Een proggie om....

paul

Joe haj
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een (goed) programmatje voor EFE, EDE, EFA, EDA, en GKH files om te zetten naar wav..
ik heb gegoogled en kom op de volgende pagina uit.. http://www.filelibrary.com/Contents/Windows/135/2.html

ik zou niet weten welke van deze 100.00.00 proggie's goed zijn.. heb er een paar geprobeerd maar die zijn vaag met 1 venster ofzo..

misschien dat hier mensen zijn die vaker te doen hebben gehad met dit soort file type's

alvast bedankt.

groeten paul

dit staat er o.a. op de pagina waar ik deze files van down:

EFE, EDE, EFA, EDA, and GKH files are all found in our Ensoniq section. These files are intended for use ONLY with ENSONIQ-brand samplers. Therefore, you cannot use them or play them on your computer or other brands of sampling keyboards.

However, software now exists to translate these files into computer-friendly files. Rubber Chicken(link) Software has some musically-oriented tools to translate these Ensoniq files, and Awave converts hundreds (literally) of audio forms to stanard formats. So you may try either of these shareware and/or commerical products to translate these files (please note that not all Ensoniq files are applicable/usable on non-Ensoniq platforms)

maar die links die hier bij staan werken niet...=(

volgens mij zitten die files niet zo bar moeilijk in elkaar... ik neem aan dat het begin voorzien is van een header maar voor de rest moet ie gewoon min of meer overeen komen met andere wave data...

probeer anders eens zo'n file ruw (.RAW) in te laden in je wave editor... je moet alvorens de file word geladen wel ff wat instellen zoals bit-depth, rate etc... het is wel ff uitproberen maar volgens mij moet je een eind komen dan :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
je moet alvorens de file word geladen wel ff wat instellen zoals bit-depth, rate etc...

Attachments

• forgecut.gif
    forgecut.gif
    10,4 KB · Bekeken: 121
er zal zeer waarschijnlijk ook patch data (parameters) in verwerkt zitten maar ik neem aan dat dit niet kris kras tussen de sample data staat...

tot nu toe een paar dingen geprobeerd maar niets gevonden in de data wat ook maar op iets zinnigs lijkt...
tsja de naam zegt het al 'aliens' ik kan me er geen voorstelling bij maken/vergelijken met iets aangezien je ook het originele geluid niet voor handen hebt...

is het mischien mogelijk om een link te plaatsen naar een meer herkenbaar geluid? piano of orgel ofzo...

MISSION ACCOMPLISHED! 8)

ik heb voor het RAW converten soundforge gebruikt (zie instellingen in bijlage)
op het linker kanaal hoor je de complete sample en rechts de stuurdata endergelijke...
dus ff linker kanaal selecten en copieren en voila... done! :mega:

Attachments

• sfraw.gif
    sfraw.gif
    10,5 KB · Bekeken: 120
nu nog ergens soundforge zien te scoren......8o)

bedankt voor de moeite 6-trak..

veel plezier met de samples;)

of er moet ff een prg-tje voor worden geschreven nutuulk...

in theorie niet zo moeilijk aangezien we nu weten dat elke oneven byte onderdeel van de sample data is (de conversie in soundforge was immers naar stereo)
verder moet nog ff de header (lengte zit volgens mij ergens tussen de 1 of 2k...) er vanaf worden geknipt...
daarna kan ie weg worden geschreven naar een 22khz, 8 bit, signed .wav file...

* er zijn trouwens ook files, bijv. de "bellpiano", die 2 samples bevatten, het zou dus belangrijk kunnen zijn de header dan eerst uit te lezen alvorens te cutten...

Laatst gewijzigd:
Back