Hoe program changes sturen? (voor Emu Morpheus)

nick nova

Resonator
Hallo,

Ik ben bij elk apparaat dat ik in mijn bezit heb, aan het uitzoeken hoe je program changes uistuurt en ontvangt.
Nu is dat bij een aantal synths al gelukt. Maar bij de Emu Morpheus loopt het ergens ietwat minder vlot.

Ik heb een sysex boodschap naar mijn sequencer kunnen sturen, waarin ie Midimap '4' (midimap is zelfde als multi/performance ed) aangeeft. Deze is opgenomen in de sequencer. Als ik de sequencer nu afspeel, herkent morpheus inkomende data voor midimap '4' (hij geeft het even weer op het display), maar hij verandert midimap '5' niet naar '4'...
Da's best kut. Het ID van de Morpheus staat goed, het midikanaal lijkt me ook goed (is dat van belang bij een multi?) en ik zie net echt ergens een midifilter of block aanstaan, tenzij omdat ik bepaalde kanalen midi gedisabled heb omdat ik ze niet gebruik in die specifieke multi. Natuurlijk staat het kanaal waarop de sysex verstuurd wordt, wel aan.

Heeft hier iemand ervaring mee of kan mij de juiste tip geven?

Bedankt,
ken

Re: Hoe program changes sturen? (voor Emu Morpheus)

Ik denk dat je het eerder bij de instellingen van de Emu moet zoeken, dan bij de instellingen van je sequencer..

Ik denk het ook.
Ik ben ook niet zeker dat wanneer ik de midimap-midi-data uitzend, of dat dat werkelijk een program change is of gewoon een sysex voor op te slaan.
Vaag.

Na een dag prutsen ben ik op morpheus vlak nog niet echt verder geraakt.
Ik moet misschien de vraag anders formuleren nu:

Kan iemand me op weg zetten om via program changes een midimap in de morpheus te selecteren vanuit een externe sequencer?

Volgens de manual van de Morhpeus moet je het volgende doen (zie pagina 159). De manual staat als PDF op de
Emu website

Maat 1:2
1) stuur een sysex commando vanuit de sequencer die de Morpheus in multi-mode zet
2) stuur een sysex commando vanuit de sequencer die de juiste midi-map selecteert (program change)

PS Check ook even je global midi channel van je Morpheus en het midikanaal van je sysex commando's, die moeten overeen komen

pagina 159

Attachments

• snag-019.jpg
    snag-019.jpg
    45,1 KB · Bekeken: 72
Sorry dat ik hier even op doorga, maar het is me nog steeds niet gelukt.

Ik zou graag die sysex vanuit een mpc sturen. Heeft iemand enig idee hoe ik die getallen strings kan invoeren in de mpc? Ik zou echt niet weten hoe ik die 'multimode on' vanuit de morpheus naar de mpc moet sturen.

Back