[Virus-C] Nieuwe OS troubles

geenlidmeer081224d

Gedeactiveerd account
Ik heb nog niet zo gek lang een Virus-C (desktop) en nu ben ik al enkele uurtjes bezig een update te maken naar het nieuwe OS van Acces. zonder resultaat.

Zelfs met handleiding kom ik er niet uit *D Ik ga er eigenlijk wel heel erg hard vanuit dat ik iets verkeerd aan het doen ben.

Iemand tips voor me ?

Alvast bedankt :okdan:

Zonder te kijken:

1: Zet het tempo van je sequencer lager - ipv 120 bpm op 100 of zo. Kan zijn dat je midi-interface die snelheid niet echt leuk vindt.

Met kijken:

Wat voor foutmeldingen krijg je? Welk OS heb je nu er op staan? Ik ben omhooggegaan van 5.5 naar 6.0 naar 6.5 (toen bleek dat die filters toch wel heel erg lekker waren, en de kinderziektes eruit lagen).

Origineel geplaatst door Yoozer
Zonder te kijken:

1: Zet het tempo van je sequencer lager - ipv 120 bpm op 100 of zo. Kan zijn dat je midi-interface die snelheid niet echt leuk vindt.

Met kijken:

Wat voor foutmeldingen krijg je? Welk OS heb je nu er op staan? Ik ben omhooggegaan van 5.5 naar 6.0 naar 6.5 (toen bleek dat die filters toch wel heel erg lekker waren, en de kinderziektes eruit lagen).

Nu:
OS 6
03.06.03.334

En ik wilde na 6.5 gaan, ik heb de snelheid al terug gezet naar 63, maar nog steeds niks... sounddiver slaat om de haverklap vast

probeer eens (tip van onacid) gewoon de mediaspeler van windows.
wel ff in het configuratie scherm de juiste midi interface selecteren

Ah, Sounddiver... daar noem je ook wat. Andere sequencers al eens geprobeerd? (wel niet vergeten de sysex filter uit te zetten, anders kom je met bijv. Cubase niet echt veel verder).

Origineel geplaatst door Yoozer
Ah, Sounddiver... daar noem je ook wat. Andere sequencers al eens geprobeerd? (wel niet vergeten de sysex filter uit te zetten, anders kom je met bijv. Cubase niet echt veel verder).

Nadat ik de Midisport opnieuw geïnstalleerd had en de midifile importeerde in Cubase volgde er in ieder geval data overdracht, zover was ik voorheen nog niet gekomen

ben benieuwd *D

Te gek !!!

Te gek !!!

Vir.jpg

Vir2.jpg

worshippy.gif
Tnx voor de tips en jullie snelle reacties !!
thumbup.gif

Ik zag even door de bomen het bos niet meer... geweldig forum dit :)

Ok....wou nog reageren...had destijds dezelfde problemen.

Nu nog een nieuwe OS......is wel weer tijd voor wat nieuwe features vindt ik!

(Zou graag een comb filter algorythme willen zien........ dat mist een beetje t.o.v. andere synths vindt ik)

Maar da's O.T.

:)

Ben ik gelukkig niet de enige...

Ik moet zeggen dat het tweaken met de C niet echt gebruiks vriendelijk is, als ik naar 'Bombing Eardrumz' van Paul/Stunned Guys, dan herken je duidelijk de C erin, alleen lukt het me nog niet om z'n scheurende sounds eruit te toveren en ik ben geen voorstander van standard presets....

Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :P

een echte morph functie zoals op de nord zit er niet op.

ik denk dat je meer layeren bedoelt, of niet ?

maar er zijn zat mogelijkheden om dikke geluiden eruit te halen zonder te "morphen" hoor

Origineel geplaatst door bouncemasters
een echte morph functie zoals op de nord zit er niet op.

ik denk dat je meer layeren bedoelt, of niet ?

maar er zijn zat mogelijkheden om dikke geluiden eruit te halen zonder te "morphen" hoor

Uhuh , dat bedoelde ik...

Ik kom even terug van die 'niet scheuren' sounds... met die nieuwe OS klinkt het allemaal een stuk voller, raar maar waar
Morgen lekker aan de slag, net een leuk terreur soundje gemaakt :{

denk dat ik mijn baas effe een smsje stuur dat ik een vervelend virus heb :duivels:

Had je die sounds sets van Manual Schleis er al gedownload? echt vet zijn die..

offtopic :

Toppie man !

Heb je een Virus C...ga je presets downloaden...8o)

ja

ja

Inderdaad tuurlijk moet je voor de presets gaan als je een virus c hebt
Op deze manier kun je alleen maar meer dingen maken.

Ik vroeg me ook is af:
Als ik een nieuwe preset ga updaten verlies ik al mijn eigen opgeslagen geluiden das wel minder
of is daar een andere oplossing voor.

Back