[track] donkere electro

dankdank

Ja dat geluidje begint me ook een beetje de keel uit te hangen... die moet anders..
Probleemschets: het is live opgenomen met knoppengedraai etc, dus de volgende versie zal weer anders zijn! Misschien slechter? wie weet. Het lastige vind ik dan, welke kies ik dan? (de best klinkende haha.. ja)

hmm, ik denk dat ik dat geluidje ga vervangen door een FM patch..

RV

Origineel geplaatst door FRE2K
met alle respect: maar dit is toch geen electro?

Inderdaad.
:gaap:
Sommige mensen blijven het vertikken om zich te verdiepen in de muziek die ze (willen) maken.
't Is gewoon een saaie technostamper...13 uit een dozijn. Die paar tellen breakbeat maakt nog geen electro.

Iemand had het over het Anthony Rother gevoel in de track leggen. Wat dacht je er van om je eigen gevoel er eens in te leggen?
Maar goed, da's een bekend euvel van 99% van de 'muzikanten' op het synthforum.

.BD.

Origineel geplaatst door battledroid
Inderdaad.
Sommige mensen blijven het vertikken om zich te verdiepen in de muziek die ze (willen) maken.
't Is gewoon een saaie technostamper...13 uit een dozijn. Die paar tellen breakbeat maakt nog geen electro.

Iemand had het over het Anthony Rother gevoel in de track leggen. Wat dacht je er van om je eigen gevoel er eens in te leggen?

.BD.

Ik heb het idee dat je de track niet leuk vind. Vind ik helemaal niet erg hoor, iedereen zijn eigen ding. Maar waar ik niet tegen kan is dat jij denkt dat ik nog nooit van mijn leven electro heb gehoord (verre van). Ten tweede snap ik jou hokjesgeest typering niet helemaal.. Ten derde hou ik er niet zo van dat je mij ervan beschuldigd geen gevoel in mijn track te leggen. Wie ben jij om dat te beoordelen.
Maw, shut your face..

lekker begin. Toffe vocal opzekers duister.

Die melodie laat je meegaan
Die snare voor die clapjes is misschien te zacht..
Die melodie/lead met dat laag erdoorheen is echt stoer.....}:|

Zit echt goed in elkaar.:okdan:

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb het idee dat je de track niet leuk vind. Vind ik helemaal niet erg hoor, iedereen zijn eigen ding. Maar waar ik niet tegen kan is dat jij denkt dat ik nog nooit van mijn leven electro heb gehoord (verre van).

Ik heb nergens beweerd dat jij niets van electro afweet noch naar geluisterd hebt.

Ten tweede snap ik jou hokjesgeest typering niet helemaal..

Jij noemt het electro (zie topic), niet ik. Jij duwt het in dat hokje, niet ik.
Daarom ga ik het beluisteren als een electro track en kom tot de conclusie dat het techno is.
Oh..13 uit een dozijn wil trouwens niet zeggen dat ik er niets aan vind. Het voegt niets toe aan het genre. Dat wil ik er mee zeggen.

Ten derde hou ik er niet zo van dat je mij ervan beschuldigd geen gevoel in mijn track te leggen. Wie ben jij om dat te beoordelen.
Maw, shut your face..

Ik heb nergens beweerd dat jij geen gevoel in je tracks legt. Ik gaf alleen aan dat je de bewering om er een Anthony Rother gevoel in te leggen, af moest wijzen en je eigen gevoel er in moet leggen.
Als je dat in deze track juist wel gedaan hebt, dan is dat toch alleen maar mooi?

.BD.

Ja droid, maar waarom zeg je dat dan niet direct in je eerste post?

Ik verklaar: de eerste versie die ik gemaakt heb (die weer van het net is) had juist wél die electro feel. Dwz, veel bliepjes en 808 beats en geen 4x4 beat. Dat de tweede versie meer naar techno neigt (ook gewoon maar een experimentje) is een toevalligheid, en ik kan de titel ook niet meer veranderen..

13 in een dozijn vind ik btw wat overdreven. Ja, er komt veel muziek uit, en ja er zijn veel dingen die op elkaar (gaan lijken) maar is het dan meteen 13 in 1 dozijn?

ok, back to music

Origineel geplaatst door battledroid
Inderdaad.

.BD.

vanwaar al die frustratie? :luv:

@Arv: Ik vind die 4x4 kick eigenlijk jammer. Je zou die electro beat een stuk heftiger moeten maken. Verder mis ik een climax. Het kabbelt een beetje en weet mij daardoor niet echt te boeien. Het hoge hobo-achtige geluidje dat er rond 1.15 inkomt vind ik afdoen van het duistere wat deze track toch moet oproepen (dacht ik).

Ok droid,

Als je de opmerkingen zou gelezen hebben op de vorige tracks van Arv, en als je de evolutie in zijn tracks zou kennen, was de kans groter dat je zou snappen waarom ik Anthony Rother naar boven haal als mogelijke invloed voor Arv om zijn muziek iets beter te sturen (naar mijn gevoel dan toch). Totaal iets anders dan zeggen: "Hey, maak muziek zoals Rother en je bent goed." Punt is dat ik Rother eigenlijk niet goed vind, maar zijn kracht zit hem in de rauwheid/donkerte. Dit is hetgeen Arv nog mist.

Verder draagt je post geen ene reet bij tot dit forum vind ik je weer één van die typische Elektro-only freaks, zoals er hier nog een paar rondzwerven op dit forum. Isolement gegarandeerd, check de chat@night.
Btw zorg even dat je website terug geactiveerd wordt, dan kan ik me lid maken.

Back