[Overstap vinyl -> CD] Gaat het nu gebeuren?

Het grootste nadeel van een CD t.o.v. vinyl vind ik dat je op de CD's niet de groeven kan bekijken. Dat vind ik namelijk erg nuttig om te weten wanneer de breaks of rustige delen in de tracks komen. Daar kan je dan op anticiperen tijdens het draaien.

R

Origineel geplaatst door Arv
Het grootste nadeel van een CD t.o.v. vinyl vind ik dat je op de CD's niet de groeven kan bekijken. Dat vind ik namelijk erg nuttig om te weten wanneer de breaks of rustige delen in de tracks komen. Daar kan je dan op anticiperen tijdens het draaien.

R

de pioneer CDJ800 en CDJ1000 hebben een soort van grafische display waar je een groffe versie van de waveform kunt zien..... en met software als FS en scratch live zie je natuurlijk nog veel meer

En ik ben nog steeds van mening dat als je je muziek niet meer op vinyl kwijt raakt, de lol ervan af is.
CD's branden kan ik zelf wel doen. Mocht het ooit zo ver komen, dan zet ik m'n muziek wel gelijk
op het internet.

De CDJ800 heeft dat waveformdisplay nou weer net niet ...

De Technics overigens ook niet.

Dat is dus een eigenschap die alleen op de CDJ1000 van toepassing is (hoe het bij andere merken zit weet ik niet, die heb ik niet en daar kan ik dus ook niet over oordelen).

Overigens is het idd zo dat als je op de SL DZ1200 de pitchlock uitzet, instant change ook uit, en vinyl sim op SL1200 zet en je gaat ermee scratchen het vrijwel hetzelfde klinkt als op een CDJ1000 (ik heb alleen maar MK1's, maar op dat vlak zal er niks tussen MK1 en MK2 veranderd zijn). Nou moet ik erbij vertellen dat ik vrijwel nooit scratch, niet met cd en niet met echt vinyl. (Ik krab me wel eens op m'n hoofd, of zelfs in m'n kruis, maar dus niet muzikaal :) )

Back