Juno 6 & MIDI

ButtonPusher

Stamgast
Hoi,

Ik zie dat Kenton ook een MIDI retrofit kit heeft voor de Juno 6.
http://www.kentonuk.com/download/kitmanuals.shtml
Heeft iemand daar ervaring mee en zou ik dat ergens kunnen laten inbouwen in België (of ev. Nederland).

Heb het forum gezocht maar zie enkel threads over de Juno 60 (met die DCB naar MIDI converter).

Alvast bedankt,

Peter

Ik heb verschillende kenton kits in verschillende synths ingebouwd. Over het algemeen leverde dat toen weinig problemen op alleen moet je soms goed de inbouw instructie lezen want die is niet altijd even duidelijk vindt ik.

Als zo´n printje eenmaal ingebouwd is en het werkt, dan doet ie ook precies wat je ervan verwacht. Ik heb nooit klachten over software bugs etc. gehoord.

Maar waarom ga je niet voor zo´n Pro DCB kastje?? Hoef je niet in je synth te laten boren en dat werkt ook perfect, ik gebruik hem hier thuis ook voor mijn Juno-60. Of heeft de Juno6 geen DCB poort?? Kan me dat zo ff niet herinneren.

Mocht je de kit toch willen laten inbouwen, dan wil ik dat best voor je doen tegen een redelijke vergoeding natuurlijk.

Origineel geplaatst door lil'markie
Ik heb verschillende kenton kits in verschillende synths ingebouwd. Over het algemeen leverde dat toen weinig problemen op alleen moet je soms goed de inbouw instructie lezen want die is niet altijd even duidelijk vindt ik.

Als zo´n printje eenmaal ingebouwd is en het werkt, dan doet ie ook precies wat je ervan verwacht. Ik heb nooit klachten over software bugs etc. gehoord.

Maar waarom ga je niet voor zo´n Pro DCB kastje?? Hoef je niet in je synth te laten boren en dat werkt ook perfect, ik gebruik hem hier thuis ook voor mijn Juno-60. Of heeft de Juno6 geen DCB poort?? Kan me dat zo ff niet herinneren.

Nee er is geen DCB poort op de Juno 6.

Mocht je de kit toch willen laten inbouwen, dan wil ik dat best voor je doen tegen een redelijke vergoeding natuurlijk.

Als je dat zou willen doen, zou ik zeer dankbaar zijn.
Misschien kan je me eens PB'en of mailen over de vergoeding.

Dank !

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Nee er is geen DCB poort op de Juno 6.

klopt,

de print van de juno6 is al wel voorbereid op inbouw van dcb, kan je zien als je even "onder de kap" kijkt.

Bedankt voor de link Axel !

Normaal werd de Juno vandaag verkocht maar als het niet doorgaat hou ik ze als ik ze kan MIDIfiëren (en als het niet voordeliger is om een Juno 60 op te snorren).

Grtz,

Peter

Origineel geplaatst door sander
Ik zou er een dcb poort inbouwen en dan opzoek gaan naar een DCB converter.

Heb je soms een idee van de kostprijs van de DCB poort en converter ?

Gr

de Kenton converter (de enige echt goeie AFAIK) kostte jaren geleden al meer dan 450 gulden met verzendkosten e.d. Een losse DCB poort zul je waarschijnlijk nooit meer vinden.
Als je perse Midi wil kun je m.i. beter voor een Juno-60 gaan waar al een converter bijzit of gewoon een standaard midi to CV convertertje in je Juno-6 (laten) bouwen.

Hmmm. een standaard midi to cv converter zal lastig worden omdat de juno-6 (en ook de 60) een polyfone synth is. Dus de oscillators zijn niet afzonderlijk aan te sturen met 1 cv lijn. Ze zijn zelfs helemaal niet aan te sturen via een cv lijn omdat het DCO´s zijn en direct vanuit de microprocessor en nog wat andere digitale componenten ertussen aangestuurd worden. Een DCB poort inbouwen lijkt me ook niet zo gemakkelijk omdat die dingen gewoon niet meer te krijgen zijn (verwacht ik), maar je zou Roland Benelux in Belgie kunnen bellen. Je weet maar nooit... Beste optie lijkt me zoeken naar een Juno-60 (heb je ook meteen geheugens) en een Kenton Pro-DCB. Deze combinatie gebruik ik zelf ook en werkt prima. Mocht je een Kenton Pro-DCB 2ehands op de kop kunnen tikken, let er dan wel op dat de kabel waarmee je de Pro-DCB met de Juno-60 verbindt erbij geleverd wordt. Dit is nogal een speciaal kabeltje en niet zo gemakkelijk aan te komen.

Succes,

Mark.

Gewoon effe naar een elctronica/onderdelen/hobby zaak gaan. Best kand dat ze die dingen hebben. Er was ook een bedrif waar ik uiterlijk 2 jaar geleden een DCB converter heb gekocht en daar zat precies dezelfde poort op. Dus die poorten zijn vast nog wel te krijgen, Ik denk ook niet dat het speciale Roland dingen zijn. Meer gewoon een bestaande poort en conector die Roland ook gebruikt heeft.

Je zou zelfs een andere soort poort in kunnen bouwen en dan ook een ander stekkertje aan je dcb converter zetten.
Zolang de draadjes maar overeen komen. Het is in de juno echt niks anders dan die aansluiting waaraan een bosje draden naar de printplaat gaat.

Als het inderdaad niet meer is als alleen maar een connector monteren dan is dat zeker geen probleem.

Sander, je wilt dus zeggen dat Roland bij de Juno-6 niet de moeite genomen heeft om een connector op de printplaat te solderen en een gat in de achterzijde van de Juno-6 te maken?? :confused:

Ik hoop dat de software in de Juno-6 dan ook samenwerkt met de (nog niet) aanwezige DCB connector.

De DCB poort op mijn Juno-60 lijkt erg op de printerpoort van mijn oude MSX printer. Aan deze connectoren kan ik waarschijnlijk nog wel komen.

Origineel geplaatst door ButtonPusher

Gr

Even een poortje achterop de Juno-6 monteren en wat draadjes verbinden zal in ieder geval niet helpen, er komt nog wel wat meer bij kijken.

Een DCB kit voor de Juno-6 is waarschijnlijk nog wel te krijgen bij Analogue Solutions. De kit gaat bij hun 116,33 UKP (172 Euro) incl. BTW kosten. Analogue Solutions haalt een aantal van hun kits bij Kenton vandaan, maar aan de prijs te zien, is dit één van hun eigen brouwsels (Kenton kit kost namelijk 88,13 UKP incl. BTW) en waarschijnlijk dus nog wel leverbaar.

Bij de MIDI naar DCB converter heb je tegenwoordig keuze uit 3 modellen:

- Kenton Pro DCB (ingebouwde LFO, Aux output voor VCF/VCA en Clock out voor Arpeggiator sync): 185 Euro incl. BTW
- CHD Elektroservis MDCB-1 (alleen note on/off): 89 Euro ex. BTW
- CHD Elektroservis MDCB-2 (zelfde funkties als Pro DCB): 111 Euro ex. BTW

Mocht je besluiten om die DCB kit van Analogue Solutions te kopen, dan wil ook ik 'm eventueel wel tegen een redelijke vergoeding voor je inbouwen. 8) Ik heb al meerdere kits van ze ingebouwd, dus deze kit zal denk ik ook niet al teveel problemen opleveren.

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Mocht je besluiten om die DCB kit van Analogue Solutions te kopen, dan wil ook ik 'm eventueel wel tegen een redelijke vergoeding voor je inbouwen. 8) Ik heb al meerdere kits van ze ingebouwd, dus deze kit zal denk ik ook niet al teveel problemen opleveren.

Kapers aan de kust?? }:| ;) :D

waar verkopen ze de kenton pro dcb in ned?

CHD Elektroservis is nooit te bereiken. Duizend en 1 man hebben die gasten duizend en 1 mailtjes gestuurd en geen antwoord gekregen. Ik heb het geluk gehad er wel ooit een goedkope DCB converter aan te kunnen schaffen.

Pas geleden heb ik ze nog eens gemaild, maar nog steeds geen antwoord.

Back