dione
hardkoor
Heren,
Ik wil nu eens eindelijk een nieuwe PC aan gaan schaffen met goede geluidskaart e.d.
Wil in ieder geval PC met Windows XP en Cubase SX gaan draaien...daarnaast ook nog 'gewone' dingen met m'n PC doen ( internet en zo).....geen ingewikkelde games of DVD's kijken...
Aangezien ik veel hardware heb,zal ik niet alles via de PC doen,maar proffesionele geluidskwaliteit is wel vereist...ik zal dus niet zo veel softsynths e.d. gaan draaien,maar wel veel gebruik gaan maken van audio en samples...
Een 8 in / 8 out kaart lijkt me dus voldoende...
Midi interface heb ik al,een Edirol UM-880 via Usb...
Scsi kaart wil ik overzetten van mn oude PC,voor communicatie met mn sampler....
Qua geluidskaart werd ik gisteren door een verkoper gewezen op de E-Mu kaarten,met sampler...die zijn aanzienlijk goedkoper dan een geluidskaart en Kontakt los erbij kopen...: http://www.emu.com/products/product.asp?product=2211&category=754&maincategory=754&nav=requ
Mijn budget zal ergens rond de 2000 - 3000 euro liggen...
Wat raden jullie mij aan ?
wat zijn dingen waar ik aan moet denken ?
( kon het systeem van de maand draadje niet vinden..)
Ik wil nu eens eindelijk een nieuwe PC aan gaan schaffen met goede geluidskaart e.d.
Wil in ieder geval PC met Windows XP en Cubase SX gaan draaien...daarnaast ook nog 'gewone' dingen met m'n PC doen ( internet en zo).....geen ingewikkelde games of DVD's kijken...
Aangezien ik veel hardware heb,zal ik niet alles via de PC doen,maar proffesionele geluidskwaliteit is wel vereist...ik zal dus niet zo veel softsynths e.d. gaan draaien,maar wel veel gebruik gaan maken van audio en samples...
Een 8 in / 8 out kaart lijkt me dus voldoende...
Midi interface heb ik al,een Edirol UM-880 via Usb...
Scsi kaart wil ik overzetten van mn oude PC,voor communicatie met mn sampler....
Qua geluidskaart werd ik gisteren door een verkoper gewezen op de E-Mu kaarten,met sampler...die zijn aanzienlijk goedkoper dan een geluidskaart en Kontakt los erbij kopen...: http://www.emu.com/products/product.asp?product=2211&category=754&maincategory=754&nav=requ
Mijn budget zal ergens rond de 2000 - 3000 euro liggen...
Wat raden jullie mij aan ?
wat zijn dingen waar ik aan moet denken ?
( kon het systeem van de maand draadje niet vinden..)
Laatst gewijzigd:

....of er moet een omschakel systeem zijn zodat ik met 1 keyboard,muis en monitor op twee computers kan werken...
ut en/of ADAT unit. Out of the box heb je sowieso een twee kanaals AUX send en een digitale out. Returnen kun je op de 8 ins.