[TRACK] Techno?? ik weet t niet!

tim

Ouwe rot
Zo ben na twee maanden pauze te hebben ingelast weer eens de studio in gedoken en daar is het volgende uitgekomen!! Ben benieuwd wat men er van vindt wat voor het stijl het is ik zou het niet weten om eerlijk te zijn iemand??

Beat: sampels
Bass: Virus
Gitaar achtigding: A-station
String: Virus
Vocals: sampels

http://home.planet.nl/~aroosen/Entertain.mp3

:doei:

Hey Tim,

Ik vind dit best lekker klinken!:)

vanaf 3:50 vind ik hem echt lekker...lekker kabbelend, met de juiste sfeer.
daarvoor vind ik hem wel goed. maar ik vind hem daar te kaal. je blijft te lang hanegn op hetzelfde...

een arpegio die ff snel van hoog naar laag gaat en weer omhoog ofzo..

ff een lead soundje die een paar tonen melodie doet ofzo..

kan allemaal. wordt ie iets leuker van.

succes

greoten Unic
:biertje:

Origineel geplaatst door Unic
..lekker kabbelend, met de juiste sfeer.

Dubbelfris !!! hahaha

Verander je melodie na een aantal tellen. gewoon wat anders doen.

Tja wat is dit voor muziek. Ik zou het echt niet weten.

Ik krijg hier een beeld bij dat de mensen die dit horen zweverig staan te dansen. een soort trance. ik zou het geen techno willen noemen.. een verre techhouse misschien.

een beetje eentonig, maar dat zal dan wel de sfeer zijn.
Probeer wat variatie te kweken. is ook aangenamer om er dan naar te luisteren. (misschien is dit iets wat ik zou doen)
Ik verveel me snel als ik een tijdje hetzelfde hoor.

:doei:

Mijn suggestie: skip die vierkwarts beat. Die is gewoon niet goed (en dan vooral die standaard 909 hats of wat er op lijkt). Ik hoor hier meer elektro in dan techno (maar daar klopt die beat dus niet bij). Die vocoder past qua toonhoogte niet in het geheel.

Origineel geplaatst door Hazes
Mijn suggestie: skip die vierkwarts beat. Die is gewoon niet goed (en dan vooral die standaard 909 hats of wat er op lijkt). Ik hoor hier meer elektro in dan techno (maar daar klopt die beat dus niet bij). Die vocoder past qua toonhoogte niet in het geheel.

denk dat ik het hier eigenlijk wel helemaal mee eens ben

Vind de geluidskwaliteit trouwens wel erg goed klinken. :okdan:

oke thanks voor de feedback allemaal, dr mist idd nog het een en ander en mischien wat varientie in de beat zou wel goed zijn! ga dr binnekort wel weer aan sleutelen! :biertje:

Ja een vorm van elektro... als je het mij vraagt.

Ik vindt het begin veelbelovend... maar kort daarna begint de verveling een beetje toe te slaan
door de arpeggio (waar de track mee begint) alsmaar door blijft gaan zonder dat het nog iets toevoegd.
rond de 4de min zat ik er wel weer helemaal in, sferische strings....
die vocoder is niet goed de juiste toonhoogte... maar naar een tijdje herhaling ..entertain...entertain..
.... hoor ik het nieteens zo goed meer(maar moet je wel nog ff pitchen ).
van de 4de min tot het einde gaat lekker, wel een plotseling eind maar das ok
van min 1 tot min 4 zou ik wat meer verassende dingen instoppen, dat kan vanalles zijn. beat, solo, chords,...
...als het maar meer toevoegd.

Maar lekkere track hoor, en goede kwaliteit geluid....
groeten Roy

:engel:

ach wat doet 't er toe welke stijl 't is....'t neigt inderdaad wel naar electro..maar ik vind 'm niet zo sterk sorry. dit soort tracks had iedereen op dit forum kunnen maken.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
maar ik vind 'm niet zo sterk sorry. dit soort tracks had iedereen op dit forum kunnen maken.

Dat vind ik altijd een beetje makkelijk door de bocht z'n opmerking (doe het maar eens denk ik dan)! Maar goed ieder heeft een mening en die respecteer ik dan ook!! ;)

Origineel geplaatst door tim
Dat vind ik altijd een beetje makkelijk door de bocht z'n opmerking (doe het maar eens denk ik dan)! Maar goed ieder heeft een mening en die respecteer ik dan ook!! ;)
nou Tim, laat ik de bocht dan wat ruimer nemen...

de beat ; 4/4 kick, snare, closed hat (tiktiktiktik) en een open hat. pfff sorry hoor maar dat doet iedereen je zonder veel moeite na.(een standaard beat verveeld snel als je ouwbollige sounds gebruikt..)
heb je de arpeggio aan? weet ik niet zeker hoor, kan zijn dat je 't zelf gespeeld hebt. maar arpeggio is in mijn ogen familie van een one-finger-keyboardje.(weinig creatief)..

de zwevende strings zijn wel oke maar voldoen (helaas) ook aan (mijn) standaard verwachtingspatroon bij een nummer als dit.

de "battlestar galactica"-vocoder voegt verder weinig toe...kletst er maar wat doorheen (niet eens ritmisch en niet altijd in de juiste toonsoort).
werk je track verder uit met verassende wendingen en je bent goed bezig.;)

Origineel geplaatst door cirkelzaag
nou Tim, laat ik de bocht dan wat ruimer nemen...

de beat ; 4/4 kick, snare, closed hat (tiktiktiktik) en een open hat. pfff sorry hoor maar dat doet iedereen je zonder veel moeite na.(een standaard beat verveeld snel als je ouwbollige sounds gebruikt..)
heb je de arpeggio aan? weet ik niet zeker hoor, kan zijn dat je 't zelf gespeeld hebt. maar arpeggio is in mijn ogen familie van een one-finger-keyboardje.(weinig creatief)..

de zwevende strings zijn wel oke maar voldoen (helaas) ook aan (mijn) standaard verwachtingspatroon bij een nummer als dit.

de "battlestar galactica"-vocoder voegt verder weinig toe...kletst er maar wat doorheen (niet eens ritmisch en niet altijd in de juiste toonsoort).
werk je track verder uit met verassende wendingen en je bent goed bezig.;)

t's eigenlijk gewoon een kut nummer!!

de arp staat niet aan arpjes maak ik meestal gewoon zelf, zal dr eens wat spanneders mee gaan doen maar bedankt voor de feedback iniedergeval... :biertje:

Back