[Track] Cool Lion

bodo

vibrate on
Eindelijk nog eens wat nieuws gemaakt
Cool Lion
Soort combinatie van nu-dub en drumfunk, dus skanking hectic sounds all around. }:|

Niets schokkend en misschien wat lang (8 min) maar heb er in ieder geval lol aan beleefd.
Drums zijn de (welbekende) Alligator Bugaloo van Lou Donaldson (de solo) helemaal opgeknipt.
Het pad achtig geluid is een dat kort vocaaltje in het begin 'Cool Lion' in SoundHack door de molen gehaald (Phase Vocoder, is geweldig voor extreme timestretching). Skank klaviertje heb ik in MicroTera gemaakt (die gratis versie, weet je wel) met de PSP84 Delay (slap met wat reverb) en de bas is een combinatie van m'n JP8000 Subsonic Bass Patch (in 2 octaven) met ImpOscAr gelayerd (deze laatste met wat Ohm Boys Mobilohm Phaser en TubeScreamer gekruid). Verder nog een paar drummetjes en een strijkertje toegevoegd, hier en daar nog wat EQ (TL Audio VST), Filters (TC Electronic Filtrator) en PSP VintageWarmer er overheen gestrooid, en voilà, hier het resultaat.

Enjoy!

:peukie:

eej gaaaaaaaaaaf man! :okdan:

Zeker die sound die vanaf 0.52 min op de achtergrond er in komt! Zoals je zelf al omschreef, issie veel te lang. Maar wel kikke. Ik zal het absoluut niet na kunnen maken!

Zou er nog meer van die vage rotzooit erin mieten! :)

GrTz

uitwerrekuh uitwerrekuh!

leuk hoor, maar van die breakbeat word ik wel knettergek na 8 minuten onafgebroken.. ;)

Wat arv post.

Ga zo door!

Gerse beat, maar afwisseling kan geen kwaad..
Het lijkt net of ik weer in de coffeeshop zit...
Back in the dream...

mooi hoor! Kan idd alleen een stukkie korter en misschien nog wat variatie in de breaks gebruiken.

Erg bedankt voor de feedback! Is altijd leuk.

Tja, over de lengte en wat meer variatie hebben jullie zeker gelijk. Ben soms nogal geneigd het 'maar te laten doorgaan', al denkende aan het volgende nummertje dat erin moet worden gemixt, ipv het allemaal wat korter en spannender te maken. Arrangement is echt niet m'n sterkste kant, zo heb ik al gemerkt.

Ga eens proberen om het wat uit het slop te halen, en misschien wat verschillende breakbeats uit te proberen en wat meer 'hoogtes en laagtes' in te lassen.

Ik vind hem ook zeker wel lekker! hij duurt idd wel te lang, wordt te eentonig, maar ik vind het sfeertje erg goed! er orgineel!:okdan:

doet me denken aan Amon Tobin. kvind hem wel goed.
breng wel wat meer variatie in de breakbeat daarmee bedoel ik
dat je er wel eens wat pauze in mag steken. hij kan 8 minuten blijven
mits je wat meer pauzes in je breaks steekt en wat extra geluidjes
enzo gebruikt. :okdan:

Origineel geplaatst door bodo
Vind 'Gerse beat' een hele mooie uitdrukking. Had ik nog nooit van gehoord.
:D

haha

Ik zie nu net pas dat je uit Antwerpen komt en daar kennen jullie dat woord niet...

Volgens mij is dat iets Rotterdams.

Die pad klinkt oke drums vink wat minder maar begrijp me niet verkeert, hou nooit zo veel van dit soort drum partyen, niet mijn style. Voor de rest mooie break, wel spacy ja, stem sample alleen wat minder. Maar goeie sweer voor de rest, klinkt echt wel lekker.

Ehm... misschien iets te lang, maar dat maakt niet uit.:)

Back