909...808...303...Moog shirts

Origineel geplaatst door 6 trak
dat idee bestond reeds al... voor een tijdje terug... nooit iets geworden geloof ik...
We zullen het nog eens in de groep gooien..

Maar dan geen gezeur over commercieel gaan enzovoort he...

dat idee bestond reeds al... voor een tijdje terug... nooit iets geworden geloof ik...

..net als buttons?

Of heeft iedereen ze al en heeft niemand 't gezegd tegen me? :D

Origineel geplaatst door Zoidsity
..net als buttons?

Of heeft iedereen ze al en heeft niemand 't gezegd tegen me? :D
buttons... die dingen die je opspeld? ...daar heb ik nog nooit wat van gehoord binnen sf...

of ben je mischien in de war met costum-made smileys voor in de threads?

op een floppy knallen dat design en naar de locale t-shirt printshop rennen... klaer toch? 8)
Ja, maar wel het design in de zipfile die ietsje later is gepost, niet het plaatje in de bijlage.

mischien is het plaatje t.o.v. het shirt wat klein maar dat je een beetje blokjes gaat zien door de uitvergroting is toch verder geen probleem lijkt me... heeft wel wat 80's enzo :D
Blokjes? Vectors hebben geen blokjes!

Ik dacht dat ik het toch goed had uitgelegd, maar voor de mensen die het niet begrijpen; de eerste post die ik hier maakte met het plaatje is alleen een voorbeeld. De tweede post die ik gemaakt heb heeft een bijlage in .zip formaat; hier zitten zogenaamde vectorfiles in - een Illustrator .AI bestand, een wat universeler .EPS bestand dat ook voor CorelDraw e.d. werkt, en een Adobe Reader PDF bestand dat je zo op je computer kan bekijken als je Adobe Acrobat hebt geinstalleerd. Alledrie de bestanden zijn geaccepteerd als een soort industrie-standaard formaat; vooral EPS moet altijd werken. AI is een leuke extra, PDF is handig voor jezelf. Ik heb ze ook nog in een zogenaamd lager bestandsformaat opgeslagen (elke Illustrator kan bestanden lezen van een vorige versie; 9.0 kan dus 8.0 lezen, maar 8.0 kan geen 9.0 lezen om een of andere stomme reden). De "laagste" versie van Illustrator die over het algemeen wordt gebruikt is 8.0, en daar heb ik de bestanden voor opgeslagen.

Dan nog kan elke Illustrator Acrobat-bestanden (PDF) openen, en die heb ik als 4.0 opgeslagen, dus dat is 'primitief' genoeg. U ziet, compatibiliteit staat ook hoog in 't vaandel. Zelfs Photoshop 6.0 zou deze bestanden moeten kunnen openen; ware het niet dat je dan wel weer gewoon met pixels (blokjes, raster) te maken krijgt.

Een drukkerij heeft het liefste zo'n vectorbestanden, omdat die vergroot kunnen worden tot formaat voetbalveld, of verkleind tot formaat postzegel, en het blijft er dan hetzelfde uitzien. Met andere woorden, geen blokjes - nooit. Vergelijk het een beetje met een Flash-filmpje en een animated GIF bestand; dat laatste wordt blokkerig, het eerste niet (nouja, niet als je er geen afbeeldingen in gebruikt. Je opdruk heeft altijd superstrakke lijnen, omdat het meer een wiskundige beschrijving van de omtrek is dan een raster.

Dus die zet je op je floppy en dan kun je naar de drukkerij toe. Als ze toch liggen te miepen over "maar wij willen een JPG" dan zijn het een stel amateurs waar je je tijd niet aan moet verdoen. Ik kan gerust een supergroot JPG bestand maken dat -net- op een diskette past, maar het is een beetje zinloos als de meeste drukkerijen toch beter met vector om kunnen gaan.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, maar wel het design in de zipfile die ietsje later is gepost, niet het plaatje in de bijlage.

Blokjes? Vectors hebben geen blokjes!
nee zo achterlijk ben ik nou ook weer niet looz... erm yoozer :) ik had het dus idd over de bijgelaagde laaier...
voor de rest mooi verhaal... en dat je ons het (later geposte) bestand *gratis* laat downen zonder koppieraajtz is nutuulk ook erg ok :D

nogmaals, top ontwerpje! 8)

Hoe moet ik er dan koppieraaits op hebben? Moog is van Moog, en Synthforum is van nou ja, Synthforum :). Nee, dat je niet achterlijk zou zijn wist ik wel, maar iemand die je verhaal las zou misschien het pixelplaatje pakken ipv. de andere.

buttons... die dingen die je opspeld? ...daar heb ik nog nooit wat van gehoord binnen sf...

of ben je mischien in de war met costum-made smileys voor in de threads?

Voor 6trak: Het bewijs ;)

Het punt is dat iedereen hier te lui is (met mij als heel goed voorbeeld) om zelf zoiets te regelen. Dus dan komt het er niet.

Dan maar zelf zo'n winkel opzoeken met met dat bestandje langsgaan het het zelf regelen.
Op je luie reet blijven zitten gaat natuurlijk ook nooit werken.

Origineel geplaatst door Yoozer
Tsja....

:D

Hoe kan ik van dit logo een snelkoppeling voor mijn buraublad maken? Lijkt me wel leuk, zo'n koppeling met logo er in.

Nou, normale Windows-icoontjes zijn 32x32, en dan zie je hier dus absoluut geen detail meer. Macs hebben wat grotere formaten, maar dan nog; omdat het een vrij lange tekst is is het niet meer duidelijk als 't klein is (aangenomen dat je een automatisch-groter wordende taskbar hebt als in OS X). Wat al werkt is het .eps logo openen in Photoshop, achtergrond opvullen met wit (#FFFFFF), opslaan als .bmp, en dan later hernoemen tot .ico. Nog beter is het als je met iets als MicroAngelo werkt, die kan icoontjes pas echt goed bewerken, en dan krijg je ook niet zo'n rafelige randjes.

Wat je wel kan doen is je bureaublad met iets als Active Desktop.. Dan moet je dus gewoon even een HTML pagina bouwen en een grotere versie van het logo als button gebruiken (divje voor 't positioneren, dat soort dingen).

Ik heb trouwens nog wel een wild ideetje met dit plaatje, maar dat heb ik morgen pas klaar ;).

Het lijkt me zeer tof om een synthforum t-shirt te hebben. Nogmaals: Ik ken een heel goed drukbedrijf dat kan zorgen voor synthforum: T shirts, voetbal shirts, buttons, mousepads, wekkers, bieropeners en weet ik veel wat allemaal. Lichtgevende of reflecterende prints zijn geen probleem, het heeft natuurlijk wel een prijs. Mocht er dus echt interesse zijn in zo'n initiatief en het liefst op grote schaal:D Dan wil ik echt wel kijken wat ik kan doen. Ik kom er elke dag over de vloer.

Stuur me een pb als je denkt dat ik wat kan betekenen.

yoozer, ik vind het synthforum Moog style logo echt super!! :okdan:

Origineel geplaatst door synthiaks
Het lijkt me zeer tof om een synthforum t-shirt te hebben. Nogmaals: Ik ken een heel goed drukbedrijf dat kan zorgen voor synthforum: T shirts, voetbal shirts, buttons, mousepads, wekkers, bieropeners en weet ik veel wat allemaal. Lichtgevende of reflecterende prints zijn geen probleem, het heeft natuurlijk wel een prijs. Mocht er dus echt interesse zijn in zo'n initiatief en het liefst op grote schaal:D Dan wil ik echt wel kijken wat ik kan doen. Ik kom er elke dag over de vloer.

Stuur me een pb als je denkt dat ik wat kan betekenen.

yoozer, ik vind het synthforum Moog style logo echt super!! :okdan:

Tja, wat is grote schaal? Ik denk dat als je shirts laat maken die qua kwaliteit en kleurstelling te pruimen zijn je er echt snel veel gaat verkopen. En meer dan 10,- hoeft zo'n mooi shirtje echt nie te kosten.

Grote vraag blijft natuurlijk wie wil hier tijd en energie en geld in investeren.

Zijn hier trouwens ook al luitjes die met een superdesuperzaagtand of sinus wavevormpje op hun bast rondlopen? 8)

Ach, we hadden nog wat beloofd.. hier dus.

bothheaders.png

Deze zijn overigens niet zo toppie als ze er uit zien, voor dat te doen moet je eigenlijk de complete layout van het forum omgooien en een soort "skin"-systeem maken zoals je ook in Winamp hebt. Het mooie is dan wel dat je gewoon je favo synth uitzoekt en de bijpassende skin er op hebt (Nord, Q, Virus, Juno, Jupiter, TR-909, TB-303, Moog, Prophet, etc.. - is wel een hoop werk).

Zo, wat een boel werk!

Ehm... hoe zal ik het zeggen... ik vind het er erg leuk uitzien, maar persoonlijk (!) is het niet mijn smaak voor 't synthforum.
Beetje druk (veel verschillende fontjes en kleuren) en een beetje donker, geloof ik.

Back