[MOOG] Opus 3

apollo

I love syntesaizer
Gisteren heb ik met een Moog Opus 3 mogen spelen. Om eerlijk te zijn, ben ik door deze moog heel erg verrast. Ik had niet gedacht dat deze zo mooi zou klinken. Ik kon onmiddellijk Kraftwerk erin horen (ik weet niet of ze deze gebruikt hebben?)

opus.jpg

+
Polyfoon!
Zalig filter
Mooie synthetische strings
De moog-klank
Mooie houten paneeltjes en overzichtelijke outlay

-
Weinig edit mogelijkheden
Mottige faders
Organgeluid

Weet iemand wat de achtergrond van deze Moog is? Nog iemand ervaringen?

Er heeft er toch heel lang eentje op MP gestaan? Ik weet niet mee voor hoeveel, ik dacht E 950,- of zoiets. Ik heb echter geen idee wat het nu waard is, maar ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet.

Origineel geplaatst door mono-poly
Dit is toch gewoon een orgel met moog filter?

Er zijn 3 secties: strings, organ en brass. Met die brass kan je heel leuke synthsolo's spelen. En die strings klinken ook wel goed.

€ 950 vind ik nogal veel. Uiteindelijk is het een presetmoog met vrij weinig mogelijkheden tot editen.

tja, in amerika doen ze zo 300 tot 500 dollar, maar dat laatste is een uitzondering.
de mening was altijd dat het inderdaad een wat saaie, erg simpele presetmoog was, niet veel waard. prijs lag zo rond de 200-400 gulden/dmark, een beetje het solina sk20 minikorg idee. nou wordt ie door sommigen wel weer wat meer gewaardeerd en 300 euro is al lang mooi, maar ik ben toch wel benieuwd: is-ie nou saai en simpel, of toch een onverwacht goede synth....

Dit is toch gewoon een orgel met moog filter?

Origineel geplaatst door Leo
maar ik ben toch wel benieuwd: is-ie nou saai en simpel, of toch een onverwacht goede synth....

Da's nu waarom ik even wat meer wil te weten komen over deze synth. Niemand anders nog ervaringen? Ik vind dit toch één van de interessantste synthesizers die ik de laatste tijd ben tegengekomen ...

Volgens mij is het echt een ruk ding.
Met een orgel vco die zich zelf kloond.

Ik zie wel dat je iedereen haat, maar reageer dat niet af op onschuldige synthesizers a.u.b. ;)

De opus 3 is echt wel wat meer dan een zichzelf klonend orgel vco.

Maar ik geef wel toe dat deze moog niet voor elke muziekstijl even nuttig en inzetbaar zal zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Synthesizer11

€ 950 vind ik nogal veel. Uiteindelijk is het een presetmoog met vrij weinig mogelijkheden tot editen.

De opus 3 die een paar weken terug voor dit bedrag te koop stond had midi ingebouwd (door MH)

Herman
Jij ben 1 van de weinige van wie ik hou :luv:
Ik bedoeel dat de poly sectie niet echt aparte vcos heeft volgens mij
Maar 1 vco eindeloos cloned
Ik blijf er bij dat het een ruk Moog is.

Origineel geplaatst door levka
De opus 3 die een paar weken terug voor dit bedrag te koop stond had midi ingebouwd (door MH)

ik ben bang dat daarom ook de prijs zo skyhigh is, vermoedelijk is ie met midi en al van mh gekomen. zelf heb ik geen recente ervaringen met die eh winkel, maar ik hoor dat ze nogal duur zouden zijn?!

even off topic: die rees doosjes? wil je die allebei of alleen de 3B? mail of pb even een adres svp want dat wis ik altijd weer. dank.

Ik heb er jaren geleden één keer op gespeeld en vond hem wel aardig klinken. Het filter klonk wel lekker iig. Niet veel mogelijkheden maar wel leuk.

Ik bedoeel dat de poly sectie niet echt aparte vcos heeft volgens mij
Maar 1 vco eindeloos cloned

Ow, daar had ik geen weet van. Ik had niet echt die indruk alleszins. Maar het zou wel kunnen natuurlijk. Iemand die hier iets meer over weet?

Ik blijf er bij dat het een ruk Moog is.

Dat is je goed recht ook ;).

ik heb er thuis ééntje staan. Hij is inderdaad nogal platjes van klank maar wat je er wel mee kan doen is zalige bassdrums maken. De mijne is door de jaren heen wel zwaar afgetakeld en ik gebruik hem amper. De meeste pakkingen rond de switches zijn kapot. Moest hij midi of CVE-gate mogelijkheden hebben zou ik hem nog herstellen maar dat is niet het geval.

300 tot 500 euro vind ik nog een redelijke prijs, het gaat hier tenslotte om een "museumstuk".

een beetje respect voor mijn pa zijn moog koekedoos he jongens! (hij betaalde er rond '80 1500 euro tweedehands voor(!)). ik vind het al bij al een leuk ding, vooral de strings sectie met switchable hi-lo-bandpassfilter en pseudo-chorus. ook de 'brass' sectie gecombineerd met organ levert leuke dingen op.trouwens, ik denk niet dat ie voice-kloont. ik heb het ding eens opengelegd (tijdje geleden wel) en ik meende dat er onder het fader pcb een pcb vol vco's zat. ( het ding kostte bij z'n release over de 2500 euro beweerde mijn vader, dan zou het wel wat meer mogen zijn dan gekloon voor die prijs) ok het blijft een gelimiteerde presetsynth, er zijn enkele leuke combinaties te maken, en voor mij (voorlopig) de enige mogelijkheid tot de moogsound. ik zou er nu max. 400 voor neerleggen.(en herman, jou mini blijft veeeel cooler hoor :{ )

Back