studio en design

da goose

DaGooseMusic.nl
tja.. studio en design...
veel mensen droppen hun spullen in een hok of hoek en vinden het allemaal prima als alles maar werkt...
Er zijn ook mensen die net als ik, hun studio graag als meer zien dan een hok vol knoppen en kabels en houden van een "design" studio.
Ikzelf heb mijn studio redelijk "hi tech" ingericht, paarse wanden (paars is een inspirerende kleur) groene tafels en accesoires met gouden randen (groen is een rustgevende kleur en goud ziet er vaak luxe uit.)
Verder heb ik een aantal luxe accesoires staan zoals paarse vazen met bourdeaux rode bloemen, hoezen van platen van mezelf ingelijst in gouden lijsten aaan de muur hangen, kaarsen in gouden kandelaars op mijn monitors, tijgervellen plafond, tigervellen lampen en niet te vergeten een vitrinekast in de kleuren van mijn studio met alle releases en hebbedingetjes wat betreft muziek.

Hoe denken mensen hierover? onzin, te gek?
Ikzelf vind het erg belangrijk dat de studio waar je in werkt ook rust uitstraald en luxe heeft, voor mij werkt het inspirerend... en je zit toch heel wat uurtjes in je studio dus waarom niet luxe en mooi?

Laatst gewijzigd:
Tja, als het maar werkt vind ik eigenlijk. Maar het moet wel een beetje comfortabel werken. Hoe het eruit ziet boeit me niet zo. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat als je klanten over de vloer krijgt ofzo alles er een beetje representatief uit moet zien.

Maar ik werk dan ook het beste in een ontzettende rotzooi eigenlijk.

Hier in delft zit ergens een bedrijfje dat meubels en inrichtingen op maat maakt. (aan de buitenwatersloot ergens voor de mededelftenaren) Ze hebben in de etalage ook foto's staan van een geluidsstudio die ze hebben ingericht. (alleen de meubels dan) ziet er wel strak uit.

Kinky

Kinky

Paars vind ik behoorlijk Kinky.. maar je ziet het vaker ! Erg leuk om te horen hoe je je studio inricht.. en met zoveel aandacht (je lijkt wel een wijf.. hehe ;) ).

Maar goed... ik heb zelf ook plannen om - zodra ik er de juiste ruimte voor heb - een écht fijne studioruimte te bouwen. Ik ben er heilig van overtuigd dat dat je 'creatieve proces' kan ondersteunen. Een omgeving waarin je je lekker voelt.. met alle apparatuur op de juiste plek (!!)..

Met TonyBlack kiezen we een studio-setup die zoveel mogelijk lijkt op hoe alles er live bijstaat. Dat is voor onze manier van werken ook nodig (denk ik). Voor studio-werk is dit misschien minder geschikt.. maar ja.. twee hele setups zou toch een beeetje zwaar op het budget drukken vrees ik :kroon:

Nou!

Nou!

Tja, wat is een studio?

Ik heb een Triton LE en een JV module en een spirit mengpaneeltje, dus van een echte studio is geen sprake. Maar ik wil wel dat alles goed en overzichtelijk opgestelt staat. Waarbij kabels en dergelijke zoveel mogelijk goed zijn weg gewerkt. Als het als een chaos eruit ziet werkt dat bij mij niet echt stimulerend. Beetje mooi mag het er dus best wel uitzien.

Eric

geef mij maar een beetje troep hoor
me 303'tjes opgestapeld op elkaar de 808 op de 909
de knopjes moeten zo dicht mogelijk bij elkaar zitten
ik wil niet een paar kilometer per dag aan het lopen zijn van m'n sampler naar mijn mengpaneel

Zelf ben ik ook begonnen op de slaapkamer maar intussen heb ik al plannen om de zolderruimte in beslag te nemen.

Kan ik eindelijk al mijn toestellen ordelijk plaatsen. Lijkt me eindelijk handig. Altijd je apparatuur speelklaar zonder dat je eerst nog tijd moet verliezen omdat je net dat ene toestel uit de kast moet sleuren.

En ja, het interieur mag best mooi zijn. Bij mij wordt dat wellicht iets sobers maar vooral ordelijk.

Ik hou niet van rommelige toestanden :(

En als het kan, mogen er best wat snuisterijen uitgestald staan, vb mijn eerste gouden schijf of zo 8)

Voor professionals die ook 'ontvangen' denk ik wel dat de inrichting ook belangrijk is. Je ziet dat toch vaak in de 'grote' studio's, alles mooi en ordelijk (en duur).

Als je enkel gasten, als Normaal, ontvangt dan hoeft het wellicht niet, die willen alleen maar OEREND HARD gaan :duivels:

Als ik de kans had zou ik mijn studio geheel tai chi/spiritueel inrichten met mooie zachte inspirerende kleuren en heerlijke geuren. Daarna zou ik alles ergonomisch laten ontwerpen en natuurlijk zou ik ook het klimaatsysteem niet vergeten.

De realiteit is helaas anders............ik heb de helft van een hok van 2 bij 4, de andere helft is gereserveerd voor het ophangen van het wasgoed. Ik pas precies tussen mijn spullen maar stoot vaak mijn tenen aan mijn rack en standaard omdat de ruimte zo krap is.

Eigenlijk nog bizar dat er uiteindelijk iets uitkomt wat op muziek lijkt.....

groeten

basicsys

bij mij begint het altijd vrij netjes, maar het eindigt altijd in een gigantische teringzooi...die nieuwe rackjes helpen wel erg mee moet ik zeggen, en een TFT schermpje doet ook wel iets voor het oog....we doen ons best om het een beetje overzichtelijk te houden laat ik maar zeggen ;)

Olaf

Mijn "studio" is zo ingericht dat ik het lekker vind werken. Alleen als er weer eens wat bij komt dan moet de hele boel weer verbouwd worden omdat ik alles zo dicht mogelijk bij elkaar wilt hebben zodat je niet de hele tijd hoeft heen en weer te rennen naar je synths..... (niet dat ik zo veel ruimte heb...)

Mijn "studio" is qua kleuren wel behoorlijk heftig ingericht.

- Signaal rood werkblad met daarop m'n comp + 22 inch scherm.
- Knal blauw behang
- Knal gele aluminium lamellen.

In een rotzooi kan ik niet werken, dan erger ik me maar rot. Een doordacht ontworpen omgeving vindt ik daarintegen uitnodigen om in te werken.

Greetz,

Yawgmoth

K heb het spul op mijn kamer staan en heb er een hekel aan als het een zootje begint te worden.
Maar goed fineerhouten platen aan de muur, zachte verlichting, een kapstok aan de kast voor alle kabels, een 2 persoonsbank, bontgekleurde gordijnen en een blacklight voor als ik een 80's periode heb:).
K heb veel donker hout op mijn kamer.
om de 2 weken wordt alles grondig schoongemaakt.
ik moet er lekker muziek kunnen maken maar k vind het nog belangrijker dat je er lekker kan luisteren.

Ik heb het behoorlijk netjes geordend. nadeel bij mij is het dat ik ook nog in de kamer moet slapen.

maar goed 4/5 deel is bestemd voor mijn spullen. ik heb in het "midden" zeg maar mijn monitor van mijn pc staan daarvoor een master keyboard met daarop toetsenboard en muis. aan de rechter kant daarvan staat de mengtafel. en aande linker kant nog wat synths zo kan ik overal bij.

ik heb zelf trouwens een soort lang bureau gemaakt die is 5 meter lang en ongeveer 1,5 meter diep doorboven op nog een verhoging die 80 cm diep is zo kan ik alles mooi stapelen

op mijn monitors heb ik aande linker kant een pluche kameel staan en aan de rechter kant een pinguin. mijn mascottes zeg maar. aan de muur hangt een hele grote poster van shockers, wat fotos van mijn honden( tja, heb geen vriendin he) en aan de andere wand (achter me) hangt een levensgrote nederlandse vlag (een keer gejat bij koningen dag.

en qua verlichting heb ik sfeervolle halogeen spots, een en werkend nooduitgang bordje

Beetje weinig opties wat mij betreft... Kwerk er (helaas) niet 25 uur in de week, maar vind het wel belangrijk dat het wat netjes oogt allemaal.

OP volgorde van belang:
1. Het moet goed werken
2. Het moet allemaal handig staan zodat je niet je studio door hoeft te sjezen op je bureaustoeltje (is ook wel us leuk trouwens ;))
3. Moet een behagelijke sfeer zijn...dat werkt door in m'n mood en dus in de muziek... (uitzicht op 10 hoog is sowieso BRUUT..ondergaande zon enzo :halleluja )
4. Kwam gister m'n kamer in in het donker... karma nog aan ...en midiman 2x2 en een mengpaneeltje enzo...knipper knipper..VETT. Ik bedoel...tis ook wel leuk als het er wat relaxed uit ziet toch?

ohw foto's hier... zijn oud hoor.. nu staat er ipv een CS1-x een KARMA en daarnaast een midimannetje te knipperen ;)

http://artists.mp3s.com/artist_images/297/almeros.html

Als ik een studio zou bouwen, dan wordt het absoluut een design-studio. Modern, strak, mooi weggewerkte kabels e.d. Ik houd ontzettend van design. Overigens is design voor mij iets anders dan de studio-inrichting van Da Goose's studio. Met alle respect, maar zo'n inrichting is mij te kitch. Overigens heeft 'ie wel een indrukwekkende lading hardware.

Ik vind een design studio nix.

Vond de kleuren in je studio nou ook niet echt stuper mooi, om het woord lelijk niet te noemen.

Bij mij is alles wit, en dat vind ik rustgevend.
En een licht studio werkt niet zo depi.

Heb wel eens in donkere studio's gewerkt, maar ik voel me dan snel opgesloten.

Hebbus bij dat starmaker gedoe van Yorin gezien... die gast die die nummers van Marco borsatan produceerd... Heeft een studio die op een grot lijkt... maar zag er toch wel lachuh uit! :)

Niet zomaar een beetje geld in gepompt!

Back