<Track>...uprocking surgery

funkdecoder

music is math
Muzikanten!!

Ik was me gister een beetje aan het vervelen. Dus ging ik in de tuin zitten met een notebook, oxygen 8 en een koptelefoon. Ben de hele middag samples in tientallen stukjes aan het snijden geweest en dit is het resultaat. Ik was in de ban van artiesten als Akufen en Prefuse 73 en probeerde ook een track te maken met vele versnipperde en verknipte samples. Natuurlijk moet je de kwaliteit van de track niet vergelijken met de samplekunstenaars die ik zo net heb genoemd ;) . Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! Commentaar en kritiek is altijd welkom.

http://www.soundclick.com/bands/3/melansonicmusic.htm

Cheerz!! :biertje:

P.S. Je kan de track op de site zowel downloaden als streaming audio beluisteren.

lid worden om te kunnen downloaden? Beetje jammer.
Zal es kijken of streamen gaat lukken, maar waarschijnlijk wordt dat een beetje een bende met die ultra snelle telefoonverbinding van mij...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
lid worden om te kunnen downloaden? Beetje jammer.

Weet iemand anderz dan een goede upload site waar je niet lid hoeft te zijn om mp3's te kunnen downen?

Op Acid Planet kun je jouw song zetten. Gratis en voor niets.
Het is wel slim eerst een song van je te compressen in WMA als je je song op ACID PLANET wilt gaan uploaden. Een Wav file is gewoon te groot (teveel data) voor die site. Mijn song was in WAV formaat ongeveer 12 Mb. In WMA is hij gecompressed tot ongeveer 3 Mb.

dit is de site van acid planet:
http://www.acidplanet.com/

Er zijn natuurlijk meerdere sites zoals:
garageband.com
zij werken met het audioformaat Mp3

Het nadeel van Garageband.com is dat je eerst 15 maal 2, dus in totaal 30 recensies moet geven of 20 dollar moet betalen voordat je een song kunt plaatsen.

greetz Erik

Goed, nou ik heb de track dus gewoon wél kunnen luisteren op de link waar je de thread mee starte.
Ik hoor idd je enthousiasme voor Prefuse en Akufen. Echter vind ik de 'rode draad' door het nummer iets te troebel.
Zorg ervoor dat bijvoorbeeld de baslijn en/of de drums continu door blijven lopen zodat je iets meer structuur krijgt in het geheel (iets wat bovengenoemde, overigens Geniale, producers ook doen).

En dan nog een tip: gooi het tempo een haartje omhoog, dan wordt het iets spannender.
Verder geen onaardige track!

Hopelijk kun je er wat mee :okdan:

Origineel geplaatst door Frer!k
En dan nog een tip: gooi het tempo een haartje omhoog, dan wordt het iets spannender.
Verder geen onaardige track!

Hopelijk kun je er wat mee :okdan:

Thanx!! Over tempo zat ik ook na te denken of dat niet iets hoger moest. Ik maak meestal glitch en ambient vandaar dat lage tempo's bij mij een gewoonte zijn ;) . Ik zal es ff zien wat ik er nog mee doe.

Cheerz!!

Back