Irritante Verkopers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Arv

Robot
Ik ben getriggerd door een andere post..

Ik wordt altijd zoo moe van die vervelende verkopers die zitten te zeiken over een product wat ver-schrik-ke-lijk goed is volgens hem.. Je prikt er altijd zooo snel doorheen of ze de waarheid spreken (ik ben ze nog niet tegen gekomen). Ik heb daar altijd een handige truc voor: gewoon effe goed lezen (i-net) wat het apparaat allemaal kan en wat de reviews zijn en dan naar die gast toestappen en het domme gansje uithangen.. :confused: Reken maar erop dat ie uit zijn nek lult. Je wensen leg je gewoon bij ze in de mond!

Een andere truc die je kunt uitvoeren is net doen of je iets heeeeel graag wilt kopen en dan op het laatste moment zeggen dat je het toch maar niet doet. Als het enthousiasme van die verkoper dan met een factor 10 afneemt dan weet je wat je aan die gasten hebt...

Anderen hier ook soortgelijke ervaringen??

Arv

Ik heb altijd het gevoel dat ik meer weet dan de verkoper....ik loop hun altijd uit te leggen hoe iets werkt.
Je moet voor de grap 's bij Staffhorst in Utrecht langs gaan. Die gasten weten van toeten noch blazen. Ze zouden net zo goed een lingeriezaak kunnen runnen.
Ik heb daar een patchbay gekocht. Nou, voordat ik uitgelegd had wat dat was!!!! Ik vroeg toen "is ie heel of half genormaliseerd". Toen bleef het heel stil.......
Ik schoot in de lach en vroeg die gast "weet je niet wat dat is?" Met het schaamrood op zijn kaken zij die "Nee...."
Ik vond dat zo zielig dat ik het hem maar even uitgelegd heb...

Dat kan ik dan wel weer waarderen. Als ze er gewoon eerlijk voor uit komen dat ze het niet weten, prima.
Die halve zolen die doen alsof ze het weten zijn vreselijk. Compleet lozen die handel. Die lui maken het voor n00bs like me ook niet echt makkelijk...Als je zelfs van de eigenaar van een muziekwinkel geen professioneel antwoord kunt verwachten wat moet je dan?

daarvoor hebben we dit mooie forum ;)

O.

Zonde alleen dat sommige mensen de vervelende verkopers niet uit kunnen pikken. De meeste weten zeer goed te verdoezelen dat het maar simpele geldwolven zijn die er ook niet om schromen om te liegen of erger

Al draagt een aap een gouden ring (en bieden ze je wat te drinken aan bij entree) het is en blijft .........

Laatst gewijzigd:
En ik vind dat alle muziek zaak eigenaren hiervan lid moeten worden hun prijzen africhten op elkaar (wel op de goedkoopste aanbieder) En hier cursus volgen ;)

Als iedereen dezelfde prijzen heeft, is niemand meer de goedkoopste... En dan kunnen we geen gear meer kopen, want wij kopen het liefst bij de goedkoopste.... Slecht idee dus twin..

Het voordeel van online shops is dat ze geen slechte verkopers hebben die liegen...

Dit verhaal geld niet alleen voor verkopers uit muziekwinkels maar ook uit witgoedwinkels, CD winkels, autozaken en wat al niet meer. Het kunnen allemaal geen geflipte Citroenverkopers zijn maar een beetje meer moeite mogen ze meestal wel doen ja. Tot dan blijven ze wat mij betreft aangeschoten wild.
Of ze moeten laten zien dat ze je niet willen naaien om hun eigen provisie wat op te krikken maar je echt willen helpen en zo hun klantenbinding op lange termijn beter te waarborgen. Dan wil ik ook nog wel eens een keer niet naar de goedkopere concurrent gaan om die net zo hard weer te laten vallen als een ander toch goedkoper is. :)

Huuumz, heb bij Music House (utrecht) af en toe het idee dat ze TE aardig zijn!

En bij staffhors in Utrecht zijn de verkopers gewoon losers :)

Maar zijn daar wel gewoon "normaal" aardig *D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als iedereen dezelfde prijzen heeft, is niemand meer de goedkoopste... En dan kunnen we geen gear meer kopen, want wij kopen het liefst bij de goedkoopste.... Slecht idee dus twin..

Het voordeel van online shops is dat ze geen slechte verkopers hebben die liegen...

Ik denk dat jij aan een brilletje toe bent.

(wel op de goedkoopste aanbieder)

:geslaagd:

Blijft het feit dat er dan geen goedkoopste meer is als alle prijzen gelijk zijn...

Dan zou er een thread kunnen ontstaan over service...

Dan gaat het idd om service, aanbod en reisafstand.

utopia

Origineel geplaatst door STicKX
Huuumz, heb bij Music House (utrecht) af en toe het idee dat ze TE aardig zijn!

't Is wel even wennen, die manier van verkopen daar bij de Music House.
Vooral de ferme handdruk die je krijgt na de aanschaf van een artikel.
Ze zijn misschien af-en-toe aan de dure kant maar ze weten verdomd goed waar ze het over hebben.

Feedback kan voor mij de grond inzakken.
Wat een stelletje ongeinteresseerde hufters zijn dat daar zeg!
Ook die enorme arrogantie die ze daar uitstralen is gewoonweg verschrikkelijk :[> :[> :[> :[>

Nee, ik betaal liever wat meer voor wat service én goede kennis. Music House: topzaak! :okdan:

Origineel geplaatst door STicKX

En bij staffhors in Utrecht zijn de verkopers gewoon losers :)

Maar zijn daar wel gewoon "normaal" aardig *D

Bedoel je bij die piano's of onderin Paardeveld?
Bij die piano's lopen een stel sjagerijnen rond en in het Paardeveld kan je alleen terecht als je een MC505 wilt ofzo...

R.

Bij i4 werken best wel phreaks, als je wat vraagt mag je maar hopen dat ze zich nog kunnen losrukken van het apparaat als ze nou eenmaal beginnen te demonstreren zodat jij d'r aan kunt phrunniken.

Dat laatste heb ik bij I4 ook gehad toen ik voor een Emu Orbit ging kijken. Opeens zat Harold nog alleen maar aan zijn Studio Electronics ATC-1... Die ik toen nog niet kende....... Sinds dien hebben we er naar gezocht en gelukkig heeft CraZ hem kunnen kopen. Harold heeft echt een half uur lang alleen maar met de ATC-1 zitten spelen en heeft me totaal genegeerd... Geweldig!

Hehe

Wat zou jij doen als je in een muziekzaak werkte?

Origineel geplaatst door fuse
Hehe

Wat zou jij doen als je in een muziekzaak werkte?

Eerst weten waar ik het over had voordat ik begon met werken, of gewoon je collega's de vraag laten beantwoorden...

Maar als je in een computerzaak werkt dan krijg je af en toe de neiging om je klanten eerst een examen te laten afleggen voordat ze een PC kopen zodat ze tenminste weten wat ze kopen en hoe ze er mee om moeten gaan...
(/me weet er alles van...)

Ik naar een computerzaak voor een SCSI zip drive voor mijn MPC2000xl. Ik: "Hebben jullie een externe SCSI zip drive?" Hij: "Meneer, u kunt beter USB gebruiken...." Ik: "Mijn sampler heeft geen USB." Hij: "Dan is u systeem verouderd..." Ik: "Tot ziens!" hmmmm

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back