nord pitchbend

gi_joe

Stamgast
dames/heren, :)

ik zit erover te denken om met een doepfer pocketcontrol een klein midicontrollertje te maken,
met onder andere 'n pitchbend (omdat ik die op mn masterkeyboard niet heb).

op nordleads zit een erg charmante pitchbender, nu vroeg ik me af: zijn die ook ergens los te krijgen? (iets dat erop lijkt kan ook ;)

zowiezo: zijn er plekken waar je exotische control-dingetjes kunt krijgen?

ik moet misschien wel even vermelden dat ik 'n onwijze leek ben op elektronicagebied en dat dit plannetje ook nog 'n zeer pril idee is, maargoed.. desalniettemin toch interessant om es te weten, dacht ik zo.

De PitchStick van Clavia is een eigen ontwerp en erg moeilijk los verkrijgbaar.
Behalve het mechanische deel zit er nog een stuk electronica op het moederboard.

Leuke controllers zijn drukgevoelige weerstanden, goedkoop en gewoon in de ControlPedal Input te gebruiken. Ook een Doepfler theremin module is een leuke!

Wout

de analog solution midi joystick (2 stickies op een doosje met elk een paar toe te wijzen parameters en zo) is in de aanbieding, zo hier en daar. ok, niet spectaculair, maar wel leuk.

Origineel geplaatst door Leo
de analog solution midi joystick (2 stickies op een doosje met elk een paar toe te wijzen parameters en zo) is in de aanbieding, zo hier en daar. ok, niet spectaculair, maar wel leuk.
In de aanbieding?

ik dacht het wel, was altijd rond de 300 euro en heb 'm bij touchedbysound voor 199 gezien, dacht ik.
bij interesse kan ik misschien iets voor je doen, ik koop er vaker wat.

Ik zie inderdaad 99 pound staan.. hmmm.. Ik ga de manual lezen of het iets voor me is. Ik hou namelijk van joystickjes.

Back