[snippet] Trance!!, mijn eerste, heel graag reactie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Unic

El Musica
Ik ben met twee tracks bezig momenteel.

Dit is mijn aller eerste trance trek ooit. ben er midden in.
maar wil graag weten of dit ook echt "knallende" trance is?!?!?!

Is live uit fruityloops opgenomen in een wavelab.

mix en stuff nog neit aan gewerkt.

Gaarne uw kritisch commentaar

groeten unic

happy trance

Inderdaad, klinkt heel erg HAPPY!! Gaat zo door, zou ik willen zeggen. En de volgende keer een wat langer nummer!!

Phochos:D

Kick idd harder. 't Doet me een beetje denken aan iets als een demo-song in een synth/groove-boks: niet lelijk, maar niet top40-rijp. Ietwat gedateerd ervoor. Althans dat is wat ik als eerste dacht.
Sjnap?

Maar aardig trakkie, hoor. En misschien moet ik 'm gewoon wat vaker horen (al dan niet met
BIER.gif
) :D

Zo Unic heeft nieuwe snufjes ontdekt en gaat over van palingsound naar trance. In weze is deze brug makkelijk te nemen:D

Plus:
Mooie leadsound
Leuke melodie (er is meer uit te halen)

Min:
Die 16e tel hat komt te snel en te hard binnen
De kick vind ik er niet bij passen (moet harder)
De clap is cliche (probeer wat met de EQ te doen)
Vind het leadsoundje (met veel galm) meer een sound voor een break waarbij de beat stil valt
Je hebt alleen nog een thema (tenzij je dat op 0:51 als couplet houdt), is dat zo dan zou ik dat geluid wat zachter zetten en misschien een andere sound

Probeer eerst het geheel te laten lopen, voordat je iets post, want een snippet beoordelen gaat niet zo goed. Het gaat immers om het gevoel in de gehele song

Succes Unic!

Greetz Erik

Origineel geplaatst door Unic
Ik pak nog een andere kick, en subbas...maar het gaat ff om de indruk..

melody plus geluiden:)

Mijn indruk was dat de kick te zacht stond.
Geluiden vinnik niet mooi, maar het arrangement is definitely trance.

tnxx voor de commentaren tot zover, daar kan ik wel wat mee.

Tja het klinkt wat gedateerd. Ik heb dan ook niet echt de stuff / gear en kennis om er een up to date nummer van te maken...
maar...je weet het niet. zal nog eens flink gaan pielen:)

Goeie melodie!!! Klinkt lekker! :okdan:

Zou het alleen wat spannender maken, steeds als je iets nieuws doet. het bouwt niet echt (spannend) op. De sound wat begint op 0.27 min tot 0.41 vind ik wel gaaf. Alleen ik zou dat heel anders doen. Je doet 'm nu steeds op een hele tel. het deuntje is goed, maar probeer het wat ritmischer te maken, dan wordt ie echt vet en pakkender. (denk ik)

Ben benieuwd als ie af is, want je gaat goed!!! ;)

Succes!

ik, vind dat dat met trance niet zo heel veel te maken heeft. wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld niet alles precies op de maat van de kick mee laten lopen maar juist er tussen in, dat komt in trance veel vaker voor namelijk
dus de afterbeat (tussen 2 kicks in). probeer het maar eens en je zal merken dat de song veel meer gaat pakken. Dit is slechts 1 simpel truukje, en zo zijn er 10 tallen, varierend van eenvoudig tot complex. Luister maar eens naar wat trance platen, dan hoor je wel wat ik bedoel.

de geluidskeuze is wel aardig maar eigenlijk zijn het te softe sounds. De kick moet veel harder in de mix geplaatst worden en ik zou ook een kortere kick nemen aangezien die nu dichtsmeert met je bas. De padjes worden vaak in een bepaalde ritme gespeeld. Dit kun je simpel bereiken door een trigger gate op de insert van je kanaal te zetten.

wel vette pad trouwens :halleluja

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
ik, vind dat dat met trance niet zo heel veel te maken heeft. wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld niet alles precies op de maat van de kick mee laten lopen maar juist er tussen in, dat komt in trance veel vaker voor namelijk
dus de afterbeat (tussen 2 kicks in). probeer het maar eens en je zal merken dat de song veel meer gaat pakken. Dit is slechts 1 simpel truukje, en zo zijn er 10 tallen, varierend van eenvoudig tot complex. Luister maar eens naar wat trance platen, dan hoor je wel wat ik bedoel.

de geluidskeuze is wel aardig maar eigenlijk zijn het te softe sounds. De kick moet veel harder in de mix geplaatst worden en ik zou ook een kortere kick nemen aangezien die nu dichtsmeert met je bas. De padjes worden vaak in een bepaalde ritme gespeeld. Dit kun je simpel bereiken door een trigger gate op de insert van je kanaal te zetten.

wel vette pad trouwens :halleluja

hehe...tja de truukjes...:)

ik denk dat ik zelf maar eens truukjes probeer te verzinnen. lukt vast wel op de 1 of andere manier :D

puur toevallig ook dat ik op dit trackie kom, dit loopje heb ik in rebirth eens zitten maken, en nu infruity op 140 bpm eens gaan uitwerken.

En die pad komt gewoon uit de symsynth uit fruityloops, simpeler kan volgens mij niet?!;)

Tja, ik ben zelf niet zo'n trance adept, maar in aanvulling op het bovenstaande...

Probeer eens iets als groove quantize; de pad/lead vind ik nu wat 'statisch' op de 4e tel zitten.
Of misschien is leuk 'gaten' (16en ofzo ) met een ritme wel een optie?

Het basisthema vind ik wel lekker, de kick en clap kunnen écht niet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Tja, ik ben zelf niet zo'n trance adept, maar in aanvulling op het bovenstaande...

Probeer eens iets als groove quantize; de pad/lead vind ik nu wat 'statisch' op de 4e tel zitten.
Of misschien is leuk 'gaten' (16en ofzo ) met een ritme wel een optie?

Het basisthema vind ik wel lekker, de kick en clap kunnen écht niet.

haha

de kick en clap was ff omdat ik er wat nodig had:D ritme pas ik nog helemaal aan.

zit nu ff met wat geluidseffecten te stoeien...

de pad heb ik nu ook op tussen tellen zitten ook in afwissellende patterns, klinkt erg leuk inderdaad...

wordt vervolgd.... wanneer weet ik niet, want het is wel ff zoeken geblazen:)

de compositie is oke , alleen zou ik beter sounds gebruiken , dikker zaag, Meer EQ en compressie toepassen betere reverb, dan moet ie een heel eind goedkomen suc6!

trance

trance

er is veel over te zeggen maar zo raar is het niet
ja het lijkt wat op klassieke trance ik denk steeds aan beethoven
dus dat bestaat nu ook al klassieke trance
de kik is niet zo goed pak eens een 909 kik of zo
met wat compresie er op dan knalt het er meer uit
leuk gedaan ga zo door
pado:halleluja

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back