RS7000 "Tools & Styles" CD-ROM

Status
Please reply by conversation.

skipper

Nieuwkomer
Hallo daar,

Ik heb een tweedehands RS7000 op de kop weten te tikken (voor een luizige 500 euro :) maar de "tools & styles for RS7000" CD-ROM ontbreekt helaas.

Ziet er iemand kans om van deze cd een kopietje te branden (voor de Mac) en deze per snailmail te versturen?

Reacties aub mailen naar - - - > bart_____@hotmail.com

Bedankt alvast,

Groeten,

Bart

Ik kan m wel zippen en ff hosten.
Heb de RS nu 3 weken, en de CD nog niet eensch bekeken... ehehe.

Gooi t hier wel als t up is.

Ik heb die Styles (van de CD) wel is online zien staan..

Maja, wat betreft die CD, er staat echt 0.0 bruikbare rommel op. Geloof me. Alles wat je met de RS7000 wil doen is altijd from scratch en met je eigen samples..

Arv

Nou mijn eerste post hier dan maar :)

Nee, op die CD-ROm staat absoluut niets handigs. Met Tiny Wave Editor kan je samples naar de RS7000 slepen, maar dat kan met Wavelab of Soundforge ook.

Wat is wel handig? De yahoo group voor de RS7000, met name de FAQ en die andere site miscchien ook (www.rs7000.org)

gr, Putzi

Origineel geplaatst door Putzi
Nou mijn eerste post hier dan maar :)

Nee, op die CD-ROm staat absoluut niets handigs. Met Tiny Wave Editor kan je samples naar de RS7000 slepen, maar dat kan met Wavelab of Soundforge ook.

Wat is wel handig? De yahoo group voor de RS7000, met name de FAQ en die andere site miscchien ook (www.rs7000.org)

gr, Putzi

Sorry dat ik deze thread even bump maar ik krijg het dus echt niet voor elkaar om zowel Wavelab als TWE te gebruiken om samples van en naar m'n Rs7000 te verplaatsen.

Ik heb een adaptec 2940 kaart met de juiste kabel. De Rs7000 wordt gezien door m'n computer maar ik krijg het niet voor elkaar om TWE of Wavelab m'n Rs7000 te laten detecten.

Iemand suggesties? Met m'n manual of google kom ik ook niet verder. Liefst doe ik het met wavelab maar wil wel graag weten hoe het met TWE werkt.

Hier wat suggesties

- zorg ervoor dat je kaart en de RS verschillende SCSI id nummers hebben
- kijk of de terminatie op de kaart aan staat
- probeer de RS pas aan te zetten als de PC al op gestart is
- probeer andere drivers

Voral dat laatste is erg belangrijk. Volgens mij heb ik ook een adaptec 2940 (of was het toch een 2904?), en die werkte wel met een specifieke driver onder win2000, maar niet meer met een generieke driver onder winXP. Dus helaas, grote kans dat het helemaal niet zal werken onder winXP.

Hier wat suggesties

- zorg ervoor dat je kaart en de RS verschillende SCSI id nummers hebben
- kijk of de terminatie op de kaart aan staat
- probeer de RS pas aan te zetten als de PC al op gestart is
- probeer andere drivers

Voral dat laatste is erg belangrijk. Volgens mij heb ik ook een adaptec 2940 (of was het toch een 2904?), en die werkte wel met een specifieke driver onder win2000, maar niet meer met een generieke driver onder winXP. Dus helaas, grote kans dat het helemaal niet zal werken onder winXP.

Oke.....ik ga ff wat drivers zoeken. Waar kan ik zaken als terminatie en scsi ID configureren van die kaart? Heb nog geen tooltje ofzo kunnen vinden. Of is dat nog met jumpers geregeld? iig alvast bedankt voor de input!

Origineel geplaatst door Acidfever
Oke.....ik ga ff wat drivers zoeken. Waar kan ik zaken als terminatie en scsi ID configureren van die kaart? Heb nog geen tooltje ofzo kunnen vinden. Of is dat nog met jumpers geregeld? iig alvast bedankt voor de input!

Terminatie is met jumpers, vaak heb je on/off/auto instelling. Ik zou hem dan niet op 'auto' zetten. SCSI ID is vaak vast, maar soms ook met jumpers in te stellen. Je ziet de ID meestal bij het booten van je PC.

Terminatie is met jumpers, vaak heb je on/off/auto instelling. Ik zou hem dan niet op 'auto' zetten. SCSI ID is vaak vast, maar soms ook met jumpers in te stellen. Je ziet de ID meestal bij het booten van je PC.

K...terminatie en ID heb ik gevonden. De driver wordt een ander verhaal vrees ik. Moet ik nog iets met ASPI layers doen als ik wavelab ofzo wil configureren? Het werkt namelijk nog steeds niet.

Een andere driver gaat namelijk niet gebeuren denk ik!

Wat is de procedure in wavelab of TWE? Hoe ontvang of verzend ik een sample?

Wavelab heeft nog wat extra configuratoe nodig. Als ik een ASPI layer installeer crasht wavelab als ik "sampler configuration" kies.

TWE ziet helemaal geen Rs7000

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat is de procedure in wavelab of TWE? Hoe ontvang of verzend ik een sample?

Wavelab heeft nog wat extra configuratoe nodig. Als ik een ASPI layer installeer crasht wavelab als ik "sampler configuration" kies.

TWE ziet helemaal geen Rs7000

Zenden/ontvangen kan alleen in het SCSI comm. menu van de RS (4x load druken). Bij wavelab moet je inderdaad eerst een profiel van je sampler instellen, volgens mij is dat generic scsi, maar je kan ook de a3000 instelling proberen. Daarna kan je gewoon een sample selecteren (per track van de RS) en deze overpompen. Van ASPi layers heb ik weinig verstand, misschien dat je iets aan deze thread hebt? Welk OS draai je, XP?

Zenden/ontvangen kan alleen in het SCSI comm. menu van de RS (4x load druken). Bij wavelab moet je inderdaad eerst een profiel van je sampler instellen, volgens mij is dat generic scsi, maar je kan ook de a3000 instelling proberen. Daarna kan je gewoon een sample selecteren (per track van de RS) en deze overpompen. Van ASPi layers heb ik weinig verstand, misschien dat je iets aan deze thread hebt? Welk OS draai je, XP?

In Wavelab zie ik geen A3000 instelling. Alleen Akai, Emu en Kurzweil enzo. Dat menu met 4 x load drukken snap ik echt niks van. Ik snap dat je een sample kunt selecteren maar verder zit er niks. Geen load knop of whatever.

Met wavelab of TWE kan ik geen connectie maken met de Rs7000.......dit zijn dus de dingen waar ik me dood aan irriteer met de Rs7000. Yamaha heeft de ultieme sequencer/sampler combi in een van de meest limiterende OS'en ooit gestopt.

Kan iemand me op weg helpen? Wat doe ik fout? Generic Scsi werkt niet hier.

Ik zit ook al een tijdje te kloten met de RS en SCSI. Heb een SCSI Jazdrive, die ook door de RS herkent wordt. Alleen zegt ie elke keer als ik 1 v/d schijven wil formatteren dat het een unspupported disk is. Dit gebeurd zowel bij physical als logical formatteren.

Heb alle settings op d Jazdrive al geprobeerd, maar nix helpt. :confused:

Origineel geplaatst door The Poisoner
Ik zit ook al een tijdje te kloten met de RS en SCSI. Heb een SCSI Jazdrive, die ook door de RS herkent wordt. Alleen zegt ie elke keer als ik 1 v/d schijven wil formatteren dat het een unspupported disk is. Dit gebeurd zowel bij physical als logical formatteren.

Heb alle settings op d Jazdrive al geprobeerd, maar nix helpt. :confused:

Ik meen mij te herinneren dat de RS niet compatible is met Jazzdrive. Kijk eens op de Yahoo RS gebruikers groep, daar is een lijstje te vinden op de FAQ.

Status
Please reply by conversation.
Back