minimal techno, tweede poging

gilson

Ingeburgerd
dit is de tweede keer dat ik deze track erop probeer te zetten , hoop dat het nu wel lukt

ik heb dit nummertje gemaakt tijdens een warme zwoele nacht, heb hem erg minimaal gehouden volledig in reason 2.5 gemaakt , en gemixt in protools LE met onderandere de amplitube Le plugin

ik kom uit de metal/rock hoek maar heb ook altijd grote intresse gehad in electro,minimalistische techno en de wat hardere techno

laat weten wat jullie ervan vinden , ik wil graag meer leren over handige tips etc...

thanks

http://fileserv4.soundclick.com/fastgG/HiG/gilson+sunset.mp3

OOooh! :) Dit is erg lekker. Ik hou wel van dit soort spul. 's nacht om een uurtje of twee over de JB-elletjes met alleen de lampjes van de apparatuur aan in de kamer.. heerlijk.. :halleluja

De basdrum is beetje uit verhouding met de rest. Begrijp me niet verkeerd, ik hou wel van het subtielere stampwerk, maar hierdoor wordt de rest op een setje met subwoofer een beetje overschaduwd en dichtgesmeerd. Ik zou die pads ietsje sterker neerzetten in verhouding tot de bassline, maakt het net iets opener.

Langzaam opkomende (zachte) hihat lijn met beetje drive erin tegen het einde zou een leuke overgang maken naar een tweede deel in dezelfde stijl. Iets van een licht gedowntunede 808 of 909 hatreeks met een lichte distortion ofzo om het net dat randje mee te geven.

Ken Ichii fan?

....."Ken Ichii fan?"........

ken ik wel van naam, is dat iets wat ik moet checken?

bedankt voor je reactie

Ken Ichii's album Jelly Tones bevat een aantal tracks die zeker de moeite waard zijn om te beluisteren. Het is allemaal wat sneller en harder maar de sound komt in de buurt. Ook erg lekker :)

ok zal ik doen

thanks

kom op mensen meer feedback please !!!!

Heel minimalistisch, daar hou ik wel van.

Bassdrum is te hard voor mij. Probeer eens wat andere BD's uit zou ik zeggen.

Synthlijntje is leuk, maar word nogal ééntonig na een tijdje. Probeer daar misschien af en toe verandering in te brengen.

En een rustige basslijn is ook het proberen waard om het geheel iets bij te geven ...

Zeker verder aan werken ...

zwoel trackje.. lekkere synth... yeah really great
idd een lekkere baslijntje en wat variaties zou mss niet misstaan zoals de gentenaar hierboven zegt...

Back