Wie kan/wil mijn EX800 "modden"?

M.Whitman

Stamgast
Beste Synthforummers,

wie kan en wil tegen vergoeding mijn EX800 modden?
Zelf ben ik GEEN techneut dus zoek ik iemand die het WEL kan...
Liefst iemand uit Belgie daar ik erzelf ook woon.
Eventueel niet te ver in Nederland kan mijn ouwe Ford nog wel aan...

Dank bij voorbaat
:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Ik neem aan dat je het over de rackmount versie van de Poly 800 hebt?
Ik heb die van mij (de keyboard versie) een week of twee geleden van een "Moog Slayer" mod voorzien, waarbij je de cutoff en resonance tot echte extreme waarden (speaker + gehoorbeschadiging) kunt drijven middels twee potmeters. Het netjes boren van de gaatjes in de behuizing was moeilijker dan het soldeerwerk.

Of heb je het over andere modificaties?

moogslayer.jpg

Ik zal eens kijken of ik van de week een paar sampletjes kan trekken van deze modificatie :P

De cutoff potmeter is prima te gebruiken (erg fijn bij pads), de resonance potmeter moet je echter HEEL voorzichtig mee omgaan. Voor je 't weet gaat ie rare dingen uithalen en zijn je tweeters en trommelvliezen gesneuveld. Geen geintje.

Bezint eer ge begint zullen we maar zeggen :D :D

Meer info en eventueel hulp mij modificatie > stuur PM

idd de SLAYER mod

voorbeelden heb ik al gehoord en het klinkt echt ziek en dat is nou net wat we zoeken:D :D :D
Heb ondertussen al een "handleiding" gevonden voor de mod.
Maar als er niemand beschikbaar is om het voor mij te modden probeer ik het wel zelf es of via de
moeziekwinkel kan ook altijd....

Anyway die mod moet erin en mijn tweeters eruit:duivels: :duivels: :duivels: :duivels:

Is die slayer mod ook mogelijk bij andere synths (bijv. de poly61) of alleen bij de ex800/poly800?

De "Moogslayer mod" bestaat uit een kleine modificatie waarbij twee potmetertjes op de printplaat die zijn bedoeld als offset/inregeling voor cutoff en resonance, worden vervangen door twee draaipotmeters op de frontplaat en een alternatieve stroomtoevoer naar die potmeters. Hierdoor krijgt de cutoff een iets grotere range, en is deze eenvoudiger te manipuleren dan met de twee druktoetsjes voor 0...99. De resonance pot is iets vager, want die loopt vrij geleidelijk op en gaat dan plotseling snel over in een soort van zelf-resonantie achtig geluid wat het best een 120db muggenverdrijver benadert. Niet echt prettig voor je koptelefoon, speakers of oren. De cutoff is bijzonder bruikbaar bij strings/pads. resonance is voorzichtig zijn en beetje binnen de perken te houden met parameter 42 en 45 om die teringherrie te voorkomen.

De handleiding spreekt uitsluitend over een aanpassing op de Poly 800/EX 800. Vergelijkbare modificaties zullen ongetwijfeld mogelijk zijn bij alle synths die interne variabele weerstandjes gebruiken als offset voor bepaalde parameters.

Ik had deze week wat sampeltjes willen neergooien, maar om een of andere reden werkt mijn ouwe terratecje niet meer mee. dat wordt dus effe wachten totdat mijn nieuwe m-audio kaartje binnen is :)

Back