Ion en patches met noise

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mOkBor

Voknorr Arokx Acid
Hoi,

Ik heb een ion voorzien van 1.05. Nou is mij opgevallen als je noise gebruikt in je patch, en achter elkaar noten aanslaat je een soort hangend effect krijgt(misschien iets met de aliasing? ), mijn pc heeft het ook wel eens als ie vastloopt op de geluidskaart. Het is in iedergeval niet goed, hebben meer mensen dit probleem? (laad windy city en speel een tijd dan merk je het als het goed is vanzelf.) Omdat ik noise erg vaak gebruik is het nogal storend. :peukie:

Het lijkt met niet echt een hardware probleem, hij blijft ook niet echt hangen alleen het geluid wel, nog niet eens een halve sec. max, maar het is gewoon irritant. Je hoort gewoon dat het iets digitaals is...

Post eens een MP3tje zou ik zeggen... kunnen we horen wat je bedoelt.

Nou hier is er een. Uit het archief :p Bij 37 seconder hoor je het. Dit doet hij met alle patches met noise, af en toe weliswaar. Maar toch klinkt het niet altijd lekker.

Attachments

• vaagheid.mp3
    906,1 KB · Bekeken: 86
Ik had onlangs pas nog een mailje gestuurd met een vraag over de firmware. Misschien moet ik dit er maar achter aan mailen... Ik weet dat bij een update er een probleem was met anti-aliasing misschien hebben ze het niet voor noise gefixed?

vind het in je voorbeeld eigenlijk heel mooi.... Niet dat je daar wat aan hebt trouwens; als het er niet in hoort dan kan het natuurlijk behoorlijk storend zijn.

Ik vind het nu ook wel vet klinken, maar er zijn ook situaties dat ik het toch minder vind. Dit was gewoon geluk, als ik de sequence opnieuw afspeel hoor je het soms helemaal niet of soms weer wel. Het is in iedergeval friggin random. Ik heb net een mailtje gestuurd naar alesis(met dezelfde sample), misschien is het bij hun al bekend.

Klinkt inderdaad niet helemaal goed... mits je het niet (perongeluk) geprogrammeerd hebt ;)

Origineel geplaatst door D-mike-E
Klinkt inderdaad niet helemaal goed... mits je het niet (perongeluk) geprogrammeerd hebt ;)

nogmaals doet ie het bij alle patches met noise :stupid

Wat voor 'generatie' is deze ION? Heb je 'm gekocht toen 'ie net uitkwam, of later?

Werkt het er opzetten van een eerder OS misschien?

Hij is een anderhalve maand oud, oude os heb ik nog niet geprobeerd, maar daar zitten allemaal bugs in waar ik helemaal geen trek in heb. Ik vroeg mij meer af of andere mensen het zelfde hadden, anders retour ik hem... Ik heb ook al een mail naar alesis gestuurd, nu nog een reactie :z

:confused:

Heb je niet gewoon je Amp Envelope release nog open ??

Origineel geplaatst door Bass
:confused:

Heb je niet gewoon je Amp Envelope release nog open ??

Daar gaan we weer. Wat ik probeer te zeggen is dat alle patches met noise die ik laad of zelf maak de fout soms heeft. En ik gebruik heus niet elke keer dezelfde envelopjes :koffie: Dus heeft iemand anders ff zin om met noise te spelen en te kijken of ze het ook voor elkaar krijgen? Hopelijk krijg ik na het weekend reactie op de mail. Anders ruil ik hem om(dan zal er wel wat gaar zijn in de electro van het ding).

Kut hij gaat zoiezo dus terug want sinds vandaag werkt mijn preset +1 knop niet meer tenzij ik hem keihardt in druk :@ :@ GVD. Moet ik hem zeker weer een maand missen....

Origineel geplaatst door mOkBor
Daar gaan we weer.

en

nogmaals doet ie het bij alle patches met noise :stupid

Vraag je nu om hulp of heb je gewoon zin om bijdehand uit de hoogte te doen?

Of kun jij een foutjes maken?

Ik doe niet uit de hoogte maar ik heb jouw ook al een keer extra moeten uitleggen dat het dus om patches met noise ging en niet dat ik het zo geprogrammeerd had of per ongeluk. Zijn vraag is precies hetzelfde.... Ik weet dat het moeilijk voor je is D-mike maar post anders gewoon niks als je niks nuttigs kan bijdragen aan het topic.

Maar er zijn dus geen mensen die dit probleem ook hebben? Zou jij het eens kunnen proberen met die patch Pim?

Origineel geplaatst door mOkBor
Ik weet dat het moeilijk voor je is...

Wat loop je nu te beweren? Ken je mij? Dacht het niet aangezien je pas sinds april hier rondloopt! Maar als je mij graag via internet wilt kleineren, prima...

Er zijn mensen die met je mee proberen te denken. Bass gaat vervolgens wat meer in detail wat aansluit op iets dat ik ook al dacht... so what? Moet jij dan als een schoolmeestertje met je vinger gaan zwaaien?

tjonge jonge

tjonge jonge

Ik blijf hier niet over door gaan. Maakt het wat uit dat ik hier sinds april rond loop? heb je nu ineens meer te zeggen daardoor? Sorry hoor maar volgens mij ben jij de enige die uit de hoogte praat en je bent zeer zeker ook degene die bij dehand is. Aan bijna elke post te lezen die je schrijft daar ken ik je inmiddels wel lang genoeg voor. Ik vind het jammer dat je de sfeer naar beneden haalt. Dat is zon beetje het enige wat ik jouw hier heb zien doen op dit forum. En nou kappen dit gaat over mijn ion en niet over jouw ego.... Ik wordt hier zo moe van. Een forum is om mensen te helpen of zinnig te discuseren niet om kinderachtig te zeuren over hoe je iets zegt daar hebben we het fox kids forum voor ofzo. Gooi er maar een slot op want ik heb al hulp van iemand van alesis, ik krijg een waarschijnlijk een nieuwe :slotje:

Amen :halleluja

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back