Volledig groentje

ik zou het niet doen :D

gewoon andere hobby kiezen, figuurtjes vouwen ofzo..
echt, veel goedkoper, en beter voor je gezondheid 8D

hihihihihihihi

je komt uit belgie? ga ff een dagje bij Piens music store langs en laat je inspireren door alles wat je daar ziet,

leer mensen kennen in je eigen omgeving die muziek maken, of studio's hebben of bij repeteer ruimtes,
en ga daar eens ff neuzen.

zoveeel te doen, er is nog zoveeeel te doen.. blablab bbalablab balalblbabladiiieeeeee blaaaaaaaaa
:koffie:

Ik zou gewoon een casio keyboardje op de kop tikken voor 20 euro, en net zo lang proberen tot ik de melodie van 'De rode schoentjes' kon spelen... 8)

Dat wordt wel snel saai, eh?!?? :confused:

Ok, vergeet wat ik zei. Vergeet alles... Je begint met een synth ala Alesis Andromeda of een Hartmann Neuron... En pro tools... ALhoewel... Ik ken je budget natuurlijk niet...

Ok ok... Now I know! :eureka: OF ik kocht een MIDI-synthje ala Cs1x of zoiets, samen met iets van een MC-303tje of een R1mx... Weet ik veel. Oh ja, en natuurlijk iets van Cubasis VST 5.0 ofzo. Dan heb je een redelijk begin, met misschien nog een goed soft synthje ofzo. Dan zit je rond de 500 euro toch?!?? Kijken hoever ik daarmee kwam, en als ik daar een redelijk resultaat uit kan halen zou ik eens denken over verder gaan...

Nu vergeet ik wel de belangrijkheid van een goede soundcard... Shit!

Die anderen hadden gelijk... OF je bereidt je voor om de komende maanden zoveel mogelijk te weten te komen over muziek maken en wat je zoal nodig hebt... OF je vergeet gewoon deze hobby, en spaart lekker door voor een Mercedes SL of iets dergelijks! :mega:

Succes!

Origineel geplaatst door bionrg
je komt uit belgie? ga ff een dagje bij Piens music store langs en laat je inspireren door alles wat je daar ziet,

Jij komt duidelijk niet vaak bij Piens langs want dan zou je weten dat je daar namelijk nagenoeg NIETS ziet. De afdeling 'electronische instrumenten' (synths,...) is al geruime tijd 'verdwenen' en vervangen door een magazijn met dozen. Je loopt tussen een heleboel synths e.d. maar je kan ze niet zien noch betasten of uitproberen.

Gelukkig zijn er in Vlaanderen nog meer winkels waar je wel synths kan zien, horen, voelen en ruiken :D

Rij eens naar keymusic in eh .. Sint Niklaas .. Vriendelijke mensen en een heleboel knopjes om aan te frullen ..

Daar kunnen ze misschien eens wat laten zien aan je om je start te maken maar verwacht echt wel dat je een budget moet hebben en ga er niet zomaar over voor de fun of omdat je net niet toekomt ..
Geef maximum tot 500,- uit en gebruik desnoods voorlopig een demo versie van ableton live 4 als sequencer (live 4 is midi en audio en sample capable) .. zit je onmiddelijk goed en het enige nadeel is dat je niet echt kan saven .. maar in het aller begin ga je toch niets maken dat de moeite is om te saven .. je denkt dat wel maar dat is niet zo hoor ..

SUCCES en als je vragen hebt .. eerst zoeken en dan pas vragen .. zowel in de manuals als hier op het forum ..
Inde synth and soft wereld kan bijna ALLES dus het is hééél normaal als je er de eerste weken maanden geen
bal van snapt ..

Fred

Re: Volledig groentje

weet nog niet eens het verschil tussen keyboards en synthesizer alsdat er al is

Een keyboard is een toestel met vaste GM/GS klanken (piano's, gitaren, orgels, standaard drums en lame standaard synth-klankjes) en een standaard set van begeleidingsmuziekjes die je met je linkerhand van akkoord kan laten varriëren. Keyboards zijn eigenlijk puur bedoelt om bekende muziekjes van een partituur na te spelen met de standaard geluiden en begeleidingen in het toestel... Denk aan een of andere sombere 2-sigaretten per minuut rokende kerel in een opgewaardeerd Chinees restaurant die "When the saints go marching in..." aan het naspelen op een of ander crammy Casio keyboardje... Dat is dus niet wat je zoekt denk ik ;)

Een Synthesizer is een toestel waarmee je klanken genereerd aan de hand van een bepaalde vorm van geluids-synthesis (vandaar het woord synthesizer... DUH). Een synthesizer is niet noodzakelijk een toestel met een klavier aan. Het kan ook een rack-module of een desktop-module zijn.

Om raad je aan om wat software te zoeken zonder er al teveel geld tegenaan te gaan gooien. Hint : "Bearshare" ... ;)

Om softsynths en softsamplers enzovoort degelijk te kunnen draaien, heb je wel iet of wat degelijke PC nodig (min. 1GHz), een degelijke audiokaart, een MIDI-adapter en een master-keyboard (klavier zonder geluiden, dat enkel MIDI uitstuurt).

Als het je dan uiteindelijk echt wel boeit, kun je eens wat hardware-synths, samplers, effecten, een mixer, en wat nog allemaal aanschaffen...

Origineel geplaatst door Frederik654
Rij eens naar keymusic in eh .. Sint Niklaas .. Vriendelijke mensen en een heleboel knopjes om aan te frullen ..

keith bvb is er een fijne knul:D hehe dat ter zijde...

mja..... succes zal ik maar zeggen zeker?:erm:

gegroet zwarte Christus!

en? al beetje wijzer ondertussen?
je moet zeker dit forum eens uitpluizen!
veel interessante info!

groetz

wolkie

Back