Lynxxx
8 bit is de shit!
Ik ben momenteel druk bezig wegwijs te worden in Cubase SX. Als ik mijn QM309 aanstuur met een leuk drumpattern op channel 4 (percussion), zou ik het prettig vinden indien ik tijdens het afspelen via cubase, de instrumenten in de percussion set middels het frontpanel van de Quasimidi zou kunnen regelen. Maar op het moment dat ik het sound (set) setup menu benader switcht ie als een idioot tussen de verschillende instrumenten. Normaal gesproken selecteer je de betreffende sound door de bijbehorende noot op het frontpaneeltje in te drukken, maar de externe sequencer stuurt natuurlijk vrolijk een continue stroom van verschillende nootjes. Iemand enig idee hoe ik dit geintje kan omzeilen? Vind hte nogal irritant om telkens de sequencer te moeten stoppen alvorens ik de boel kan wijzigen..
Is er trouwens iemand die een goede midi editor heeft voor de Quasimidi 309? Als ik de complete setup via cubase kan aanpassen vind ik het namelijk ook prima :-)
Is er trouwens iemand die een goede midi editor heeft voor de Quasimidi 309? Als ik de complete setup via cubase kan aanpassen vind ik het namelijk ook prima :-)