeftijd:
22

Werk/Studie
Loop stage bij KPN Het Net, Studeer Hogere Informatica

Gear:
We zijn nog opzoek naar een ruimte in Groningen waar we onze studio op kunnen bouwen. Zit nu met wat spullen thuis die later ook die kant op gaan.
Maargoed: Korg KARMA, Yamaha Cs1x (gebruik ik nu niet en voor de karma als master keyboard), Reason 1.0, Cakewalk 9.03, EWS64, MIDIMAN 2x2, PC athlon 750, 256 MB

Luister (momenteel) veel:
Radio (Yorin FM op de stage) en popmuziek, Infected Mushroom (Psytrance.. echt lekkere freak trance!!), Oude popmuziek (Bowie, The The, en vanalles wat m'n ouders veel draaiden), Massive Attack, Underworld, Soms wat klassiek... nahja ik hou op!

Homepage
-http://www.mp3.com/almeros
-Zodra we een studio opbouwen komt hier ook zeker een page van.

Pincode:

* SCHOP * n.a.v. de "naamthread"

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=398138&t=5329#post398138

v1.1

ZOU KUNNEN: pianoles geven, uitleg geven over akkoorden, melodie op een tekst componeren.

ERVARING: orgel-, keyboard- en pianoles (jaaaaaren)

WIL GRAAG LEREN: mastering en op een goede manier effecten toevoegen

NICK: Bartology

NAAM: Bart

LEEFTIJD: 32

BEZIG MET: Jazzy composities en bandwerk

GEAR: zie onderaan

LUISTER: Incognito, Smoothjazz.com

WERK/STUDIE: traumaverpleegkundige/stafmedewerker + studie gezondheidswetenschappen

Laatst gewijzigd:
zou kunnen : producen/recorden van andere muziekanten, afmixen, midi tracking/sequensing in cubase, sampling, reggae soundsystem, drum&bass & jungle draaien met andermans platen (heb er zelf geen meer), pa techniek

wil graag leren: beter componeren, betere harmonieen, soundsynthese, werken met hardware sequensing (nooit gedaan)

nick: waxx, selector waxx

naam: Ruben Boucké

leeftijd 25

woonplaats gent

bezig met: reggae soundsystem (bojoproductions.tk, nieuwe site op komst), producen van lokale reggae artiesten, zelf riddems (reggae beats) bouwen, voor de rest maken wat ik wil (vooral hiphop, drum & bass, jungle, industrial, breakcore, hardtek ed maar nog in startfase)

ervaring,

muzikant: cello (3 jaar maar wel 15 jaar geleden), basgitaar in punkbands uit het brugse (92-98)
DJ: 8 jaar (vroeger dnb en jungle, sinds 98 reggae en dancehall)
pa en live geluid 6 jaar regelmatig, (soundsystem.be) daarvoor op schoolfeesten/krakersfeesten ed.
recording en studio 2 jaar zelfstudie en proberen + af en toe in pro studio's opnemen met lokale artiesten, of dubplates met internationale artiesten maken

luisterd naar: alles wat ik goe vind, vooral urban/world/oude rock/niet-trance-commerciële electronica (liefst wat hard en ruw)

gear: een pc (amd3000+, 512mb ram, hd 250 gb sata 7200rpm) met software (cubase sx + vst(i)'s, (en ja het is legaal) en een oude yamaha psr 5700 als midi keyboard met een oud midi device (komt van de zolder van mijn nicht), Nady Audio 250a moniotors (niet zo goede monitors, maar mar 200 € voor 2 voor betaald, wat geen geld is). Voor de sound (en enkel daarvoor, niet voor op te nemen) heb ik ook nog een behringer ub1622fxpro, een alesis microverb 3 en een behringer multicom compressor/gate/limiter en een shure pg58 mic

wishlist: tascam fw1884, wa degelijke mics (akg denk ik), compressors (focusrite of tl audio c1) en een goede record booth (om degelijk live muzikanten te kunnen opnemen) ma eerst weer vast werk vinden...

zou kunnen: Slap ouwehoeren over muziek maken,advies geven enz.

wil graag leren: Alle extra input is welkom

nickname(s): Dione,E-Noid,S.R.B.

naam: Erik

leeftijd: 33

woonplaats/regio: Lelystad

werk/studie: Dj/Producer

Ervaring: Jarenlange ervaring met produceren en plaatjes draaien

Gear: PC met : Cubase SX2,E-Mu 1820m,Korg Legacy,Moog Modular V enz.
synths : Andromeda,Virus,Nova,Se1-x,ATC-1,MS-10,TB-303,MS-404
drums : 909,808,Machinedrum,Drumtraks,Drumstation
sampling : E4xt Ultra,Emulator X,Kontakt
fx : Fireworx (2x),M-One,Voiceworks,PCM-80,MPX-550,Bitrman,Talker,Filterbank 2,
Moogerfooger Filter,gitaarpedaaltjes
randapp.: Acp-22 (2x),MX-30,Compounder,Mixmaster,Composer,Denoiser,RNC
rest : Ghost 24,CR 1604,Masterlink,HR 824's,Monitor One's,Neutrik Patchbays

Maakt: Hardcore,van mainstream tot terror

Luistert veel: Alles

homepage(s): www.rige.nl en www.booking.rige.net

zou kunnen: zeggen dat ik 2 meter lang ben, maar daar dat volkomen irrelevant is doe ik dat maar niet.

wil graag leren: geluidstheorie en mede daaruit volgend beter leren soundediten, mastering, ccd astrofotografie

nickname(s): Tom 32

naam: Tom Ladiges

leeftijd: 33 (25-10-1970)

woonplaats/regio: Zaandam/aglomeratie Amsterdam

werk/studie: huisman

Ervaring: als verpleegkundige.
qua muziek begonnen met een Casio VL-tone. ook nog een halfjaar orgelles gehad en jaren van bij elkaar
geschraapt zakgeld en zaterdagbaantjes met keyboardjes gekloot. Eerste echt syntervaring was toch
het programmeren van de C64.
Gear: CS6x (+plg150an en plg150dx), Virus c, electribe M, D2, Varios (+VC-1"D50"), MicroKorg,
Korg Legacy Collection, UB2442FX-pro, CDx1 disclab, Air FX, UM-880

Maakt: synthesizermuziek....althans wat ik daar onder versta. Ik zoek het qua stijl in de hoek van Jarre, Vangelis etc.
inspirerend zijn ook snelwegen, Hubble foto's en industriele complexen.
Luistert veel: Jarre, Vangelis, Abba, Clannad,

homepage(s):

zou kunnen: adviseren in aanschaf, sounddesign, basis studiotechniek, complete lezing geven over de geschiedenis van synthesis (zonder aantekeningen!)

wil graag leren: Nord Modular te programmeren zoals een zekere R. Hordijk, spelen als C. Corea, en DJ'en zou leuk zijn. En noten/"diepere" akkoorden (sneller) lezen.

nickname(s): Yoozer, Synerjee (nog niet echt in gebruik)

naam: Rob Janssen

leeftijd: 26

woonplaats/regio: Venlo

werk/studie: parttime tweedelijns helpdeskmedewerker, Computertechniek Fontys Venlo. Freelance design, en dan niet van de kwaliteit "lool photoshop van kazaa 5 minuten klotewerk".

ervaring: Sinds '86 met een C64 :) en een elektronisch huisorgel (1 jaar les gehad). In '90 een Juno-60 en toen begon de ellende met gear; 4 jaar schoolorkest, 3 maanden jazz improvisatiecursus (zou ik zo weer doen). Nadat ik niet meer aan noten gebonden was alle mogelijke invloeden van synth- en progtapes en chiptunes opgeslagen voor latere referentie.

gear: Ion, Virus C, Q rack, Micromodular, XP-30, MPC1000, ESI-4000 + turbo + zip, Vintage Keys, 01v, Monitor One mk II, Phatboy, Alesis Ineko, Digitech DSP16, Steinberg Midex 8, Steinberg Midex 3, Cubase SX 1.06, Hoontech DSP-2000 en een lading kabels.

maakt: voornamelijk korte snippets die niks met muziek te maken hebben.

heeft gemaakt: standaardtrancezooi.

luistert veel: Als ik 't uit moet typen ben ik over een week nog niet klaar. Winamp playlist op verzoek ;).

homepage(s): http://synerjee.deadamerica.org (nog niks te zien).

zou kunnen: muziekjes componeren

wil graag leren: die muziekjes ook eens mooi kunnen opnemen

nickname(s): Hermax
naam: Herman Maes

leeftijd: 37

woonplaats/regio: Werchter, Belgie

werk/studie: Zou hier een denderende titel kunnen neerzetten, maar... bwa... bediende dan maar.

Ervaring: Vanaf leeftijd 7 jaar notenleer, met 9 jaar piano, sindsdien veel gecomponeerd, weinig uitgewerkt. Af en toe begeleidingsmuziek voor toneelstukken en musicals. Ook enkele jaren in een aantal bands gespeeld. Voornamelijk live in cafees, heel tof, veel drank, weinig kwaliteit...

Gear:Oude PC P2 400Mhz met Win98 - Roland MPU401 (nog een echte ja) - Isis Soundcard (alleen voor de extra midipoort eigenlijk en de nuttige breakbox) - Logic 3.6 - Roland Juno106 - Roland Rd250s - Roland U220 - Roland JV1080 - Roland SC55 - Akai S01 - Akai S2000 - Novation A station - Alesis SR16 - Behringer rackmixertje - O ja en mijn oude Tascam Porta one. - Een versleten basgitaar - een klassieke gitaar - EN een Djembe!
Maakt: Melige deuntjes
Luistert veel: inderdaad

homepage(s): geen

Zou kunnen: klooien met synths, maar het stelt allemaal niet veel voor.

Wil graag leren/doen: een beetje fatsoenlijk muziek maken.

Nickname: Richard

Naam: Richard Hulsebos

Leeftijd: 32

Woonplaats Amsterdam

Werk/Studie : ik geef les aan een groepje autistische kinderen

Gear: Nova novation, Yamaha Fs1r, Yamaha A4000, Prophet VS, Novation drumstation en een Pulsar II kaart,

Luister naar: elektronisch gepriegel, zoals Boards of Canada, Waki, Plaid, Autechre en naar de Stone Roses en Charlatans.
Homepage Geen
-

Laatst gewijzigd:
zou kunnen: Advies geven over alles waar ik iets van weet.

wil leren: Heel veel, zo veel zelfs dat ik weer een avondstudie volg. Eigen website maken. Nog het e.e.a. over MIDI.

nickname: Flesje
echte naam: Auke

leeftijd: 28 (15-03-76)

woonplaats Eindhoven, voorheen Bladel.

werk:zelfstandig timmerman/interieurbouwer.

ervaring: begonnen op blokfluit, (wie niet ;) ), 6 jaren klassiek gitaarles (diploma's A & B), toen ondekte ik het drumstel, drummer geweest in Reggae band, homestudio.

gear: zie gearlist.

maakt: Reggae, dUb...

luistert veel: radio1

zou kunnen: lekker koken, muziek maken natuurlijk, uitleggen hoe Adabas/Natural in elkaar zit, West Afrikaanse percussie demo geven.....

wil graag leren: echt goed componeren, produceren

nickname(s): RpW
naam: Ronald Wijchers

leeftijd: 36

woonplaats/regio: Hoorn (NH)

werk/studie: Automatiseerder

Ervaring: Op m'n 15e begonnen met (na)spelen en al snel begonnen met dingetjes opnemen. Speel nu ook in een jaren 80 coverband (erg leuk om te doen).

Gear: Zie onder. en daarnaast ook nog wat djembe's en dunduns

Maakt: Echt van alles, hangt van de stemming af

Luistert veel: Tja........Kitaro, Jarre, Vangelis, TD, Kraftwerk, Depeche Mode (van allen het pre 90's werk) en nog vele anderen

homepage(s): www.thevery80s.nl

zou kunnen: biertjes drinken, geweldige milkshakes maken, slap zeveren, muziekjes arrangeren, toetsjes indrukken

wil leren: gitaar spelen, koken

nicknames: gemmetje, dutchy

naam: Ronnie

leeftijd: 28 winters

werk: logistiek anusje-van-alles bij een horecagroothandel, afdeling bier & frikadellen

ervaring: vanaf m'n 5e 10 jaar muziekles (thnx to mama), proggen in basic (msx & gw), jaartje of 13 in bandjes gespeeld (vooral reggae, salsa en rock&roll), projectjes met beginnende rapper(inne)tjes

gearlist: veel..... verdeeld in 2 groepen: live-gear en gear die op z'n plaats blijft staan
ook verzamel ik muziekinstrumenten, zelfs als ik ze niet kan bespelen

maakt: solo: een hoop bras, vaak toch wel geïnspireerd door salsa & reggae

luistert: daar kan ik een heel forum mee vullen....... ik ben gezegend met een idioot brede muzieksmaak

wepsait: van m'n bandje: www.de-ist.nl

Re: Gaan!

Re: Gaan!

Update:
zou kunnen: masteren, mixen, windows,osx, softsynths, mensen over de zeik helpen(nog steeds), midi, geluidskaarten afkraken(ook nog steeds), anderen helpen leren met wat ik geleerd heb (maar dan wat sneller, en geen systeembeheer daar zijn cursussen voor)

wil graag leren: Alles wat met muziek en techniek te maken heeft, maar dan nog meer. Bijverdienen met muziek.

nickname: Fuse

naam: Wouter Veltmaat

Leeftijd: 32

woonplaats/regio: Eindhoven

werk/studie: Consultant (Oracle & Java en alle andere gangbare programmeertalen), ook tijd voor muziek en techniek (2 dagen in de week zelfs)

ervaring: 24 jaar te lang met computers bezig, 13 jaar te weinig met muziek bezig, weet dat mensen belangrijker zijn dan computers, deadlines zijn deadlines
In een band gezeten die ook live optrad en projecten met anderen gedaan. Mede dankzij SF verdomd veel gaten in m'n kennis aangevuld. En mister DSF 2002 ;)

gear: Zie onderaan die lijst, die's toch dynamisch

maakt: Alles waar ik zin in heb, als er maar gevoel in zit.

luistert veel: Radio, TV, CD, MP3

homepage: http://www.digitaloperationtheater.com , http://faxis.dyndns.org

Zou kunnen: Relax praten over muziek en musiceren, biertje drinken in de stad of gezamenlijk een feest(je) bezoeken, middagje synths tweaken.

Wil graag leren: Wil beter worden in het afmixen, ga hiervoor eerst maar es fatsoenlijke monitors kopen. Verder natuurlijk immer meer kennis en ervaring over synths e.d. opdoen.

Nickname(s): Sly Dog, Planet Unknown

Naam: Marcel Caron (Franse voorouders ey!)

Leeftijd: 21

Woonplaats/Regio: Liwwadden/Leeuwarden/Ljouwert, Friesland/Fryslan.

Werk/Studie: Media en Entertainment Management, zakkenvullen bij Super de Boer (en vervolgens weer legen op het forum:)).

Ervaring: Ongeveer 7 jaar bezig met musiceren: Eerst met Fasttracker en sinds 3 jaartjes met hardware aan de slag en enkele keren opgetreden.

Gear: TR-808, Airbase, K-Station, DX7, R-100, halve R-8, half Kaoss Pad, halve DEP-3, eenderde RM1X :D.

Maakt: Techno, Ambient.

Luistert veel: Ambient, Abstract, Techno (intelligent, minimal, tekno, industrial, Detroit), vleugje Industrial Hardcore.

Homepage(s): http://pu.solidbasics.com

Omega's Info!!

Omega's Info!!

zou kunnen: Muziekmaken, akkoordjes in elkaar flansen, heb melodisch gevoel, een Team-up lijkt me leuk,
lullen over muziek, toetertje smoken.... :peukie: voor degenen die eens willen samenwerken met mij, ik zal binnenkort
een trackie posten....

wil graag leren: Geluidsynthese, afmixen, fx- toepassen

nickname: Alex Omega, Alpha Omega, Archetype

naam: Alex Smeets

Leeftijd: 26

woonplaats/regio: Almere

werk/studie: Technisch tekenaar/ werkvoorbereider

ervaring: 2002 kocht ik mijn Waldorfje Q en toen begonnen met trance maken

gear: Zie onderaan...

maakt: intelligente trance

luistert veel: Marco V, Armin, Gatecrasher dingetjes, PvD, livesets

homepage: geen

zou kunnen: Kan je veel over fruity 3.5 vertellen, doe er alles mee. Cursses Pad`s maken geven (nee niet ban die kikkers).

wil graag leren: Alles is welkom.

nickname(s): Audio Scum, Metatron en Poedel

naam: Didier Meynders

leeftijd: 22

woonplaats/regio: Haarlem

werk/studie: Magazijn Chef + als er bij Licht en monitor man.

Ervaring: Maak nu iets van 3 jaar muziek en sinds 1.5 met wat Hw er bij.

Gear: Zie onder

Maakt: Darkcore

Luisterd veel: Facehoover, Miro, Coldplay, Dr. Macabre en mixies van oa Manu, Producer, Simon enz.

homepage(s): geen

Back