Midex 3 + ews88 werkt niet

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hey,

Even de frustraties opzij en to the point:

Ik heb een pentium 4 met W98se + cubase vst 5.1
daarbij maakte ik gebruik van een terratec ews88mt, met de laatste drivers
sinds kort zit daar via usb een midex 3 bij, mijn laatste drivers 1.61, welke ik voor midi wil gebruiken.
De midex3 heb ik een tijdje terug (maart) gebruikt op een andere pc, wat prima werkte.
De ews88mt gebruik ik nu voor m'n nord modular editor.

In cubase krijgt de midex 3 geen midi binnen van mijn masterkeyboard, via de ews 88 wel als ik de kabels fysiek omschakel. Instellingen in cubase staan goed, daar staat hij ook bij.
Opnieuw installeren helpt niet, de midex wordt wel gezien via usb en werkt correct volgens app. beheer.
En toch kan hij via cubase geen midi versturen of ontvangen, wat is hier in @$!%#^@^naam aan de hand ?
Hij geeft wel hardware matig alle midi hard door op alle kanalen (midex3 in naar uit), want ik kan al mijn instrumenten bespelen via keyboard. Lijkt net of hij cubase bypassed.

Ik ben best handig met pc's maar dit keer kom ik er na uren kloten nog steeds niet uit.
tijd is geld gvd ..... :engel: :(

Nou .... ik zit met een raadsel ...

Aangezien de ews88 al een paar jaar strakke midi timing geeft heb ik ze omgedraaid, de ews88 voor cubase en de midex3 voor nord modular editor ... en het werkt zoals t hoort :confused:

Waarom pakt cubase de midex3 net niet ? ze zijn notabene beide van steinberg en "optimaal op elkaar afgestemd" ??

Back