Audio mixdown op 24bit...

Fles

THEMATIC
Eigelijk vind ik het raar, ben je een nummer aan het maken, neem je alle audio minimaal op op 24bit met je dure soundcard.

Ben je klaar, dan ga je een mixdown maken en val je dus terug in je bitrate, 16bit, of erger, mp3.

Dit terwijl de 24bits platformen toch alweer geruime tijd bestaan zoals SACD en DVD audio.

Mijn vraag: Wie maakt zijn creaties al op SACD of DVDaudio en wat zijn je ervaringen hiermee?

en vergeet mididisk vooral niet. jah ik vroeg dat ook laats aan een maat van me en hij had daar ook nog nooit overnagedacht. en ik kan er ook eigelijk helmaal niet tegen als zoon gast tegen me komt praten van mp3 is vette kwalietyd geluid en bla bla bla, dan vraag ik me idd ook af waarom doe ik al die moeite. maaar volgens mij is het ook een gevoels kwestie. want zoveel verschil hoor ik nu ook weer niet tussen 16/44 of 24/44 mischien bij 24/96 wat meer maar het gaat tegewoordig tog al bijna niet meer om het geluid bij de meeste mensen. als mensen een niewe mp3 speler kopen is dat omdat ze handig en klijn en zuinig zijn en niet omdat ze zo goed klinken. darom mididisc heeftwel 24bits weergave de normale dan he niet die mp3 mididiscjes .

en ik zet mn producties al jaren op md :okdan:

MD is 24 bit?, wist ik niet....wat ik wel weet is dat MD gebruikt maakt van datacompressie.

Maja, ik wil eigelijk mixdownen op 24 bit en dat dat dan afspeelbaar is op SACD en/of DVDaudio.
Maar ik weet hier te weinig van......iemand?

blöfs nieuwe cd was een hybride cd.
dus sacd en cd in 1.

verder hoor ik vaak van audiofielen dat de duurste cdspelers beter klinken dan sacd. omdat de sacd spelers nog niet echt goed doorontwikkeld zijn...

zelf heb ik niet zo'n speler en begin er pas aan als singles op sacd uitkomen

Origineel geplaatst door virkaz
blöfs nieuwe cd was een hybride cd.
dus sacd en cd in 1.

Ja dat klinkt wel ideaal.
Kan je die 'hybrides' zelf fikken?

Nee.

Een hybride Super Audio CD bestaat uit twee lagen op elkaar, één normale cd-laag die de gewone cd-spelers kunnen uitlezen en een dvd-laag met het multikanaals-superaudio-geluid:

http://www.superaudio-cd.com/technology_explained/sacd_in_plain_english/pagina10.php

SA-cd formaat zomaar branden met een dvd-brander kan nog niet zomaar volgens mij, omdat het weer een heel ander formaat is dat het standaard dvd-formaat.

Groeten, Phontaq.

Goeie link! :okdan:
Echt vrolijker wordt ik er niet van, waarom komt deze shit maar niet van de grond???
Ik sta echt te popelen om sacd of dvdaudio tot mijn standaard te maken, maar zo schiet dat toch niet op.. :stupid

De reguliere DVD fikker in de regulier computerboer zaak kun je gebruiken om DVD-Audio CD's mee te maken die je ook in DVD spelers af kan spelen. Zelfs in 5.1 als je wilt. Maar dus wel 24 bit en 96khz.
Als je dat leuk vind moet je het gewoon een keer doen. En of het veel uit maakt? Het is jouw feestje.

Back