Ik heb een online TR-808 gemaakt

Jack Marsic

space is the place
1743365645994.png

Hoi, ik heb een online 808 drum machine gemaakt om mee te spelen op je werk of op school of bij je schoonmoeder, als je niet in de buurt van je hardware bent.
Je kan ook patterns opslaan en later weer inlezen en er is een export functie om je beats te recorden en exporteren naar wav om zo later in je DAW te kunnen gebruiken.
Hij werkt het lekkerste in de browser van je desktop computer of laptop, maar hij doet het ook op deze meeste nieuwere browsers op je telefoon.
Ik hoop dat je hem leuk vindt!

Hier is de link:

PS: Ja, ik weet dat de echte TR808 geen swing heeft.

Leuk ! Net even zitten hakken. Kan je ook een 909 versie maken :engel: :luv: ?

Leuk gemaakt! Werkt best lekker en tof dat je ook drag-select hebt geïmplementeerd zodat je niet 16x hoeft te klikken om een hihat op iedere step te plaatsen. 😅

Als het browser-tab niet in focus staat terwijl ie op Play staat, hoor ik mijn ritme in zeer traag tempo terug. Getest in Safari...

En misschien handig om de Stop-knop (optioneel) automatisch op het einde van een loop te laten eindigen, nu is het qua eind-timing wat tricky.

Laatst gewijzigd:
Is hij ook te gebruiken in software sequencerprogramma's? Heel leuk idee overigens.

Bedankt voor alle leuke reacties en feedback!!!

Leuk ! Net even zitten hakken. Kan je ook een 909 versie maken :engel: :luv: ?
Ja, misschien dat ik dat in de toekomst nog weel een keer doen.

Leuk gemaakt! Werkt best lekker en tof dat je ook drag-select hebt geïmplementeerd zodat je niet 16x hoeft te klikken om een hihat op iedere step te plaatsen. 😅

Als het browser-tab niet in focus staat terwijl ie op Play staat, hoor ik mijn ritme in zeer traag tempo terug. Getest in Safari...

En misschien handig om de Stop-knop (optioneel) automatisch op het einde van een loop te laten eindigen, nu is het qua eind-timing wat tricky.

Bekijk bijlage 3860186
Thanks, de geluidsafhandeling werkt lokaal bij de client in de browser. Dus waarschijnlijk geeft Safari voorrang bij jij aan andere tabs als je van browser-tab wisselt. Bij mij in Windows 10 met Chrome heb ik dit probleem niet.

Bedankt voor de tip voor de Stop Record knop. Ik heb het net aangepast. Nu bij het exporteren naar WAV wacht hij netjes tot de step sequencer de laatste step heeft bereikt.

Heel leuk gemaakt, maar er zijn er al meerdere online.
Of wist je dat al en deed je het gewoon voor fun?
Geen commentaar hoor, ik probeer het te begrijpen.
Puur een hobby projectje. Het is lastig iets te verzinnen wat nog niet bestaat. Ik maak ook Electro muziek terwijl daar al genoeg van bestaan online. Voor de fun!

Is hij ook te gebruiken in software sequencerprogramma's? Heel leuk idee overigens.
Dank je, nee hij is geschreven in Javascript en werkt alleen in (nieuwere) browsers die HTML5 en Web Audio API ondersteunen.
Een paar weken geleden heb ik wel een VST3 pluging gemaakt voor Electro Laser geluiden. Dus echt voor de Electro geeks en Kraftwerk nerds. Die kan je wel in een DAW gebruiken. Hij is gratis te downloaden hier: Lloyd's Electro Toolbox - Free VST Plugins & Online TR-808 Drum Machine

Laatst gewijzigd:
Mooi werk en hij doet het zelfs met mijn batterij aan extensies om van alles en nog wat te blokkeren. Hulde!

Leuk die TR-808, ik heb er een leuke beat mee gemaakt. Daarna ook nog je laser plugin geïnstalleerd en dan plug je er nog een 303 bij... en voor je het weet...

Het geluid van je plugin gaat door een ping pong delay. Helaas had ik mijn pattern niet opgeslagen, dan had ik nog wat variatie aan kunnen brengen....

Bedankt voor een leuk uur creatief bezig zijn met jouw werk. Heel erg tof gedaan!

Leuk die TR-808, ik heb er een leuke beat mee gemaakt. Daarna ook nog je laser plugin geïnstalleerd en dan plug je er nog een 303 bij... en voor je het weet...

Bekijk bijlage 3860213

Het geluid van je plugin gaat door een ping pong delay. Helaas had ik mijn pattern niet opgeslagen, dan had ik nog wat variatie aan kunnen brengen....

Bedankt voor een leuk uur creatief bezig zijn met jouw werk. Heel erg tof gedaan!
Super tof om te horen wat je er mee gemaakt hebt!

Eventueel mogelijk om 2x 4 bars te doen ? Anders kunnen we Marvin Gaye - Sexual Healing niet doen.

Vandaag heel de dag bezig geweest om een "Export Midi" functie toe te voegen.
Je kan nu midi exporteren voor de hardware drummers: Roland TR-08, Behringer RD-8, AcidLab Miami, E-licktronic Yocto. En ook voor Abletons Drum Rack: 808 Core Kit.
Mis ik nu nog 808 clones met midi support?

Back