Drumstation vs TR-808

JohnnyBusca

rocket scientist
De hats en cymbals klinken beter op de 808. Alleen in de snare zit haast geen verschil in.
De DS klinkt wat doffer en minder helder ofzo iets..

heee relax :okdan:

Zit er over te denken om zo'n ds aan te schaffen. Ik heb um een paar keer beluisterd en ben behoorlijk onder de indruk.

Alleen vraag ik mij ineens af ..... kan je de 909 en de 808 eigenlijk door elkaar gebruiken ?? Of is het of of ???

Gr GP

per instrument (BD, SD , ... ) kan je kiezen

Origineel geplaatst door matt second
per instrument (BD, SD , ... ) kan je kiezen

yeps dat snap ik ..... alleen zit er een knoppie aan de voorkant 808 of 909

of is dit alleen voor het realtime editen van 808 of als je de schakelaar om zet 909 ??

dus als ik het goed begrijp kan ik er een 808 en 909 basskik tegelijk uit krijgen ? hetzelfde met de sn en clap enz

Jah de 808&909 kit uit drumstation kan je tegelijk gebruiken.
BV. 909 kick met n 808 HH etc etc.
Ik zelf heb de drumstation v2 en ik ben er zeer tevreden mee!
maaarja n echte 909 zal niet misstaan in mn setup:)

ja dat bedoelt hij maarja
ik zeo het al

per instrument kan je kiezen //bijv.. 909 BD of 808 BD

ik vind de 909 en 808 meer punch en dynamiek dan de drumstation hebben...:walker:.kweenie precies wat het is...maar klinkt toch lekkerder ofzo :frons:

wat niet wegneemt dat de ds een zeer fijn apparaat is... :mexico:

(leuk hoor die smilies :doei: )

Dat valt dus wel mee..

Dat valt dus wel mee..

Ik dacht ook dat de drumstation qua dynamiek niet in de buurt zou kunnen komen van een 808. Maar gezien het testje.. en de weinige tijd en moeite die erin gestopt is.. petje af voor novation.

En als je een goede 909 kick uit je sampler kunt halen.. is ook voor het betere 909 werk een Drumstation best wel te pruimen.

PS: overigens een beetje zinloos om twee klassiekers met een gezamenlijke waarde van meer dan 2000 Euro ter vergelijken met een DSP/Sample bak van een eurootje of 300 .. maar goed... ons muzikanten ging het toch om het geluid.. hehe.

Wat ik ook leuk vond is de drumstation links pannen en de 808 rechts... Een super stereo geluid. :)
Ik heb overgins de mengpaneel settings hetzelfde gezet en dergelijke.

De open hihat is wel anders. Ik heb op de 808 een open en closed hihat geprogrammeerd op dezelfde step en dan klinkt die open hihat veel korter. Op de drumstation is de open hihat constant hetzelfde ook al is er een closed hihat op de zelfde step geprogrammeerd. Dat vond ik opmerkelijk.

Ik kies toch voor de echte 808. Meer dynamic voor mijn gevoel en een ritme maken is veel eenvoudiger op een 808 dan op een andere bak. ( Okee... een mc-303 aan een drumstation is even eenvoudig. :) )

per instrument kan je kiezen //bijv.. 909 BD of 808 BD
909 BD EN 808 BD

Back